مقالات

مشکلات رایج در سیستم پیجینگ تحت شبکه و راه‌های برطرف کردن آن‌ها

مشکلات رایج در سیستم پیجینگ تحت شبکه

چرا سیستم پیجینگ تحت شبکه درست کار نمی‌کند؟

سیستم پیجینگ تحت شبکه (IP Network PA System) راهکاری برای برقراری ارتباط از طریق IP و اطلاع‌رسانی داخلی در مجموعه‌های مختلف است. برای اطمینان از کارایی این سیستم باید به چند نکته اصلی توجه داشته باشید که از جمله آن‌ها می‌توان به خرید تجهیزات باکیفیت، تامین نیازهای زیرساخت و استفاده از خدمات نصب حرفه‌ای اشاره کرد. با این حال بروز موارد خرابی در این سیستم‌ها نیز رایج است. بنابراین در این مطلب از مجموعه جوان‌ پردازش با مشکلات رایج در سیستم پیجینگ تحت شبکه و راه‌های برطرف کردن آن‌ها آشنا می‌شویم.

اختلال صدا در سیستم پیجینگ

اختلال در صدا؛ یکی از مشکلات رایج در سیستم پیجینگ تحت شبکه

اختلال در صدا مشکلی رایج در ” سیستم پیجینگ تحت شبکه ” است که اشکال گوناگونی از کاهش کیفیت صدا تا نویزها و موارد دیگر دارد. بروز این اختلالات دارای دلایل احتمالی متعدد است. برای مثال فشار بالای شبکه و انجام چندین فرآیند همزمان می‌تواند باعث ایجاد اختلال در صدا شود. گاهی اوقات تنظیمات نادرست سیستم نیز سرچشمه این اختلالات هستند. برای تنظیم دقیق بهتر است به دفاتر راهنمای تجهیزات مراجعه کنید و یا از خدمات تعمیرکاران استفاده کنید. بافرهای پر و سیم‌کشی نامناسب نیز از جمله این مشکلات هستند. در چنین مواردی نیز می‌توان از بافرهای کافی و حل مشکلات سیم‌کشی استفاده کرد.

تاخیر در صدای سیستم پیجینگ تحت شبکه

تاخیر در صدا مربوط به زمانی است که داده‌ها ارسال می‌شوند اما فاصله زمانی بین دریافت و تبدیل آن‌ها به صوت وجود دارد. گاهی اوقات نیز این تاخیر در قالب پژواک یا اکو شدن صدا ظاهر می‌شود. در این حالت مطمئن شوید که دستگاه‌ها به‌روزرسانی شده‌اند. با این حال رایج‌ترین دلیل این تاخیر در صدای سیستم پیجینگ، ازدحام و فشار زیاد بر روی شبکه است.

برای حل این مشکل دو راهکار اساسی وجود دارد که عبارتند از:

  • استفاده از بافرها بیشتر
  • افزایش پهنای باند شبکه

قطعی صدا در سیستم پیجینگ

قطعی صدا؛ از مشکلات رایج در سیستم پیجینگ تحت شبکه

قطعی صدا نیز از جمله مشکلاتی است که می‌تواند دلایل بسیار متعدد و متفاوتی داشته باشد. برای مثال این مشکل ممکن است مربوط به یکی از بلندگوها به‌تنهایی باشد که در آن‌صورت باید بلندگوی مورد نظر عیب‌یابی شود. قطعی صدا همچنین می‌تواند به دلایل سخت‌افزاری ایجاد شود. در چنین مواردی به‌هیچ‌عنوان نباید خودتان به‌تنهایی برای حل مشکل اقدام کنید و بهتر از شرکت نصب‌کننده سیستم برای تعمیر دستگاه‌ها درخواست کمک کنید.

گاهی نیز مشکل مربوط به نرم‌افزار است که خود انواع مختلفی دارد. برای ممکن است این مشکل فقط به‌دلیل یک تنظیم اشتباه باشد و یا نیاز باشد که نرم‌افزار دوباره نصب شود. گاهی اوقات نیز این مشکل مربوط به منابع تغذیه انرژی سیستم است. از دیگر مشکلات رایج که باعث قطعی صدا می‌شوند نیز می‌توان به خطا در اتصال یا مشکلات شبکه اشاره کرد. بنابراین سعی کنید تمامی اتصال‌های سیستم را در مناطق مختلف و ورودی‌ها و خروجی‌ها بررسی کنید تا از اتصال دقیق و ایمن اطمینان یابید.

اینترکام در سیستم پیجینگ

رفع نویز اینترکام در سیستم پیجینگ

اینترکام‌ها راهکاری برای ارتباط صوتی دوطرفه و مکالمه تلفنی و حتی ارتباط تصویری (در مدل‌های جدید) را ایجاد می‌کنند. به‌همین دلیل در برخی از مجموعه‌ها در کنار سیستم پیجینگ از اینترکام نیز استفاده می‌شود. یکی از مشکلات این سیستم‌ها وجود نویز است. در ادامه با راهکارهای موثر برای حذف نویز از اینترکام‌ها آشنا می‌شویم.

مورد

1. جابه‌جایی اینترکام

یکی از دلایل رایج ایجاد نویز در اینترکام، نزدیکی به دستگاه‌های الکترونیکی است. به‌همین دلیل سعی کنید این سیستک را از دیگر دستگاه‌های الکترونیکی مانند پرینترها، رایانه‌ها، سرورها و تلفن‎ها دور کنید؛ زیرا نزدیکی از وسایل الکترونیکی به هم می‌تواند عامل ایجاد نویز باشد. طبعا اگر اینترکام قابل جابه‌جایی نیست باید دستگاه‌های مورد نظر را جابه‌جا کنید.

مورد

2. تمیز کردن اینترکام

جمع شدن گرد و غبار روی سطح سیستم اینترکام می‌تواند در درازمدت باعث کاهش کارایی قطعات و ایجاد نویز در سیستم شود. برای رفع این مشکل کافی است بدنه و بخش‌های داخلی را با استفاده از یک پارچه نخی یا برس نرم تمیز کنید. برای این کار نباید از مواد شیمیایی با ویژگی خورندگی استفاده کنید.

مورد

3. مشکلات مربوط به کابل

مدل‌های آنالوگ اینترکام نیاز به سیم‌کشی دارند و سیم‌کشی غیرحرفه‌ای یکی از عوامل اصلی ایجاد نویز در آن‌ها است. بنابراین شما باید تمامی اتصالات را در این سیستم بررسی کنید تا هیچ اتصالی شل نباشد. همچنین اگر روکش سیم‌ها معیوب شده باشد، با مواردی مانند زنگ‌زدگی و خوردگی، امکان ایجاد نویز در اینترکام افزایش می‌یابد.

برای کاهش مشکلات سیستم پیجینگ بهترین تجهیزات را خریداری کنید

سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه دارای اجزای متنوعی هستند. بخش مرکزی این سیستم‌ها با نام سیستم مرکزی پیجینگ شناخته می‌شود. برای خرید ” خرید تجهیزات پیجینگ تحت شبکه ” می‌توانید به مواردی مانند برند و امکانات آن‌ها دقت کنید. برای مثال قابلیت پخش هشدار همزمان و سریع برای تمامی بلندگوها، قابلیت تعریف پیچ برای هر یک از zoneها و یا حالت multi zone، قابلیت‌های ایجاد سیستم VOIP، پخش اذان هوشمند و … از جمله این امکانات هستند.

برخی از بخش‌های دیگر این سیستم عبارتند از:

  • چراغ‌ها و علائم هشدار دهنده
  • انواع آمپلی‌فایرهای بی‌سیم
  • اینترکام‌های تحت شبکه
  • بلندگوهای تحت شبکه

خرید تجهیزات باکیفیت برای سیستم پیجینگ، یکی از راهکارهای کاهش مشکلات بعدی سیستم و نگهداری آسان‌تر از سیستم است. برای مثال جدا از مدل‌های بلندگوها از انواع دیواری، سقفی و ستونی باید به کیفیت صدای آن‌ها، برند تولید کننده و … توجه کنید. به‌یاد داشته باشید که سیستم‌های ” پیجینگ جوان پردازش ” دارای بالاترین کیفیت ممکن هستند و در بسیاری از پروژه‌ها نصب و راه‌اندازی شده و در حال استفاده می‌باشند. همچنین اگر خودتان می‌خواهید تغییرات یا تنظیماتی را در سیستم اعمال کنید بهتر است نکات ” راهنمای نصب انواع پیجینگ ” را مطالعه کنید.

جوان پردازش

جوان‌ پردازش؛ مرجع برتر تجهیزات و نصب سیستم پیجینگ تحت شبکه

جوان پردازش، یک شرکت دانش بنیان فعال در عرصه تولید و فروش انواع تجهیزات پیجینگ تحت شبکه مانند سیستم‌های صوتی تحت شبکه، اینترکام، تلفن VOIP و … است. ما باکیفیت‌ترین تجهیزات را برای شما تامین کرده‌ایم تا بتوانید یک سیستم جامع و کاربردی با طول عمر بالا و هزینه‌های نگهداری اندک داشته باشید. ما همچنین انواع این سیستم‌ها را متناسب با نیازهای کسب‌وکار و محیط مورد نظر طراحی و اجرا می‌کنیم. شما می‌توانید برای دریافت خدمات مشاوره رایگان با همکاران ما در جوان پردازش تماس بگیرید. همچنین امکان خرید آنلاین تجهیزات از طریق فروشگاه سایت ما وجود دارد. شما می‌توانید انواع تجهیزات سیستم را از طریق منوهای سایت ما مشاهده و مدل‌های مورد نیاز خود را خریداری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *