مقالات

تحت شبکه یعنی چه – آشنایی کامل با این مفهوم و کاربردهای مختلف آن

تحت شبکه یعنی چه

تحت شبکه یعنی چه؛ سوال اصلی متقاضیان خرید سیستم‌های پیجینگ

رشد سیستم‌های ارتباطی واژگان جدیدی را به فرهنگ لغت آن‌ها وارد کرده است. یکی از آن‌ها عبارت تحت شبکه می‌باشد که با تغییر رویکرد سنتی برقراری تماس، سطح نوینی از ارتباطات را در اختیار سازمان‌ها، شرکت‌ها، ادارات و حتی مجتمع‌های مسکونی قرار می‌دهد. بسیاری از علاقه‌مندان به استفاده از جدیدترین سیستم‌های برقراری تماس، با مفهوم تحت شبکه آشنایی ندارند. بر همین اساس در این مطلب از جوان پردازش به این موضوع می‌پردازیم که تحت شبکه یعنی چه و کاربردهای مختلف این روش ارتباطی را بررسی می‌کنیم.

تفاوت سیستم‌های تحت ‌شبکه‌ و سیستم‌های آنالوگ

در ابتدا برای این که بدانید تحت شبکه یعنی چه باید با یک مقایسه تطبیقی این موضوع را جلو ببریم. سیستم‌های ارتباطی آنالوگ نسل سنتی روش‌های برقراری ارتباط به‌صورت عمده بودند که تمام اجزای این سیستم‌ها از طریق ساختار آنالوگ با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. این سیستم‌ها با استفاده از کابل‌کشی‌های مسی و وجود آمپلی فایرهای آنالوگ، قدیمی‌ترین روش ارتباطی به‌شمار می‌آیند.

فعالیت‌های سیستم‌های تحت شبکه بر خلاف سیستم‌های آنالوگ، در بستر اینترنت و با استفاده از پروتکل‌ SIP انجام شده و در این سیستم‌ها با کاهش هزینه‌های کابل‌کشی تمام ارتباطات به‌صورت باکیفیت و در قالب کابل‌کشی‌های تحت شبکه انجام می‌شوند. همچنین تمام اجزای سیستم‌های تحت شبکه نیز در یک بستر امن اینترنتی با یکدیگر در ارتباط هستند.

برای این که بدانید تحت شبکه یعنی چه با مزایای آن آشنا شوید

برای این که بدانید تحت شبکه یعنی چه، بهتر است با مزایای سیستم‌های تحت شبکه آشنا شوید. این سیستم‌ها با رفع نواقص سیستم‌های سنتی و پوشش نیازهای کاربران، در بسیاری از مراکز صنعتی، سازمانی، علمی، تجاری و حتی مسکونی استفاده می‌شوند. شناخت مزایای سیستم‌های تحت شبکه اولین قدم برای رسیدن به این سوال است که تحت شبکه یعنی چه؟

مزایای سیستم‌های تحت شبکه عبارت‌اند از:

  • قابلیت گسترش آسان
  • کاهش کابل‌کشی
  • امکان اتصال به خطوط تلفن شهری در سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه
  • سهولت مدیریت و برنامه‌ریزی ارتباطات
  • امکان اتصال از طریق وب سرویس به سامانه‌های نرم‌افزاری
  • امکان تعریف نامحدود زون

پیجینگ؛ رایج‌ترین نوع سیستم تحت‌ شبکه‌

مزایای بی‌نظیر انواع سیستم‌های تحت شبکه باعث شده است تا از این سیستم‌ها در مراکز مختلفی مانند بیمارستان‌ها، کارخانه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها، ادارات و … استفاده شود. ایجاد ارتباط آنلاین بین اجزای مختلف یک سیستم در بستر IP هزینه‌های نصب و نگهداری این مراکز را کاهش می‌دهد و خرید خرید پیجینگ را به انتخاب اول آن‌ها برای ارتباطات خود تبدیل می‌کند.

در میان انواع کاربردهای مختلف سیستم‌های تحت شبکه، کاربرد سیستم پیجینگ تحت شبکه از دیگر سیستم‌ها بیشتر است. این سیستم‌ها با افزایش سرعت ارتباط بین نظام‌های سازمانی و ایجاد برنامه‌ریزی دقیق و زمان‌بندی شده، در مدیریت و کنترل بهتر سازمان‌ها نقشی عمده را بر عهده دارند.

برای این که بدانید تحت شبکه یعنی چه باید اشاره کنیم که سیستم‌های پیجینگ با استفاده از انواع بلندگوها، آمپلی فایرها، سیستم‌های مانیتورینگ، انواع اینترکام‌ها و تلفن‌های صنعتی تحت شبکه نسل جدیدی از ارتباطات را به شما عرضه می‌کنند.

تحت‌ شبکه‌ یعنی‌ چه؛ برای جوابتان اجزای این سیستم را بررسی کنید

سیستم‌های تحت شبکه مانند روش سنتی آنالوگ برای برقراری ارتباط از اجزا و تجهیزات مختلفی استفاده می‌کند. با این تفاوت که اجزای به‌کاررفته در سیستم تحت شبکه در قالب یک ارتباط آنلاین و با استفاده از کابل‌کشی‌های IP با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. همچنین برخی اجزای سیستم‌های تحت شبکه در نوع آنالوگ وجود ندارند. در ادامه برای درک بهتر شما از این مفهوم که تحت شبکه یعنی چه، به بررسی اجزای اصلی یک سیستم پیجینگ به‌عنوان اصلی‌ترین ابزار ارتباطی تحت شبکه می‌پردازیم.

تحت شبکه یعنی چه

1. اسپیکر و بلندگو تحت شبکه

برای بیان اعلان‌ها و ایجاد ارتباط با فضای خارجی، بلندگوهای تحت شبکه نقشی مهم را در این سیستم‌های ارتباطی بر عهده دارند. این بلندگوها با استفاده از یک برد الکترونیکی صدا را بر روی بستر شبکه دریافت و ارسال می‌کنند.

انواع اسپیکرهای تحت شبکه عبارت‌اند از:

  • بلندگوهای سقفی
  • بلندگوهای ستونی
  • بلندگوهای شیپوری

تحت شبکه یعنی چه

2. اینترکام تحت شبکه

اینترکام‌ها به‌عنوان یک حلقه ارتباطی بین دستگاه‌های سیستم تحت شبکه، برای ایجاد ارتباطی سریع با سایر بخش‌های دیگر شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دستگاه‌های صوتی در بستر IP ارتباط بین چند واحد مورد نظر را به وجود می‌آورند.

تحت شبکه یعنی چه

3. مرکز تلفن تحت شبکه

بدون مرکز تلفن تحت شبکه ایجاد ارتباط برای تماس‌ها داخلی و خارجی، اطمینان از وصل بودن تماس، ضبط تماس‌های دریافتی، دسترسی به تماس‌ها و امکان پیگیری آن‌ها و ارتباط کاربران با یکدیگر امکان‌پذیر نیست. شناخت کامل مرکز تلفن تحت شبکه و آگاهی از عملکرد آن، در پیدا کردن جواب سوال تحت شبکه یعنی چه در اختیار شما قرار می‌دهد.

تحت شبکه یعنی چه

4. آمپلی فایر تحت شبکه

در سیستم‌های تحت شبکه آمپلی‌ فایرهای تحت شبکه جایگزین تقویت‌کننده‌های صوتی آنالوگ شده‌اند. این تجهیزات با کاهش نویز دریافتی، صدا را با بالاترین کیفیت به اسپیکرهای تحت شبکه منتقل می‌کند و از اصلی‌ترین اجزا برای اجرای یک سیستم پیجینگ تحت شبکه به‌شمار می‌آید.

خرید بهترین انواع سامانه‌ها و تجهیزات تحت شبکه از جوان پردازش

پس از این که به جواب سوال تحت شبکه یعنی چه رسیدید، انتخاب یک مرکز معتبر برای خرید انواع سامانه‌های پیجینگ تحت شبکه و اجزای این نوع سیستم ارتباطی آنلاین، اصلی‌ترین کار برای شروع یک مسیر ارتباطی جدید است.

جوان پردازش یکی از برترین عرضه‌کنندگان انواع پیجینگ‌های اداری، سازمانی، بیمارستانی و شهری است که متناسب با نیاز کاربران انواع تجهیزات تحت شبکه را به فروش می‌رساند. مجموعه ما با بیش از 15 سال سابقه درخشان در زمینه ICT، انواع سیستم‌های صوتی تحت شبکه، مرکز تلفن و تجهیزات تحت شبکه را به شما عرضه می‌کند. شما می‌توانید برای آشنایی با محصولات مجموعه و سفارش آن‌ها، از طریق سایت ما اقدام کنید.

پرسش و پاسخ

سیستم پیجینگ تحت شبکه یعنی چه؟

نوعی سیستم ارتباطی هستند که تمام اجزا و ارتباطات آن‌ها در قالب بستر IP و پروتکل SIP انجام می‌شوند.

چرا باید بدانیم معنای تحت شبکه‌ یعنی چه؟

آگاهی کامل شما از این مفهوم و شناخت کاربردها و مزایای سیستم‌های تحت شبکه، به انتخاب سیستم ارتباطی جدید متناسب با فضای در اختیارتان، کمک می‌کند.

آیا سیستم‌های تحت شبکه همان کاربردهای سیستم‌های آنالوگ را دارند؟

خیر. امکانات به‌کاررفته در سیستم‌های تحت شبکه، امکان استفاده از آن‌ها در مراکز مختلف و برنامه‌ریزی بهتر ارتباطات را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *