مقالات

سیستم صوتی بیمارستان را چطور خریداری و نصب کنیم؟

خرید و نصب سیستم صوتی بیمارستان

اهمیت نصب سیستم صوتی در بیمارستان

سیستم صوتی بیمارستان یکی از اصلی‌ترین سیستم‌ها برای برقراری ارتباط میان بخش‌ها و افراد مختلف به شمار می‌آید. بدون استفاده از یک سیستم صوتی مناسب بسیاری از فعالیت‌ها در فضای بیمارستان دچار اختلال می‌شوند. سیستم صوتی در بیمارستان کاربرد گسترده‌ای دارد. از اعلام زمان ملاقات تا پیج کردن پزشکان و متخصصان، شما برای اطلاع‌رسانی به همه این افراد باید از یک سیستم صوتی مناسب استفاده کنید. شاید نصب و راه‌اندازی سیستم صوتی بیمارستان در نگاه اول ساده و ابتدایی به نظر برسد، اما نصب این سیستم فرایندی پیچیده و تخصصی است. زیرا به وجود آمدن نقص فنی در سیستم صوتی می‌تواند به سادگی باعث بر هم خوردن آرامش و نظم در بیمارستان شود.

تجهیزات سیستم صوتی بیمارستان

برای راه‌اندازی سیستم صوتی بیمارستان به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

همان‌طور که اشاره کردیم، نصب و راه‌اندازی سیستم صوتی بیمارستان فرایندی پیچیده و تخصصی است که ما برای انجام آن باید از تکنسین‌های باتجربه و متخصص کمک بگیریم. اما قدم اول برای راه‌اندازی سیستم صوتی بیمارستان، خرید تجهیزات اولیه است. سوالی که برای بسیاری از افراد به وجود می‌آید، این است که سیستم صوتی از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟ ما برای راه‌اندازی  ” راهنمای خرید سیستم صوتی بیمارستان ” به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟ در ادامه با تعدادی از اصلی‌ترین تجهیزات مورد نیاز برای نصب و راه‌اندازی یک سیستم صوتی استاندارد در محیط بیمارستان آشنا می‌شویم.

بلندگوی بیمارستان

1. بلندگوی مناسب برای بیمارستان

یکی از اصلی‌ترین تجهیزات سیستم صوتی بیمارستان بلندگو است. شما برای خرید بلندگوی مناسب باید ابعاد، تعداد اتاق‌ها، ارتفاع سقف بیمارستان و سایر موارد را در نظر داشته باشید. به طور کلی، برای راه‌اندازی سیستم صوتی بیمارستان از دو نوع بلندگو استفاده می‌شود.

بلندگوهای سقفی نوع کاربردی‌تر بلندگوهای مناسب برای سیستم صوتی بیمارستان به شمار می‌آیند. شما می‌توانید این بلندگوها را به راحتی روی سقف‌های کاذب بخش‌های مختلف بیمارستان نصب کنید. به این صورت، می‌توان از نمایان شدن سیم‌کشی‌های مورد نیاز برای نصب بلندگو جلوگیری کرد. همچنین این بلندگوهای سقفی کیفیت پخش صدای بسیار بالایی دارند.

اگر امکان نصب بلندگوهای سقفی در بیمارستان وجود ندارد، می‌توانید به سراغ بلندگوهای دیواری و ستونی بروید. این بلندگوها به صورت عمودی یا افقی رو ستون‌ها و دیوارهای بخش‌های اصلی بیمارستان نصب می‌شوند و از قدرت پخش صدای بالایی برخوردار هستند.

برای مشاهده انواع بلندگوهای تحت شبکه به صفحه خرید بلندگوی تحت شبکه مراجعه کنید.

 

بلندگو

2. میکروفون بیمارستان

سیستم پیجینگ ” یکی از مهم‌ترین سیستم‌های هر بیمارستان به شمار می‌آید. در بیمارستان تمامی اطلاع‌رسانی‌های لازم از طریق این سیستم انجام می‌شود. در سیستم پیجینگ بیمارستان از انواع مختلفی از میکروفون‌ها استفاده می‌شود که هر یک کاربرد و ویژگی منحصربه‌فردی دارند. اگر شما قصد خرید تجهیزات سیستم صوتی و پیجینگ بیمارستان را دارید، می‌توانید از محصولات مجموعه جهان پردازش استفاده کنید.

انواع میکروفون‌های مناسب برای بیمارستان عبارتند از:

  • میکروفون بیسیم: ارتباط میان آمپلی فایر و میکروفون ب صورت وایرلس ایجاد می‌شود
  • میکروفون باسیم: برای برقراری ارتباط از کابل استفاده می‌شود
  • میکروفون رومیزی: کاربردی‌ترین نوع میکروفون در سیستم پیجینگ بیمارستان

برای مشاهده انواع میکروفون روی میزی تحت شبکه به صفحه خرید اینترکام تحت شبکه مراجعه کنید.

 

آمپلی فایر

3. آمپلی فایر برای سیستم صوتی بیمارستان

در سیستم‌های صوتی معمولا از ابزارهای مختلفی برای کنترل نویز و افزایش کیفیت صدا استفاده می‌شود که یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها آمپلی فایر نام دارد. برای کاهش نویز و تقویت کیفیت صدا در سیستم صوتی بیمارستان از آمپلی فایر استفاده می‌شود. میکروفون‌های مورد استفاده در سیستم صوتی از طریق ورودی به آمپلی فایر متصل شده و صدای خروجی به وسیله پلاگین بلندگوها به سیستم هدایت می‌شود. به این صورت، کیفیت صدای خروجی توسط آمپلی فایر تقویت خواهد شد.

برای مشاهده انواع تقویت کننده های صوتی روی میزی تحت شبکه به صفحه خرید آمپلی فایر تحت شبکه مراجعه کنید.

 

کابل محافظ

4. سیستم کنترل صدا و کابل‌های محافظ (سیستم مرکزی پیجینگ)

ممکن است در برخی از قسمت‌های بیمارستان برای نصب و راه‌اندازی سیستم صوتی به سیم‌کشی‌های بلند و طولانی نیاز داشته باشید. در چنین مواقعی، استفاده از کابل‌های محافظ امری ضروری است. این کابل‌های محافظ وظیفه ایجاد نویز در سیگنال‌های صوتی جلوگیری می‌کنند و باعث حفظ کیفیت صدای خروجی از سیستم صوتی می‌شوند.

سیستم کنترل صدا نیز یکی دیگر از تجهیزات ضروری سیستم صوتی بیمارستان به شمار می‌آید. این سیستم به صورت یک پریز داخلی در بخش‌های مختلف بیمارستان نصب می‌شود و کارکنان می‌توانند با استفاده از آن حجم صدای خروجی از سیستم صوتی در بخش‌های مختلف را کنترل کنند.

برای مشاهده انواع سیستم ها و پنل های پیجینگ روی میزی تحت شبکه به صفحه خرید سیستم مرکزی تحت شبکه مراجعه کنید.

 

برای طراحی و نصب سیستم صوتی بیمارستان به چه نکاتی توجه کنیم؟

با وجود این که نصب سیستم صوتی فرایندی تخصصی است، اما شما می‌توانید در بعضی از مراحل آن با تکنسین‌ها همکاری داشته باشید. توجه به چند نکته ساده در هنگام خرید و نصب تجهیزات سیستم صوتی نه تنها می‌تواند کیفیت صدا را افزایش دهد، بلکه می‌تواند روی زیبایی دکوراسیون بیمارستان و آرامش بیماران نیز اثرگذار باشد.

مهم‌ترین نکات برای طراحی و نصب سیستم صوتی بیمارستان عبارتند از:

  • استفاده از میکروفون‌های کوچک و زیبا و پنهان کردن سیم‌کشی‌ها از دید افراد
  • زون‌بندی مناسب و کنترل حجم صدای خروجی
  • ایجاد شرایط مناسب برای پخش موسیقی آرامش‌بخش

جوان پردازش

خرید تجهیزات سیستم صوتی بیمارستان از جوان پردازش

مهم‌ترین گام در راه‌اندازی سیستم صوتی بیمارستان، استفاده از تجهیزات باکیفیت و پیشرفته و طراحی مناسب سیستم صوتی است. تجهیزات به صورت مستقیم روی کیفیت صدای خروجی و کاهش نویز تاثیرگذار هستند و تجهیزات باکیفیت می‌توانند از بر هم خوردن آرامش و نظم بیمارستان جلوگیری کنند.

مجموعه جوان پردازش به عنوان یکی از برترین تولید‌کنندگان تجهیزات سیستم‌های صوتی و پیجینگ تحت شبکه شناخته می‌شود. شما می‌توانید برای کسب مشاوره در مراحل مختلف نصب و راه‌اندازی سیستم صوتی بیمارستان با کارشناسان جوان پردازش مشورت کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *