مقالات

اسپیکر ستونی ضد آب – ویژگی‌ها و کاربردهای منحصربه‌فرد این نوع بلندگو

اسپیکر ستونی ضد آب

کدام اسپیکر برای محیط‌های روباز مناسب است؟

بلندگو یا همان Speaker یکی از تجهیزات الکترونیکی کاربردی است که از آن برای تبدیل انرژی الکتریکی به صوت استفاده می‌شود. به زبان ساده، این تجهیزات الکترونیکی در کنار وسایل دیگری مانند آمپلی فایرها به تقویت و پخش صدا کمک می‌کنند. همان‌طور که می‌دانید بسیاری از تجهیزات الکترونیکی در برابر عوامل محیطی مانند رطوبت مقاومت بسیار پایینی دارند و کارکرد خود را از دست می‌دهند. به همین علت، معمولا افراد برای پخش صدا در محیط‌های روباز با مشکل مواجه می‌شوند. با پیشرفت تکنولوژی و تولید اسپیکر ستونی ضد آب، این مشکل برطرف شده است. در این مطلب، قصد داریم تا شما را با مزایا و کاربردهای متنوع این نوع از بلندگو آشنا کنیم.

 

اسپیکر ستونی ضد آب

اسپیکر ستونی ضد آب چیست؟

اسپیکر ستونی ضد آب نوع منحصربه‌فردی از تجهیزات صدا است که به دلیل طراحی خاص خود از سایر بلندگوها متمایز شده است. متریال مورد استفاده برای تولید این نوع از بلندگوها باعث می‌شود که اسپیکرهای ضد آب در برابر رطوبت و نفوذ آب به داخل بدنه خود مقاومت بسیار بالایی را از خود نشان دهند. همین امر باعث می‌شود که شما بتوانید برای سیستم پیجینگ یا پخش صدای خود در محیط‌های روباز از بلندگوهای ستونی ضد آب استفاده کنید. اهمیت استفاده از این نوع از اسپیکرها در مناطق شرجی و  مرطوب که دارای بارندگی‌های فصلی هستند، بیش از پیش نمایان می‌شود.

معمولا عرض و ارتفاع این نوع از اسپیکرها نسبت به بلندگوهای معمولی بیشتر است. شما می‌توانید بلندگوهای ستونی ضد آب را به صورت افقی یا عمودی بر روی سطح مورد نظر نصب کنید. مزایای منحصربه‌فرد این تجهیز الکترونیکی باعث شده است که بسیاری از افراد به ” خرید اسپیکر تحت شبکه ضد آب ” ترغیب شوند. این بلندگوها به راحتی با انواع سیستم‌های پیجینگ و پخش صدا هماهنگ می‌شوند و معمولا از کیفیت پخش صدای بالایی نیز برخوردار هستند.

اسپیکر ستونی ضد آب

ویژگی‌های منحصربه‌فرد بلندگوهای ستونی ضد آب

شما برای خرید بلندگو به منظور پخش صدا در اماکن مختلف، پیش از هر چیز به ویژگی‌ها و نقاط ضعف و قوت اسپیکر مورد نظر توجه می‌کنید. بررسی و مقایسه ویژگی‌های منحصربه‌فرد انواع مختلف اسپیکرهای موجود در بازار می‌توانند فرایند انتخاب و خرید این تجهیزات الکترونیکی را برای شما ساده‌تر کنند. زمانی که افراد با اسپیکر ستونی ضد آب آشنا می‌شوند، تصور می‌کنند که تنها ویژگی مثبت و متمایزکننده این بلندگو، مقاومت بالای آن در برابر نفوذ آب و رطوبت است. اما ویژگی‌های منحصربه‌فرد بلندگوهای ستونی ضد آب تنها به همین یک مورد محدود نمی‌شوند.

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌های بلندگوهای ستونی ضد آب عبارتند از:

  • این اسپیکرها دارای توان‌های 5 تا 60 وات می‌باشند و از این نظر از تنوع بالایی برخوردار هستند
  • بلندگوهای ضد آب معمولا دارای بدنه‌ای مقاوم از جنس آلومینیوم هستند که امکان استفاده از این اسپیکرها در محیط‌های روباز را فراهم می‌کنند
  • با توجه به مزایای منحصربه‌فرد خود، توانسته‌اند قیمت رقابتی خود را حفظ کنند و از لحاظ اقتصادی گزینه‌ای مقرون به صرفه باشند
  • این بلندکوها به دلیل ساختار سیم‌پیچی داخلی خود در برابر اضافه بار الکتریکی مقاومت بسیار بالایی را از خود نشان می‌دهند
  • استحکام بالای بدنه اسپیکرهای ضد آب در برابر ضربه به دلیل جنس خود

کاربرد اسپیکر ستونی ضد آب

با شرح ویژگی‌های منحصربه‌فرد بلندگوهای ستونی ضد آب، معمولا بسیاری از افراد می‌توانند کاربردهای گسترده این تجهیز الکترونیکی در سیستم‌های صوتی مختلف را پیش‌بینی کنند. شما می‌توانید اسپیکر ستونی ضد آب در دو حالت افقی و عمودی بر روی سطوح مورد نظر خود نصب کنید که همین عامل دست شما را برای استفاده از این تجهیز در سیستم‌ها و اماکن مختلف باز می‌گذارد.

بلندگوهای ستونی ضد آب یکی از بهترین گزینه‌ها برای نصب در سیستم‌های پیجینگ و پخش صدا در فضاهای خارجی و محیط‌های صنعتی به شمار می‌آیند. در چنین اماکنی معمولا تجهیزات الکترونیکی در معرض رطوبت و انواع مایعات قرار دارند. به همین علت در صورت ضد آب نبودن، تجهیزات به سرعت دچار اتصالی و خرابی می‌شوند. به همین علت، پیشنهاد می‌شود که اگر قصد راه‌اندازی سیستم پیجینگ یا پخش صدا در چنین اماکن و فضاهایی را دارید، به سراغ خرید اسپیکر ستونی تحت شبکه ضد آب بروید.

از دیگر کاربردهای منحصربه‌فرد بلندگوهای ستونی ضد آب می‌توان به قابلیت نصب آن‌ها در مناطق شرجی و مرطوب کشور اشاره کرد. به عنوان مثال، نصب یک بلندگوی معمولی در مناطق شمالی کشور ایران می‌تواند هزینه‌های مربوط به تعمیر، نگهداری و تعویض سیستم‌های صوتی را به شدت افزایش دهد. زیرا رطوبت بالای هوا در این مناطق می‌تواند به راحتی سیستم‌های صوتی و تجهیزات الکترونیکی مانند بلندگوها را دچار نقص فنی و خرابی کند.

خرید اسپیکر ستونی ضد آب از مجموعه جوان پردازش

بلندگو یکی از ضروری‌ترین تجهیزات الکترونیکی برای پخش صدا در سیستم‌های صوتی و پیجینگ به شمار می‌رود. استفاده از بلندگوهای معمولی برای پخش صدا در محیط‌های روباز یا مناطق شرجی و مرطوب می‌تواند سیستم پخش صدا را با مشکلات جدی مواجه کند. به همین علت، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که برای محیط‌های روباز به سراغ استفاده از بلندگوهای ستونی ضد آب بروند. در طراحی بدنه اسپیکر ستونی ضد آب از متریال‌هایی مانند آلومینیوم استفاده شده ایت. این متریال‌ها می‌توانند از نفوذ رطوبت به بخش‌های داخلی و حیاتی اسپیکر جلوگیری کنند.

جوان پردازش ” به عنوان یکی از برترین مجموعه‌های فعال در حوزه طراحی و تولید اسپیکرهای تحت شبکه شناخته می‌شود. در صورتی که قصد خرید بلندگوهای ستونی ضد آب برای پخش صدا در اماکن روباز و مناطق شرجی را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در مجموعه جوان پردازش تماس بگیرید. کارشناسان ما می‌توانند در انتخاب گزینه مناسب به شما کمک کنند.

سوالات متداول

قیمت اسپیکر ستونی ضد آب به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت بلندگوهای ستونی ضد آب به عوامل مختلفی مانند نوع و کیفیت متریال مورد استفاده، ابعاد، توان خروجی بلندگو، برند و شرکت تولید‌کننده، نوسانات مربوط به بازار ارز و … بستگی دارد.

چرا در مناطق شرجی و مرطوب باید از بلندگوهای ضد آب استفاده کرد؟

تجهیزات الکترونیکی سیستم‌های پیجینگ و پخش صدا معمولا نسبت به رطوبت حساسیت زیادی دارند. بنابراین برای جلوگیری از خرابی این سیستم‌ها، بهتر است در مناطق شرجی از بلندگوی ضد آب استفاده کنیم.

آیا کیفیت پخش صدای بلندگوهای ضد آب با سایر بلندگوها قابل مقایسه است؟

بسیاری از افراد در خصوص کیفیت پخش بلندگوهای ضد آب نگرانی‌هایی دارند. اما مطمئن باشید که کیفیت پخش صدای بلندگوهای ضد آب تولید‌شده توسط برندهای معتبر، با سایر بلندگوها هیچ تفاوتی ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *