مقالات

تقویت پخش صدا در پیجینگ های تحت شبکه چگونه انجام می‌شود؟

تقویت پخش صدا در پیجینگ های تحت شبکه

سیستم‌های پیچینگ تحت شبکه به آمپلی فایر مخصوص نیاز دارند

سیستم‌های پیچینگ تحت شبکه دارای مجموعه‌ای از دستگاه‌ها هستند که ارتباطات درون‌سازمانی را تقویت می‌کنند. برای مثال می‌توان از این سیستم‌ها برای مواری مانند انتقال یک طرفه اطلاعات، پخش اذان و موسیقی و موارد دیگر استفاده کرد. بر همین اساس قدرت و کیفیت صدا در این سیستم‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد. مهم‌ترین دستگاهی که باعث تقویت پخش صدا در پیجینگ های تحت شبکه می‌شود، آمپلی فایر تحت شبکه است. بنابراین در این مطلب از مجموعه جوان پردازش با این دستگاه‌ها و نقش آن‌ها در افزایش قدرت و کیفیت صدا آشنا می‌شویم.

آمپلی فایر تحت شبکه

آمپلی فایر تحت شبکه چیست؟

در ” سیستم پیجینگ تحت شبکه ” دیگر خبری از سیم‌کشی‌های دست‌وپاگیر و پرهزینه در شبکه‌های آنالوگ نیست. برای حذف این موارد از فناوری پروتکل sip استفاده می‌شود و پیاده‌سازی آن نیز نیاز به دستگاه‌هایی متفاوت از دستگاه‌های آنالوگ سیمی دارد. از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به بلندگوی تحت شبکه، آمپلی فایر تحت شبکه، میکروفن پیجینگ تحت شبکه، ترمینال شبکه و سرور رایانه اشاره کرد.

به‌طور کلی آمپلی فایرها بخشی مهم از بسیاری از سیستم‌های صوتی هستند. آمپلی فایرها هم بلندگوهای سیستم را تغذیه می‌کنند و هم می‌توان از آن‌ها برای مواردی مانند اعمال تنظیمات صدا و یا انتخاب منبع صدا استفاده کرد. با این حال کار اساسی این ابزارها این است که سیگنال دریافتی را تقویت کرده و سپس به بلندگوها ارسال می‌کنند.

در یک سیستم ” پیجینگ جوان پردازش ” مهم‌ترین کار آمپلی فایر، دریافت سیگنال صوتی در بستر اینترنت از میکروفن تحت شبکه، تقویت سیگنال و ارسال آن برای بلندگوهای هدف است. این ابزارها همچنین باعث کاهش نویز صدا می‌شوند.

آمپلی فایر چگونه باعث تقویت صدا در پیجینگ های تحت شبکه می‌شود؟

آمپلی فایرها دارای بردهای الکترونیکی مختلفی هستند. بخشی از این سیستم از ارتباط بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و بخش دیگر آن کارایی دیگر آمپلی فایرها را دارد. اما به‌طور کلی این ابزارها چگونه کار می‌کنند؟ برای درک بهتر این موضوع، روند کار را تشریح می‌کنیم.

مرحله اول مربوط به زمانی است که اپراتور پشت میکروفن سخن می‌گوید. در این زمان، امواج صوتی، باعث لرزش دیافراگم میکروفن می‌شوند. در این زمان، میکروفن این لرزش‌ها را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کند. این سیگنال‌ها سپس در بستر پروتکل SIP برای آمپلی فایر ارسال می‌شوند.

آمپلی فایر سیگنال را دریافت می‌کند و طی فرآیندی پیچیده سیگنالی جدید را تولید می‌کند که ویژگی‌های آن ارتقا یافته‌اند. این کار به کمک قطعاتی مانند ترانزیستور در آمپلی فایر استفاده می‌شود. البته برای تقویت سیگنال‌ها در دستگاه‌های مختلف از قطعات دیگری نیز مانند رله و ترانسفورماتور نیز استفاده می‌شود. ترانزیستورها دارای سه اتصال به نام‌های پایه، امیتر و کلکتور هستند. وقتی که یک جریان ورودی کوچک بین پایه و امیتر تغذیه می‌شود، جریان خروجی بسیار بزرگ‌تری بین امیتر و کلکتور جریان می‌یابد.

همان‌طور که گفتیم بخش دیگری از قطعات امپلی فایر تحت شبکه از ارتباط بی‌سیم دستگاه‌ها پشتیبانی می‌کنند. برای مثال تجهیزات پیجینگ تحت شبکه در زمان ارسال سیگنال‌ها آن‌ها را کدگذاری می‌کنند و در زمان دریافت نیز از کلید دیجیتالی دیکد (Decode) استفاده می‌کنند. توجه داشته باشید که تمامی تجهیزات پیجینگ تحت شبکه با استفاده از راهکارهای نرم‌افزاری مدیریت می‌شوند.

مزایای استفاده از آمپلی فایر تحت شبکه

استفاده از آمپلی فایرهای تحت شبکه چه مزایایی دارد؟

تقویت پخش صدا در پیجینگ های تحت شبکه یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده از این آمپلی فایر است. توجه داشته باشید که سیستم‌های پیجینگ عموما در محیط‌های پررفت‌وآمد مانند بیمارستان‌ها، مدارس، دانشگاه‌ها، فضاهای شهری مانند پارک‌ها، مجموعه‌های تفریحی، ادارات و … نصب می‌شوند. بنابراین در بسیاری از این محیط‌ها به‌طور معمول سروصدای زیادی وجود دارد. به‌همین‌دلیل معمولا سیگنال خروجی از میکروفن اگر مستقیما به بلندگو ارسال شود، صدای خروجی از بلندگو قدرت و کیفیت کافی را ندارد و ممکن است مخاطبان شما متوجه پیام‌ها نشوند. درست به‌همین دلیل است که استفاده از این ابزارها اهمیت بسیار بالایی دارد.

از سوی دیگر آمپلی فایرها می‌توانند علاوه بر قدرت، کیفیت و وضوح صدا را نیز با حذف نویز افزایش دهند. همچنین توجه داشته باشید که هرچه بلندگو کیفیت بیشتری داشته باشد، سیگنال ورودی به آن نیز بهتر است که کیفیت بالاتری داشته باشد تا بلندگو بهترین خروجی را ایجاد کند.

انواع آمپلی فایرها برای تقویت پخش صدا در پیجینگ های تحت شبکه

یکی از نکاتی که در زمان “خرید آمپلی فایر تحت شبکه ” باید به آن دقت کنید، نوع آمپلی فایر است. این دستگاه‌ها در دو نوع اهمی و ولتی در دسترس هستند. در مدل اهمی، میزان کیفیت و قدرت صدا به مواردی مانند مقاومت سیم و مقاومت بلندگو بستگی دارد و از تغییر مقاومت برای تغییرات صدا استفاده می‌شود. مدل ولتی نیاز به بلندگوهایی با ولتاژ بالا و جریان پایین دارد. در این مدل، تقویت ولتاژ به کمک یک ترانس صوتی افزاینده ولتاژ انجام می‌شود. بنابراین نوع آمپلی می‌تواند راهنمای ” خرید تجهیزات پیجینگ تحت شبکه ” مانند بلندگو نیز باشد یا به‌عبارت دیگر باید به هماهنگی این دستگاه‌ها با هم نیز دقت کنید.

در ادامه برخی نکات مهم در زمان خرید آمپلی فایر تحت شبکه را با هم مرور می‌کنیم:

  • این دستگاه‌ها حتما باید از پروتکل SIP پشتیبانی کنند
  • به سازگاری با IP PBXها دقت کنید
  • برخورداری قابلیت حذف نویز
  • برخورداری قابلیت حذف اکو
  • پشتیبانی از VLAN و DHCP

تقویت پخش صدا در پیجینگ های تحت شبکه

کیفیت صدای بالا را در پیجینگ‌های جوان پردازش تجربه کنید

کیفیت و وضوح صدا در سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. زیرا مکان‌های نصب این تجهیزات مانند صنایع، ادارات، شرکت‌های بزرگ، بیمارستان‌ها و مدارس دارای صدای محیطی بالایی هستند و به‌همین دلیل صدا باید دارای ویژگی‌هایی باشد که از دریافت پیام توسط شنوندگان اطمینان پیدا کنیم. تقویت صدا و افزایش کیفیت آن در سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه با کمک آمپلی فایرهای تحت شبکه انجام می‌شود.

مجموعه جوان پردازش یکی از برترین شرکت‌های فناوری‌محور و دانش‌بنیان در عرصه تولید و عرضه تجهیزات پیجینگ تحت شبکه است. شما می‌توانید انواع این تجهیزات را از جمله انواع آمپلی فایرهای تحت شبکه را از فروشگاه سایت ما خریداری کنید. از دیگر محصولات ما در این زمینه می‌توان به بلندگوهای تحت شبکه، اینترکام‌ها، سیستم مرکزی پیجینگ و …. اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *