مقالات

معایب تلفن بی سیم ویپ – مشکلات استفاده از این نوع سیستم‌ها به همراه راه حل

معایب تلفن بی سیم ویپ

ویپ؛ سیستم تلفنی وابسته به اینترنت

یکی از جدیدترین فناوری‌ها برای ارتباط صوتی، سیستم تلفن بی سیم اینترنتی ویپ است. در کنار تمام مزایای در نظر گرفته شده برای این سرویس تلفنی، معایبی هم وجود دارند. از جمله معایب تلفن بی سیم ویپ می‌توان به مشکلات ارتباطی در برخی از تماس‌های بین‌المللی، عدم برقراری تماس در صورت از بین رفتن منابع تامین انرژی، عدم امکان ردیابی برخی از تماس‌های اضطراری، مشکلات امنیتی و مسائل مربوط به پردازشگر در بعضی از مدل‌های خاص اشاره کرد. برای بررسی معایب این سیستم تلفنی اینترنتی، در این مطلب از مجموعه جوان پردازش با ما همراه باشید.

معایب تلفن بی سیم ویپ

 

سیستم تلفنی بی سیم ویپ چیست؟

سیستم تلفنی بی سیم اینترنتی یا همان ویپ، نوعی فناوری جدید است که از طریق آن می‌توانید انواع پیام‌های صوتی را در شبکه‌های پروتکل اینترنتی یا همان IP بفرستید و دریافت کنید. این فناوری درست مانند یک سیستم تلفنی عمل می‌کند. با این تفاوت در سیستم‌های قدیمی اینترنتی در کار نبود.

استفاده از تلفن بی سیم ویپ چه معایبی دارد؟

استفاده از سیستم تلفن بی سیم ویپ در کنار تمام مزایای خود، معایبی هم دارد. به عنوان مثال، به دلیل اینکه ” تلفن ویپ ” با اینترنت کار می‌کند، در صورت قطعی آن، تلفن هم از کار خواهد افتاد. در ادامه، معایب تلفن بی سیم ویپ را به صورت کامل بررسی کرده‌ایم.

1. مشکلات ارتباطی در تماس‌های بین‌المللی

همان‌طور که پیش‌تر به این نکته اشاره کردیم، سیستم ویپ یکی از سیستم‌هایی است که بر مبنا اینترنت کار می‌کند. در نتیجه، هر زمانی که سرعت اینترنت شما یا ترافیک آن با مشکل مواجه شود، مستقیما روی کیفیت تماس تلفنی‌تان تاثیر خواهد گذاشت. شاید این تاثیر در تماس‌های با فاصله نسبتا کوتاه، آن‌چنان احساس نشود. اما در تماس‌هایی که برای فاصله‌های بسیار دور انجام می‌شوند، ممکن است مقداری خش در صدا را احساس کنید. البته این مشکل راه حال دارد و برای رفع آن می‌توانید اینترنت را از سرویس‌هایی با بیشترین میزان ثبات ترافیک تهیه کنید.

2. عدم برقراری تماس در صورت از بین رفتن منبع برق

یکی از معایب تلفن بی سیم ویپ، عدم کارکرد در صورت عدم وجود منابع انرژی و برق است. برای اینکه بتوانید از VOIP استفاده کنید، لازم است که مودم، روتر یا ATA شما به برق متصل باشند. همچنین برای استفاده از تجهیزات دیگری مانند خود تلفن ویپ نیز به برق نیاز دارید. حال اگر به هر دلیلی، برق قطع شود، دیگر تلفن بی سیم ویپ عملکرد مناسبی نخواهد داشت. درست مانند هر مشکل دیگری، برای این مشکل هم راه حل وجود دارد. قطعی جریان برق، مشکلی است که احتمال دارد تا در هر ملک و در هر شرایطی رخ بدهد. در نتیجه، باید ژنراتوری برای تامین برق جایگزین داشته باشید. در این صورت، دیگر چنین مشکلی برای شما رخ نخواهد داد.

معایب تلفن بی سیم ویپ

3. عدم امکان ردیابی برخی از تماس‌های اضطراری

ممکن است همه تامین کننده‌های سرویس‌های تلفن بی سیم ویپ، از تماس‌های اضطراری پشتیبانی نکنند. در نتیجه، این موضوع را می‌توان به عنوان یکی از معایب تلفن بی سیم ویپ دانست. البته در حال حاضر، بسیاری از تامین کنندگان در حال اضافه کردن این قابلیت هستند. با این حال، توصیه می‌کنیم از مجموعه‌های معتبر ارائه دهنده این خدمات از جمله مرکز تلفن تحت شبکه مانند جوان پردازش استفاده کنید تا با این مشکل مواجه نشوید.

4. مشکلات امنیتی در برخی مدل‌ها

به طور کلی، سیستم‌های ویپ از شبکه اینترنت برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند. اینترنت هم به دلیل چالش‌ها و مشکلاتی که دارد، چندان امنیت بالایی ندارد. همین موضوع باعث شده است تا برخی تصور کنند ویپ هم امنیت بالایی ندارد. اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که سیستم ویپ دارای سرورها و پروتکل‌های امنیتی منحصر به فرد خود است. به همین خاطر، تقریبا هیچ نگرانی از این بابت وجود دارد و مسائل امنیتی را نمی‌توان در لیست معایب تلفن بی سیم ویپ قرار دارد.

5. مسائل مربوط به پردازشگر مورد استفاده در ویپ

به طور کلی، کیفیت تماس‌هایی که در تلفن‌های بی سیم ویپ برقرار می‌شوند، به مشخصات سخت‌افزاری PC آن بستگی دارند. یکی از مشکلات برخی از تلفن‌های ویپ، مسائل مربوط به پردازشگر است. ممکن است در برخی از مدل‌هایی که پردازشگر ضعیفی دارند، در حین کار با دستگاه، با مشکلاتی مانند عدم برقراری تماس‌های دریافتی مواجه شوید. البته برای جلوگیری از بروز چنین مشکلی، توصیه می‌کنیم تلفن ویپ دلخواه خود را از برندها و مجموعه‌های معتبر خریداری کنید.

معایب تلفن بی سیم ویپ

مشکلات ویپ در کوتاه‌ترین زمان ممکن حل می‌شوند

ویپ یکی از جدیدترین سیستم‌های برقراری ارتباط صوتی بر بستر اینترنت است که معایب خاص خود را دارد. اما هیچ‌کدام از این معایب اساسی نیستند و راهکارهایی برای رفع آن‌ها وجود دارند. شما می‌توانید متناسب با نیاز خود، برای رفع این معایب اقدام کنید.

امکان خرید انواع تلفن ویپ باکیفیت و اورجینال از مجموعه جوان پردازش برای شما فراهم شده است. مجموعه ما علاوه بر این محصولات، محصولات دیگری مانند پیجینگ تحت شبکه را هم ارائه می‌دهد. برای خرید از مجموعه ما کافی است از طریق دسته‌بندی وب‌سایت، روی محصولات دلخواه کلیک کنید تا مدل‌های متنوع برای شما نمایش داده شوند. در صورت وجود هرگونه مشکل نیز می‌توانید با کارشناسان جوان پردازش تماس بگیرید.

پرسش و پاسخ

آیا معایب تلفن بی سیم ویپ قابل رفع هستند؟

به طور کلی، مشکلاتی که برای ویپ بیان شدند، همه دارای راهکار و قابل رفع هستند و از این بابت جای نگرانی وجود ندارد.

چگونه می‌توان مشکل مربوط به کاهش سرعت اینترنت در ویپ را رفع کرد؟

با دریافت اینترنت از سرویس‌دهنده‌های معتبر می‌توانید مشکل کاهش سرعت اینترنت را رفع کنید.

آیا معایب تلفن بی سیم ویپ بیشتر از مزایای آن هستند؟

خیر. استفاده از ویپ مزایای بیشتری نسبت به معایب آن دارند. در حالی که بسیاری از مشکلات این سیستم تلفنی به راحتی قابل حل هستند و مشکل اساسی وجود ندارد.

آیا هزینه راه‌اندازی و نگهداری در لیست معایب تلفن بی سیم ویپ قرار می‌گیرند؟

خیر. به طور کلی، سیستم‌های ویپ هزینه راه‌اندازی و نگهداری بسیار پایینی دارند این موضوع به عنوان یکی از مزایای سیستم‌های تلفنی بی سیم شناخته می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *