مقالات

تفاوت های تلفن ویپ ابری و عادی – این دو سیستم از چه نظر متفاوت هستند؟

تفاوت های تلفن ویپ ابری و عادی

تفاوت های تلفن ویپ ابری و عادی؛ از هزینه تا قابلیت اطمینان

تلفن ویپ را می‌توان یکی از کاربردی‌ترین اختراعات بشری دانست. این سیستم تلفنی، برقراری ارتباط را از طریق بستر اینترنت ممکن می‌کند. سیستم تلفن ویپ از شبکه اینترنت برای انتقال صدا و برقراری تماس‌های صوتی استفاده کرده و داده‌ها را در یک سرور فیزیکی ذخیره‌سازی می‌کند. اما در حال حاضر دیگر ذخیره‌سازی داده‌ها به‌صورت فیزیکی منسوخ شده و سازمان‌ها به دنبال راهکارهای بهینه‌تری هستند. ذخیره‌سازی داده‌ها به‌صورت ابری یکی از همین راهکارهاست که توسط تلفن‌های ویپ ابری ممکن شده است. به همین خاطر، در این مطلب از جوان پردازش تفاوت های تلفن ویپ ابری و عادی را بررسی می‌کنیم.

 ویپ عادی

تلفن ویپ عادی چیست؟

تلفن ویپ یا همان تلفن تحت شبکه (IP)، به تلفن‌هایی گفته می‌شود که صدای شما را دریافت، آن را به سیگنال تبدیل کرده و سپس از طریق بسته‌های داده لحظه‌ای و یک شبکه اتصال محلی مانند WAN، اترنت و وای‌فای پرسرعت به نقاط مختلف سازمان ارسال می‌کنند. درواقع برخلاف سیستم‌های تلفنی قدیمی، تلفن‌های ویپ به انتقال سیگنال‌های صوتی در خطوط آنالوگ تلفن نیازی ندارند. به‌طور کلی سیستم تلفن ویپ، انعطاف‌پذیری بالا و قیمت بسیار مناسبی دارد. دقیقا به همین خاطر است که بسیاری از کسب‌وکارها و سازمان‌های بزرگ و کوچک، از ویپ در محیط اداری خود استفاده می‌کنند.

ویپ ابری

تلفن ویپ ابری؛ یک فناوری مدرن

اگر قصد راه‌اندازی یک مرکز تلفن تحت شبکه را داشته باشید، قطعا می‌دانید که فضای اشغال شده توسط تجهیزات این سیستم، به‌خصوص سرورهای ذخیره‌سازی چقدر می‌تواند آزاردهنده باشد. به همین خاطر در سیستم‌های ویپ مدرن، از سیستم ذخیره‌سازی ابری به‌جای ذخیره‌سازی داده‌ها در سرورهای فیزیکی استفاده می‌شود. درواقع وقتی صحبت از تفاوت های تلفن ویپ ابری و عادی می‌شود، باید گفت که این دو سیستم تلفنی از نظر تکنولوژی و عملکرد تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و تفاوت‌های آن‌ها صرفا روی روش ذخیره‌سازی داده‌ها متمرکز می‌شود. البته که تلفن‌های ویپ ابری، نمونه‌هایی بسیار مدرن‌تر و بهینه‌تر هستند و از اوایل سال 2000 میلادی، شرکت‌های پیشرفته این سیستم‌ها را با سیستم‌های ویپ قدیمی جایگزین کرده‌اند. به همین خاطر در حال حاضر انتخاب معقول‌تری به‌شمار می‌آیند.

تفاوت های تلفن ویپ ابری و عادی کدام هستند

تفاوت های تلفن ویپ ابری و عادی کدام هستند؟

بعد از آشنایی با دو سیستم تلفن ویپ ابری و عادی، نوبت آن است که تفاوت‌های این دو سیستم را نیز بررسی کنیم. در ابتدا باید بگوییم که تفاوت های تلفن ویپ ابری و عادی تنها در دو پارامتر خلاصه می‌شوند و این دو سیستم تفاوت‌های زیادی با یکدیگر ندارند. هزینه نصب و قابلیت اطمینان دو تفاوت مهم میان تلفن‌های ویپ ابری و عادی هستند که کسب‌وکارها باید به این دو مولفه توجه زیادی داشته باشند. چرا که هر دو می‌توانند روی عملکرد سازمانی کسب‌وکارها تاثیر زیادی بگذارند. در ادامه با تفاوت های تلفن ویپ ابری و عادی بیشتر آشنا می‌شویم.

1. هزینه نصب و تجهیزات

در محیط اداری کسب‌وکارهای بزرگ، علاوه‌بر تلفن ویپ، از سیستم‌های دیگری مانند سیستم پیجینگ تحت شبکه نیز استفاده می‌شود. به همین خاطر کسب‌وکارها به دنبال این هستند که در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. به همین خاطر باید گفت که یکی از مهم‌ترین تفاوت های تلفن ویپ ابری و عادی، هزینه نصب و تهیه تجهیزات آن‌ها است. همان‌طور که عنوان شد، سیستم‌های تلفن ویپ ابری به هیچ سرور ذخیره‌سازی فیزیکی نیاز ندارند. در نتیجه هزینه نصب سرور، کابل‌کشی، ایجاد اتاق سرور، خنک‌سازی و بسیاری از موارد دیگر برای اجرای یک سیستم تلفن ویپ حذف خواهد شد. درواقع اگر به دنبال یک سیستم تلفن ویپ مقرون‌به‌صرفه اما کاملا کارآمد و حرفه‌ای هستید، سیستم‌های ویپ ابری دقیقا همان چیزی هستند که به آن نیاز دارید.

2. قابلیت اطمینان از مهم‌ترین تفاوت های تلفن ویپ ابری و عادی است

ذخیره‌سازی و انتقال داده‌ها از طریق اینترنت و شبکه‌های ابری قطعا راهکاری مدرن است. اما این ویژگی سیستم‌های تلفن ویپ ابری یک نقص بزرگ نیز به‌شمار می‌آید. با قطع اینترنت یا برق، تلفن‌های ویپ عادی تنها قابلیت استفاده خود را از دست می‌دهند، اما داده‌های آن‌ها همچنان قابل دسترس خواهند بود. از طرف دیگر، در صورت برقراری اتصال اینترنت محلی، شما همچنان می‌توانید از تلفن ویپ معمولی استفاده کنید. اما تلفن‌های ویپ ابری با قطع اینترنت به‌صورت کامل کارایی خود را از دست می‌دهند. این امر یکی دیگر از تفاوت های تلفن ویپ ابری و عادی است که باید به آن توجه ویژه داشته باشید.

خرید انواع سیستم‌های تحت شبکه و تلفن ویپ از جوان پردازش

خرید انواع سیستم‌های تحت شبکه و تلفن ویپ از جوان پردازش

اگر به دنبال خرید” تلفن ویپ “، راه‌اندازی یک مرکز تلفن تحت شبکه و یا سیستم پیجینگ تحت شبکه هستید، پیشنهاد می‌کنیم که جوان پردازش را انتخاب کنید. مجموعه ما سابقه‌ای طولانی در تولید و نصب انواع تجهیزات و سیستم‌های تحت شبکه دارد و می‌تواند با تکنسین‌های متخصص خود، بهترین خدمات را به شما عرضه کند. برای کسب اطلاعات بیشتر از خدمات ما، تنها کافی است تا با کارشناسانمان در جوان پردازش تماس بگیرید.

پرسش و پاسخ

آیا تلفن‌های ویپ ابری و عادی کاملا با یکدیگر متفاوت هستند؟

خیر. این دو سیستم تلفن ویپ تنها در نوع ذخیره‌سازی داده‌ها با یکدیگر تفاوت دارند.

تلفن ویپ ابری بهتری است یا ویپ عادی؟

پاسخ این سوال به شرایط شما بستگی دارد. اما باید گفت که بیشتر کسب‌وکارهای بزرگ از تلفن ویپ ابری استفاده می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *