مقالات

تفاوت های سیستم صوتی بیمارستان با سیستم صوتی کارخانه

تفاوت های سیستم صوتی بیمارستان با سیستم صوتی کارخانه

سیستم صوتی بیمارستان چه تفاوت‌هایی با سیستم صوتی کارخانه دارد؟

در هر محیط کار، دانستن اینکه چه نوع فناوری و تجهیزاتی می‌تواند عملکرد شما را بهبود بخشد، بسیار ضروری است. نکته مهم دیگر این است که بتوانید تفاوت های میان گزینه‌های موجود را به خوبی درک کنید. به این ترتیب، می‌توانید سیستمی را انتخاب کنید که برای محیط کاری شما کارآمدتر است. بسیاری از افراد سیستم صوتی روکار و سیستم اینترکام را یکسان می‌دانند. در واقع این دو سیستم صوتی برای کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند. برای مثال، سیستم صوتی مورد استفاده در بیمارستان با سیستم صوتی مورد استفاده در کارخانه تفاوت دارد. در این مطلب قصد داریم به تفاوت های سیستم صوتی بیمارستان با سیستم صوتی کارخانه بپردازیم.

تفاوت های سیستم صوتی بیمارستان با سیستم صوتی

سیستم صوتی روکار چیست؟

سیستم صوتی روکار، یکی از سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه است. نکته کلیدی که باید در مورد سیستم‌های صوتی روکار یا overhead بدانیم، این است که ارتباط یک‌طرفه ارائه می‌دهند. معمولا در کارخانه‌ها، سیستم صوتی روکار پیامی را از طریق بلندگوهای روکار به بخش یا منطقه مورد نظر در محوطه پخش می‌کند.

گیرنده پیام مورد نظر می‌تواند به سرعت پیام را دریافت کند و مطابق با آن واکنش نشان دهد. این ویژگی در صورت درخواست انجام اقدام از سوی گروهی از افراد یا کارمندان، می‌تواند مفید باشد. علاوه بر این، برای دریافت پیام نیاز نیست افراد به یک تلفن داخلی نزدیک باشند. آنها فقط لازم است به اعلامیه‌ای که از سیستم صوتی روکار پخش می‌شود، گوش دهند. اگر قصد خرید سیستم پیجینگ دارید، می‌توانید از محصولات باکیفیت شرکت جوان پردازش استفاده کنید.

روکار؛ سیستم صوتی مناسب برای کارخانه

کارخانجات و انبارهای تولیدی فضاهای پیچیده‌ای هستند که برای اطمینان از ایمنی، بهره‌وری و کیفیت به ارتباطات شفاف و کارآمد نیاز دارند. استفاده از یک سیستم صوتی مناسب می‌تواند نقش مهمی در دستیابی به این ارتباط ایفا کند. علاوه بر اطلاعیه‌ها و به‌روزرسانی‌ها، یک سیستم صوتی در کارخانه یا انبار می‌تواند به عنوان زنگ درب، سیستم مخابره داخل ساختمان صنعتی و همچنین سیستم بلندگوی انبار عمل کند. سرپرستان کارخانه می‌توانند از طریق سیستم صوتی روکار، به‌روزرسانی‌های بی‌درنگ، روش‌های تخلیه مستقیم، یا هرگونه اقدامات احتیاطی لازم را ارائه دهند.

یکی از مهم‌ترین عواملی که باید در هنگام انتخاب یک سیستم پیجینگ تحت شبکه صنعتی جدید در نظر گرفت، منطقه تحت پوشش است. اطمینان از اینکه سیستم بتواند به هر گوشه از کارخانه یا فضای انبار، از جمله مناطق دورافتاده دسترسی پیدا کند، بسیار ضروری است.

سیستم‌های صوتی روکار پوشش مناسبی دارند و بدین ترتیب می‌تواند اطمینان پیدا کرد که همه کارمندان اطلاعیه‌ها و به‌روزرسانی‌های مهم را دریافت می‌کنند. ایجاد پوشش کافی، با تهیه یک کپی از پلان معماری یا زمین کارخانه شروع می‌شود. سپس چیدمان بلندگو طوری طراحی می‌شود که به تمام قسمت‌ها دسترسی داشته باشد و نقاط مرده هم پوشش داده شوند. برای خرید سیستم صوتی کارخانه، می‌توانید از سیستم‌های پیجینگ جوان پردازش استفاده کنید.

سیستم صوتی اینترکام

سیستم صوتی اینترکام چیست؟

سیستم صوتی اینترکام بر خلاف سیستم صوتی روکار، امکان ارتباط دوطرفه را فراهم می‌کند. بدین ترتیب، گیرنده پیام می‌تواند به صورت شفاهی به کسی که پیام را ارسال کرده است، پاسخ دهد. گیرنده پیام می‌تواند با برداشتن گوشی تلفن به فرستنده پیام پاسخ دهد. در مکان‌هایی مثل بیمارستان‌ها، سیستم‌های اینترکام دارای میکروفون داخلی بلندگو هستند.

بنابراین، گیرندگان می‌توانند پاسخ‌های خود را از طریق همان دستگاه به فرستنده ارسال کنند. به همین خاطر امکان ارتباط سریع و دوطرفه برقرار می‌شود. در سیستم صوتی اینترکام نیز گیرنده و پاسخ‌دهنده نیازی به نزدیکی به خط تلفن داخلی ندارند تا پیام را دریافت کنند یا به آن پاسخ دهند. این مساله، یکی از تفاوت های سیستم صوتی بیمارستان با سیستم صوتی کارخانه است.

سیستم صوتی اینترکام برای بیمارستان ایده‌آل است

بیمارستان‌ها محیط‌های پیچیده و شلوغی هستند که به سیستم‌های ارتباطی کارآمد و مؤثر برای تضمین ایمنی و رفاه بیماران، کارکنان و بازدیدکنندگان نیاز دارند. یکی از اجزای مهم این سیستم ارتباطی، سیستم صوتی اینترکام است. سیستم صوتی اینترکام یکی از اجزای حیاتی سیستم‌های ارتباطی در بیمارستان‌ها است که ارتباط فوری و کارآمد را در مواقع اضطراری برای مراقبت از بیمار و عملیات بیمارستان فراهم می‌کند.

در بخش پزشکی، ثانیه‌ها می‌توانند در مرگ و زندگی افراد تعیین‌کننده باشند؛ به ویژه در اورژانس‌ها و اتاق‌های عمل. راهکار امنیتی و ارتباطی اینترکام، برای محیط‌های پزشکی با سخت‌ترین دستورالعمل‌ها و مقررات مطابقت دارد. سیستم صوتی مناسب برای بیمارستان، سیستم اینترکام است. این سیستم صوتی، ارتباط مستقیم را بین بخش‌های مختلف مثل آزمایشگاه‌ها، بانک‌های خون، داروخانه‌های بیمارستانی و مناطق قرنطینه فراهم می‌کند.

از سوی دیگر، سیستم صوتی اینترکام می‌تواند الزامات ایمنی و کمک‌های عمومی را برای آسانسورها و همچنین راهکارهایی برای پارک خودروها در فضاهای پارک مجهز اینترکام، که دسترسی فوری به کمک را در صورت بروز مشکل فراهم می‌کنند، برآورده کنند. برای طراحی سیستم اینترکام بیمارستانی، ملاحظاتی درنظر گرفته می‌شوند که عبارتند از:

  • نیازهای بیمار به استفاده از سیستم تماس روی تخت بیمارستان
  • اینترکام پزشکی
  • اینترکام پزشک و بیمار
  • ویزیت ICU
  • پخش پیام عمومی

تفاوت های سیستم صوتی بیمارستان با سیستم صوتی کارخانه

روش کار سیستم صوتی اینترکام بیمارستان

سیستم اینترکام بیمارستانی با کمک شبکه اختصاصی بیمارستان، یک بستر ارتباطی ایجاد می‌کند. این سیستم دستگاه درب بخش را در ورودی هر بخش تنظیم می‌کند و با یک قفل کنترلی برقی برای کنترل دسترسی متصل می‌شود. سکوهای مدیریتی در ایستگاه‌های پرستاری و مطب پزشکان در هر بخش وجود دارد که پاسخگویی به درخواست‌های همه بیماران در بخش را بر عهده دارند. در هر تخت یک دکمه تعبیه می‌شود تا بیمار بتواند برای گرفتن کمک با ایستگاه پرستاری تماس بگیرد.

البته در حمام هر بخش نیز دکمه‌های اضطراری باید تعبیه شوند تا زمانی که در حمام برای بیمار حالت اورژانسی پیش می‌آید، بتواند مستقیما با ایستگاه پرستاری تماس بگیرد. طراحی سیستم اینترکام بیمارستان قسمت‌های اصلی گیت‌های بخش، بخش‌ها، سرویس‌های بهداشتی و غیره در بیمارستان را پوشش می‌دهد.

در عین حال، همه مناطق را می‌توان به صورت متمرکز کنترل کرد و اعلان‌ها را به صورت متمرکز پخش کرد. برای خرید سیستم صوتی بیمارستان، می‌توانید از محصولات شرکت جوان پردازش استفاده کنید.

خرید سیستم صوتی برای بیمارستان یا کارخانه از جوان پردازش

در این مطلب با تفاوت های سیستم صوتی بیمارستان با سیستم صوتی کارخانه آشنا شدید. در تکمیل این نکته، باید گفت که در کاربردهای صنعتی، از مدل‌های کلیددار و روکار و همینطور چراغ علائم اعلان و هشدار بیشتر استفاده می‌شود. اما در کاربردهای بیمارستانی با توجه به استفاده کمتر از علائم هشداردهنده، از اینترکام‌های توکار استفاده می‌شود.

شرکت جوان پردازش تولیدکننده پیشرو در زمینه سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه است. ما در جوان پردازش به شما کمک می‌کنیم تا متناسب با کاربرد مد نظر خود، بهترین سیستم پیجینگ تحت شبکه را انتخاب کنید. برای خرید سیستم صوتی بیمارستان یا کارخانه خود، با کارشناسان ما در جوان پردازش تماس بگیرید.

پرسش و پاسخ

تفاوت کلیدی میان سیستم صوتی بیمارستان با سیستم صوتی کارخانه چیست؟

تفاوت اصلی این دو سیستم در این است که برای بیمارستان از سیستم اینترکام و برای کارخانه از سیستم روکار استفاده می‌شود.

سیستم روکار و اینترکام چه تفاوت هایی با هم دارند؟

در سیستم روکار یا overhead، برقراری ارتباط یک‌طرفه است، در حالی که در سیستم اینترکام امکان برقراری ارتباط دوطرفه نیز وجود دارد.

آیا سیستم صوتی بیمارستان با سیستم صوتی کارخانه از لحاظ قیمت متفاوت است؟

با توجه به قابلیت‌های بیشتر سیستم اینترکام و حساسیت‌هایی که در کاربردهای مربوط به آن وجود دارد، قیمت سیستم صوتی بیمارستان نسبت به سیستم صوتی کارخانه بیشتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *