مقالات

سامانه اعلان صوتی شهری – تجهیزی ضروری برای شهرهای مدرن

سامانه اعلان صوتی شهری

سامانه اعلان صوتی شهری بسیار کاربردی است

سامانه اعلان صوتی شهری، اصولا نوعی از ” سیستم پیجینگ تحت شبکه ” است که توسط شهرداری‌ها‎، راهداری‌ها و در اماکن عمومی استفاده می‏‌شود. این سامانه‌ها برای پخش هشدارهای اضطراری، انواع اعلان‎ها، پخش اذان و غیره در فضاهای بزرگ مورد استفاده قرار می‎گیرند. همچنین از سامانه اعلان صوتی شهری برای اعلام هشدار، پخش موسیقی، اطلاع‌رسانی فراخوان‌ها و اطلاعیه‌های شهری در مکان‌هایی همچون مکان‌های تفریحی، نمایشگاه‌ها، آزادراه‌ها و تونل‌ها استفاده می‌شود. در این مطلب قصد داریم سامانه اعلان صوتی شهری را به شما معرفی کنیم.

سامانه اعلان صوتی شهری

سیستم اعلان صوت شهری چیست؟

سیستم اعلان صوتی تحت شبکه، نوعی سامانه ارتباطی بی‌سیم است. این سامانه به کمک اسپیکر تحت شبکه، امکان پیج کردن اسامی افراد برای فراخوانی، اعلام هشدار، پخش موسیقی و غیره را در قالب ارتباط یک طرفه برای مخاطبان گسترده فراهم می‌کند. سامانه اعلان صوتی تحت شبکه، پیام‌ها را با استفاده از شبکه اینترنت پخش می‌کند و بر خلاف سیستم‌های پیجینگ آنالوگ، به سیم‌کشی نیاز ندارد.

سامانه پیجینگ تحت شبکه، یک سیستم صوتی متشکل از اینترکام و بلندگوهای متصل به شبکه است. این سیستم، صدای انسان، موسیقی یا دیگر صداها را تقویت می‌کند. شاید شما هم با انواع ساده سامانه اعلان صوتی تحت شبکه در مدارس و دانشگاه‌ها آشنا باشید. همچنین انواع پیچیده‌تر این سامانه صوتی در فروشگاه‎های زنجیره‎ای، کارخانه‎ها، بیمارستان‎ها و ادارات دیده می‌شوند. این سامانه به مدیریت کمک می‎کند تا بتواند پیام‌های صوتی همچون اطلاعیه، پخش موسیقی و غیره را با سهولت بیشتری انجام دهد.

یکی از انواع سامانه اعلان صوتی، سامانه اعلان صوتی شهری است. از سامانه اعلان صوتی شهری تحت شبکه، معمولا برای انتقال پیام‎های اضطراری که به جان انسان‌ها مرتبط است، استفاده می‎شود. به همین دلیل، این سامانه‌ها باید از سرعت بالا و کیفیت خوبی برخوردار باشند. تا دهه پیش، سامانه اعلان صوتی شهری تحت شبکه چندان مطرح نبود و همه‎ چیز به شکل آنالوگ طراحی می‎شد. البته سیستم‌های آنالوگ، پیچیدگی‌ها و هزینه‌های زیادی به همراه داشتند. اما این روزها به به دلیل پیدایش فناوری پیجینگ تحت شبکه، می‌توان سامانه اعلان صوتی را حتی در مقیاس‌های بزرگی به راحتی پیاده‌سازی کرد و آن را توسعه داد.

سامانه اعلان صوتی شهری

اجزای تشکیل‌دهنده سیستم اعلان تحت شبکه صوتی

تجهیزات ” تحت شبکه ” از اینترنت استفاده می‌کنند و همین اتصال اینترنتی، مزایای زیادی به همراه دارد. به عنوان مثال یک سامانه اعلان صوتی شهری تحت شبکه را می‌توان با انواع تنظیمات فیزیکی نصب و مدیریت کرد. همچنین این امکان وجود دارد که چنین سامانه‌ای را به‌راحتی بتوان با سایر فناوری‌های ارتباطی همچون تلفن‌های هوشمند، کامپیوتر و مراکز تلفن، ادغام کرد. در سامانه اعلان صوتی تحت شبکه شهری، از اجزای مختلفی استفاده می‌شود که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

  • اینترکام
  • آمپلی‎فایر
  • اسپیکر
  • میکروفن
  • نمایشگر

سامانه‌های اعلان صوت تحت شبکه شهری چه مزایایی دارند؟

سامانه اعلان صوتی شهری به عنوان یک دستگاه کاربرپسند، به ارسال پیام‌های سریع کمک می‌کند و نگرانی‌های ناشی از عدم اطلاع شهروندان در نقاطی که ممکن است از لحاظ صوتی دسترس‌پذیر نباشند، کاهش می‌دهد. از سوی دیگر، امروزه دیگر از کابل‌های مسی و زوج به هم تابیده سیستم‌های آنالوگ استفاده نمی‌شود. تفاوت سامانه اعلان صوتی تحت شبکه با نوع آنالوگ در همین موضوع نهفته است.

این روزها صرفا از کابل‌های cat5 و cat6 در سامانه اعلان صوتی شهری تحت شبکه استفاده می‌شود. بدین ترتیب سرعت پیام‌رسانی شهری تا حد زیادی افزایش پیدا می‌کند. از این رو، یکی از مزایای این سامانه، مدیریت آسان و عدم وجود پیچیدگی است. سایر مزایای سیستم اعلان صوتی تحت شبکه شهری عبارتند از:

  • امکان طراحی و تنظیم سریع و مجزای بلندگوها: با توجه به اینکه سامانه اعلان صوتی شهری تحت شبکه در مقایسه با سیستم آنالوگ پیچیدگی‌های سخت‌افزاری بسیار کمتری دارد، هیچ تاثیری روی زیبایی شهر نخواهد داشت. در واقع به همین دلیل می‌توان این سامانه را در شهر گسترش نیز داد
  • اعلان سریع اخطارها: اعلان فوری پیام‌های اضطراری به ویژه در تونل و آزادراه‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. شهرهای پرترافیک همیشه به یک سامانه اعلان صوتی توانمند نیاز دارند که بتواند پیام‌های اخطار را به سرعت به گوش شهروندان برساند
  • هزینه پایین و کاربری آسان: یکی دیگر از مزایای خرید سیستم اعلان صوتی تحت شبکه شهری برای شهرداری‌ها این است که قیمت این سیستم‌ها در مقایسه با انواع آنالوگ، پایین‌تر است. دلیل این اختلاف قیمت، کمتر بودن میزان سخت‌افزار و نصب آسان آن می‌باشد. همچنین برای کار با سیستم اعلان صوتی شهری تحت شبکه، لازم نیست اپراتور تحت آموزش قرار بگیرد. در واقع اپراتور با فشردن چند دکمه می‌تواند کار خود را انجام دهد

سامانه اعلان صوتی شهری

کاربرد سیستم اعلان صوت تحت شبکه شهری

سیستم اعلان صوتی شهری تحت شبکه، کاربردهای فراوانی دارد. این سیستم می‌تواند برای مواردی همچون اعلام شرایط اضطراری، پخش موسیقی، پخش اخبار مهم روز، تبلیغات و غیره مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین استفاده از این سامانه در تونل‌ها و آزادراه‌ها نیز رایج است.

سیستم اعلان صوتی شهری به طور گسترده در مناطق شهری برای پخش دستورالعمل‌ها و توصیه‌های ایمنی نیز استفاده می‌شود. این سامانه برای اعلام خطرات احتمالی نیز بسیار موثر است. به عنوان مثال، می‌توان از این سیستم‌ها برای اطلاع رسانی به افراد در مورد آتش‌سوزی، تخلیه یک محیط و غیره استفاده کرد تا آنها بتوانند از خود واکنش درست نشان دهند.

با توجه به اهمیت پیام‎های اضطراری به ویژه در تونل‌ها و آزادراه‌ها، سامانه اعلان صوتی شهری باید سرعت و امنیت بالایی داشته باشد. سیستم پیجینگ تحت شبکه شهری، می‌تواند امنیت و کارایی را به ارمغان بیاورد، به طوری که اپراتور می‌تواند خیلی سریع و بدون نیاز به سر و کار داشتن با نرم‌افزار و سخت‌افزار، پیام مورد نظر را پخش کند.

هزینه

هزینه سیستم اعلان صوت شهری چقدر است؟

برای محاسبه قیمت سیستم اعلان صوتی شهری تحت شبکه، باید به تجهیزات مورد نیاز توجه کرد. به عنوان مثال، اگر یکی از تجهیزات مورد نیاز، کابل باشد، هزینه‌ها افزایش پیدا می‌کنند. اما اگر تجهیزات شبکه موجود باشند، شما فقط به کابل شبکه و اسپیکر تحت شبکه نیاز دارید. ولی در صورت نداشتن تجهیزات شبکه، باید کابل برق و شبکه، آمپلی‎فایر تحت شبکه و یک مرکز برای راه‌اندازی سامانه نرم‌افزاری صوتی نیز تهیه کنید. این مساله منجر به افزایش هزینه‌های سیستم اعلان صوتی شهری خواهد شد.

خرید

  خرید سامانه اعلان صوتی تحت شبکه شهری از جوان پردازش

همان‌طور که گفته شد، سیستم اعلان صوتی شهری یکی از ضروریات زندگی مدرن است که توسط شهرداری‌ها برای شهروندان فراهم می‌شود. برای مثال، کارکرد درست سیستم پیجینگ تونل و سامانه صوتی آزادراه نقش مهمی روی حفظ جان انسان‌ها دارد.

شرکت دانش‌بنیان جوان پردازش تامین‌کننده تجهیزات تحت شبکه پیشرو در ایران است. ما در جوان پردازش بهترین سامانه اعلان صوتی شهری را با قیمتی کاملا رقابتی عرضه می‌کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره سامانه اعلان صوتی شهری، با کارشناسان ما در جوان پردازش تماس بگیرید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *