مقالات

تلفن صنعتی تحت شبکه راهکار ارتباط صوتی در کارخانه ها

تلفن صنعتی تحت شبکه

تلفن صنعتی تحت شبکه؛ تجهیزی کاربردی برای مجموعه‌های صنعتی

مجموعه‌های صنعتی محیط‌هایی پرتردد و پرسروصدا هستند. از طرف دیگر، این مجموعه‌ها معمولا وسعت بسیار زیادی دارند که همین امر امکان برقراری ارتباط میان بخش‌های مختلف یک مجموعه را دشوارتر می‌کند. اگر بخش‌های مختلف یک کارخانه یا مجموعه صنعتی نتوانند به خوبی با یکدیگر در ارتباط نباشند، در بسیاری از مراحل فعالیت خود با مشکلات جدی مواجه می‌شوند. به همین علت، در بسیاری از مجموعه‌های صنعتی برای برقراری ارتباط میان بخش‌های مختلف از تلفن‌های صنعتی تحت شبکه استفاده می‌شود. تلفن‌های صنعتی تحت شبکه از نظر عملکرد شباهت زیادی با تلفن‌های معمولا دارند، اما ساختار، ظاهر و اجزای آن‌ها با یکدیگر تفاوت‌های اساسی دارند.

تلفن صنعتی تحت شبکه

تلفن صنعتی تحت شبکه چیست؟

یکی از کاربردی‌ترین تجهیزات محیط‌های شلوغ و پر سروصدای صنعتی تلفن‌های تحت شبکه هستند. در کنار ” سیستم های پیجینگ ”  از تلفن‌های صنعتی تحت شبکه برای برقراری ارتباط میان بخش‌های مختلف یک مجموعه صنعتی استفاده می‌شود. تلفن‌های صنعتی VoIP با پروتکل SIP کار می‌کنند و شما برای رجیستر کردن آن‌ها به یک مرکز تلفن تحت شبکه نیاز دارید. هر مرکز تلفنی که از پروتکل SIP پشتیبانی ‌کند، امکان استفاده از تلفن‌های صنعتی تحت شبکه را برای شما فراهم خواهد کرد.

تلفن‌های صنعتی تحت شبکه از نظر ظاهر و ساختار تفاوت‌های زیادی با تلفن‌های معمولی دارند. این تلفن‌ها معمولا مقاوم‌تر هستند و برای متصل کردن آن‌ها به سیستم تلفن از کابل شبکه استفاده می‌شود. در صورتی که تلفن‌های معمولی را با استفاده از کابل تلفن به سیستم متصل می‌کنند. ساختار منحصربه‌فرد تلفن‌های صنعتی این امکان را به وجود آروده است که بتوان در محیط‌های صنعتی بدون هیچ مشکلی با سایر بخش‌ها ارتباط برقرار کرد.

تحت شبکه SIP

چرا در محیط‌های صنعتی از تلفن تحت شبکه SIP استفاده می‌شود؟

همان‌طور که اشاره کردیم، تلفن‌های صنعتی تحت شبکه یا همان VoIP از پروتکلی به نام SIP استفاده می‌کنند. در این تلفن‌های صنعتی برای تماس با سیار تلفن‌ها یا تجهیزات ارتباطی تحت شبکه از تکنیک فشرده‌سازی صدا استفاده می‌شود. تکنیک فشرده‌سازی صدا به کاهش حجم دیتای عبوری در شبکه مورد نظر کمک می‌کند. به این صورت، مقدار دیتای منتقل‌شده میان مرکز تلفن و تلفن‌های صنعتی تحت شبکه از k50 بیشتر نمی‌شود.

از طرف دیگر، تلفن‌های صنعتی تحت شبکه برای تامین برق مورد نیاز خود از سیستم PoE بهره می‌برند. به این صورت، میزان انرژی مصرف‌شده برای برقراری ارتباط و استفاده از تلفن‌های صنعتی به طور کامل بهینه‌سازی می‌شود. اگر شما نیز قصد ” خرید تلفن صنعتی ” تحت شبکه برای مجموعه صنعتی خود را دارید، می‌توانید از خدمات مجموعه جوان‌ پردازش استفاده کنید.

تلفن های تحت شبکه

مزایای تلفن صنعتی تحت شبکه

امروزه در بسیاری از مجموعه‌های صنعتی، کارگاه‌ها، متروها و … از تلفن‌های صنعتی تحت شبکه استفاده می‌شود. در طراحی بدنه این تلفن‌ها از متریال‌هایی استفاده شده است که به طور کامل با محیط‌های صنعتی سازگار هستند. شما می‌توانید تلفن‌های تحت شبکه را به راحتی روی دیوار و سطوح فلزی موجود در مجموعه‌های صنعتی نصب کنید. البته شما برای راه‌اندازی سیستم صوتی تحت شبکه خود باید از یک مجموعه معتبر و تکنسین‌های باتجربه کمک بگیرید. در ادامه با برخی از مهم‌ترین مزایای استفاده از تلفن‌های صنعتی تحت شبکه آشنا می‌شویم.

1. مقاومت بالا در برابر ضربه

همان‌طور که اشاره کردیم، برای تولید تلفن‌های صنعتی تحت شبکه از متریال‌های استفاده می‌شود که این تلفن‌ها را به طور کامل با محیط‌های صنعتی سازگار می‌کنند. بدنه این تلفن‌ها در برابر ضربه مقاومت بسیار بالایی را از خود نشان می‌دهند. شما می‌توانید محیط‌های صنعتی برای سال‌ها بدون هیچ مشکلی از این تلفن‌های تحت شبکه استفاده کنید و نگران خراب شدن آن‌ها نباشید.

2. مقاوم در برابر رطوبت و گرد‌ و غبار

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که نمی‌توان از تلفن‌های معمولی در مجموعه‌های صنعتی استفاده کرد، این است که در محیط‌های صنعتی گرد و غبار و رطوبت بالایی وجود دارد. رطوبت و گرد و غبار می‌توانند به راحتی به داخل منافذ تلفن‌های معمولی نفوذ کرده و باعث از کار افتادن آن‌ها شوند. اما تلفن‌ صنعتی تحت شبکه به گونه‌ای طراحی و تولید شده است که رطوبت یا گرد و غبار نمی‌توانند از طریق منافذ به داخل تلفن نفوذ کنند و باعث خرابی آن شوند. در نتیجه شما می‌توانید تلفن‌ تحت شبکه صنعتی را بدون هیچ مشکلی در محیط‌های پر از گرد و غبار یا فضاهای مرطوب نصب کنید.

جوان پردازش

خرید تلفن صنعتی تحت شبکه از مجموعه جوان پردازش

امکان برقراری ارتباط میان بخش‌های مختلف یکی از مهم‌ترین پیش‌نیازهای تمامی مجموعه‌های صنعتی به شمار می‌آید. نصب و راه‌اندازی سیستم‌های پیجینگ و تلفن‌های صنعتی تحت شبکه بهترین راه برای ایجاد ارتباط میان بخش‌های مختلف یک مجموعه صنعتی هستند. عدم استفاده از این تجهیزات می‌تواند عملکرد کارخانه یا کارگاه شما را تحت تاثیر قرار دهد و در مواقع اضطراری باعث به وجود آمدن مشکلات جدی شود.

شما می‌توانید برای خرید، نصب و راه‌اندازی تلفن‌های صنعتی تحت شبکه از خدمات مجموعه بزرگ جوان پردازش استفاده کنید. جوان پردازش به عنوان اولین تولیدکننده سیستم‌های صوتی و پیجینگ تحت شبکه با فناوری بومی‌سازی‌شده شناخته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *