مقالات

انواع تلفن تحت شبکه – آشنایی با انواع تلفن‌ها در بستر IP

انواع تلفن تحت شبکه

انواع تلفن تحت شبکه؛ سامانه‌های‌ آنلاین مدیریت ارتباطات سازمانی

افزایش تقاضا برای استفاده از سامانه‌های پیجینگ تحت شبکه در سازمان‌ها و ادارات، نسل جدیدی از ارتباطات سازمانی در این مراکز را شکل داده است. انواع تلفن تحت شبکه از اجزای اصلی سیستم‌های پیجینگ هستند که با فناوری IP طراحی شده‌اند. این تلفن‌ها برای برقراری تماس از بسترهای شبکه کامپیوتری استفاده می‌کنند و به دلیل افزایش سرعت تماس و کاهش هزینه‌ها، در محیط‌های شلوغ به‌ویژه کارخانه‌های صنعتی کاربردهای بسیاری دارند. بر همین اساس در این مطلب از جوان پردازش به معرفی انواع تلفن‌های تحت شبکه می‌پردازیم و کاربرد آن‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

طرز کار انواع‌ تلفن‌های تحت‌ شبکه

تلفن‌های تحت شبکه (IP Phone) دستگاه‌هایی هستند که از نظر ساختاری کاملا به تلفن‌های آنالوگ شباهت دارند. تفاوت طرز کار این تلفن‌ها با نوع سنتی آن‌ها، امکان ارتباط با استفاده از سرویس‌های ویپ را به وجود می‌آورد. فناوری به‌کاررفته در تلفن‌های VoIP و مزایای استفاده از آن‌ها، این بستر ارتباطی آنلاین را به انتخاب اول کارخانه‌های صنعتی تبدیل کرده است.

انواع تلفن تحت شبکه برای کار کردن باید به یک خط شهری متصل شوند. برای اتصال و راه‌اندازی این تلفن‌ها باید آن‌ها را به یک دستگاه سانترال یا سرور ویپ متصل کرد. آی‌پی‌ فون‌ها به‌عنوان یک تجهیز سخت‌افزاری در سیستم پیجینگ تحت شبکه برای برقراری تماس بین اعضای سازمانی، اصلی‌ترین نقش را بر عهده دارند.

انواع تلفن تحت شبکه

تلفن‌های تحت شبکه در انواع و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر یک از آن‌ها کاربردهای مخصوصی دارند. به‌طورکلی تلفن‌های تحت شبکه متناسب با کاربردهای تجاری، اداری و صنعتی خود، به دو گروه اصلی تلفن‌های صنعتی و تلفن‌های رومیزی تقسیم‌بندی می‌شوند که در ادامه به کاربردهای هر یک از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

تلفن صنعتی تحت شبکه

1. تلفن صنعتی تحت شبکه کاربردهای بسیاری دارد

فناوری تولید تلفن صنعتی تحت شبکه آذر به‌گونه‌ای است که در برابر آب، ضربه، انفجار و گردوغبار مقاومت بالایی دارد. مقاومت بالای این نوع تلفن‌ها باعث شده است تا استفاده از در محیط‌های مختلف آب‌وهوایی و کسب‌وکارهای پرریسک انتخاب اول مدیران باشد. همچنین بدنه این تلفن‌ها از کیبورد فلزی و هندست زره‌پوش فلزی است که استحکام آن را در برابر ضربه افزایش می‌دهد. یکی از بهترین نوع تلفن‌های صنعتی تحت شبکه مدل آذر می‌باشد که می‌توانید این مدل را از فروشگاه جوان پردازش سفارش دهید.

کاهش هزینه‌های نصب و نگهداری تلفن‌های ویپ نسبت به مدل‌های سنتی، کاربرد کاربرد تلفن صنعتی تحت شبکه را در کارخانه‌های صنعتی، معادن، بیمارستان‌ها، پالایشگاه‌ها و … افزایش داده است. بر همین اساس از تلفن صنعتی تحت شبکه در محیط‌های زیر استفاده می‌شود:

  • تونل‌های زیرزمینی
  • ایستگاه‌های مترو
  • معادن
  • پالایشگاه‌ها
  • بیمارستان‌ها
  • مناطق دریایی
  • نیروگاه‌ها
  • بزرگراه‌ها
  • هتل‌ها
  • در کابین جرثقیل‌های بالابر
  • کارخانه‌های فولاد
  • دکل‌های تلویزیون
  • پارکینگ‌ها
  • کارخانه‌های شیمایی
  • پست‌های اداره برق

تلفن تحت شبکه رومیزی

2. انواع‌ تلفن‌های تحت‌ شبکه‌ رومیزی

نوع دیگر تلفن‌های تحت شبکه، تلفن‌های رومیزی هستند که در سازمان‌ها، ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها و محیط‌های غیر صنعتی کاربرد بیشتری دارند. این تلفن‌ها از طریق پورت اترنت به سیستم تلفنی متصل می‌شوند و امکانات منحصربه‌فردی را در اختیار شما قرار می‌دهند.

انواع تلفن تحت شبکه رومیزی عبارت‌اند از:

  • تلفن‌های USB: از طریق پورت USB به کامپیوتر متصل می‌شوند و امکان استفاده از تلفن نرم‌افزاری را فراهم می‌کنند
  • تلفن‌های نرم‌افزاری (Soft Phone): نوعی نرم‌افزار هستند که بر روی سیستم‌های هوشمند متصل می‌شوند و شرایط برقراری تماس را به وجود می‌آورند
  • تلفن‌های بیسیم (Wireless): نوعی تلفن شبکه بی‌سیم که با استفاده از تکنولوژی Wi-Fi یا Dect به یک اکسس پوینت یا یک ایستگاه پایه متصل می‌شوند
  • گوشی‌های دكت (Dect IP Phone): یک پایه مجزا و رجیستر شده در سرور ویپ دارند که برای ارتباط با سایر انواع تلفن تحت شبکه از این پایه استفاده می‌کنند
  • تلفن‌های تصویری (Video IP Phone)‌: همان تلفن رومیزی تحت شبکه هستند که ویدئو و تصویر را نمایش می‌دهند
  • تلفن‌های كنفرانس (Conference IP Phone): همان تلفن‌های آنالوگ کنفرانس که برای سالن‌های کنفرانس شرکت‌ها و ادارات بزرگ کاربرد بالایی دارند

انواع تلفن تحت شبکه

نکات خرید انواع‌ تلفن‌ ‌تحت شبکه

سیستم‌های تلفنی تحت شبکه، متناسب با کاربردهایشان، برای اهداف صنعتی و سازمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. تنوع بالای مدل‌های این تلفن‌ها به دلیل نوع مقاومت در برابر عوامل آسیب‌رسان و امکاناتی بوده که در آن‌ها تعبیه شده است. بر همین اساس در زمان خرید سیستم تلفنی مورد نظرتان حتما به کاربردهای آن توجه داشته باشید. برای این کار می‌توانید با مشاوران زبده مجموعه‌های فروش مشورت کنید.

نکته مهم دیگر در زمان خرید فروش انواع تلفن تحت شبکه، اطمینان از کیفیت محصول تولیدی و شناخت کامل مرکز عرضه‌کننده است. ازآنجایی‌که نوع صنعتی سیستم‌های تلفنی VoIP باید بدنه‌ای مقاوم در برابر انواع ضربه و فشار داشته باشند، خرید این سیستم‌های ارتباطی از یک مرکز نامعتبر، علاوه بر کاهش کیفیت تماس، صدمات جبران‌ناپذیر اقتصادی و جانی را نیز به همراه دارد. جوان پردازش یک مرکز معتبر در این زمینه است که می‌توانید با خیال راحت انواع تلفن‌های صنعتی تحت شبکه مانند مدل آذر را از این مجموعه خریداری کنید.

جوان پردازش؛ مرجعی برای خرید انواع تلفن تحت شبکه

مراکز متعددی در زمینه فروش انواع سامانه‌ها و تجهیزات تحت شبکه فعالیت دارند؛ اما در میان آن‌ها جوان‌ پردازش یک نام معتبر است. مجموعه ما با پشتیبانی از انواع تجهیزات لازم برای سیستم پیجینگ تحت شبکه مانند آمپلی‌فایرهای تحت شبکه، بلندگوهای تحت شبکه و سیستم اینترکام تحت شبکه، باکیفیت‌ترین محصولات را به شما ارائه می‌دهد. بسیاری از سازمان‌ها و محیط‌های صنعتی برای نصب انواع تلفن تحت شبکه از تلفن‌های صنعتی تحت شبکه ایران پردازش استفاده می‌کنند. شما می‌توانید برای مشاهده محصولات و دریافت خدمات مشاوره از سایت ما بازدید کنید.

پرسش و پاسخ

بهترین نوع تلفن تحت شبکه برای هتل‌ها، پالایشگاه‌ها و بیمارستان‌ها چه نوع تلفنی است؟

تلفن‌های صنعتی بهترین گزینه برای برقراری تماس در محیط‌های شلوغ مانند پالایشگاه‌ها هستند.

هزینه نصب و راه‌اندازی انواع تلفن تحت شبکه چقدر است؟

متناسب با کاربرد این نوع از تلفن‌ها و فضای مورد استفاده، هزینه‌های متفاوتی برای نصب و نگهداری این سیستم‌ها وجود دارند.

آیا می‌توان از انواع تلفن‌های تحت شبکه به‌صورت هم‌زمان استفاده کرد؟

بله. مدل‌هایی مانند تلفن‌های داکت امکان برقراری تماس هم‌زمان را فراهم می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *