مقالات, خدمات پیجینگ

سیستم صوتی و پیجینگ مطب پزشک (راهنمای قیمت و خرید)

سیستم صوتی و پیجینگ مطب پزشک

سیستم صوتی و پیجینگ؛ لازمه مطب هر پزشک

سیستم پیجینگ در بسیاری از صنایع و مراکز کاربرد دارد. برای مثال، در مطب و درمانگاه به دلیل وجود سر و صدا، نوبت‌دهی ممکن است با مشکل روبرو شود. به همین خاطر و برای صرفه‌جویی در وقت منشی و سهولت در نوبت‌دهی به افراد مراجعه‌کننده به مطب، از سیستم صوتی و پیجینگ مطب پزشک و درمانگاه استفاده می‌شود. این سیستم از میکروفن، بلندگو و آمپلی‌فایر تشکیل شده است. در این مطلب قصد داریم به بررسی سیستم صوتی و پیجینگ مطب پزشک بپردازیم.

سیستم صوتی و پیجینگ مطب پزشک

لزوم وجود سیستم صوتی و پیجینگ در مطب پزشک

با توجه به گسترش مراکز درمانی مانند مطب‌ها، برای اطلاع‌رسانی به بیماران و کادر پزشکی از سیستم صوتی و پیجینگ استفاده می‌شود. سیستم صوتی و پیجینگ مطب پزشک برای برقراری ارتباط یک‌طرفه با گروهی از افراد طراحی شده است تا آنها را مطلع یا احضار کند. این سیستم قابلیت انتقال انواع اطلاعات صوتی، اتصال به دیگر سیستم‌های پخش‌کننده همچون رادیو و اعلام شرایط اضطراری مانند آتش‌سوزی را دارد. چنین سیستمی شامل میکروفون، بلندگو و آمپلی‌فایر است.

سیستم صوتی و پیجینگ مطب پزشک

میکروفون؛ بخشی از سیستم صوتی و پیجینگ مطب پزشک

در سیستم پیجینگ، برای تبدیل صدا به جریان الکتریکی از میکروفون استفاده می‌شود. برای سیستم صوتی مطب پزشک می‌توان انواع میکروفون‌های بی‌سیم و سیم‌دار استفاده کرد. در میکروفون‌های بی‌سیم، آمپلی‌فایر و میکروفون به شکل بی‌سیم با هم ارتباط دارند. اما در میکروفون‌های سیم‌دار، آمپلی‌‌فایر از طریق یک کابل به یکدیگر مرتبط می‌‌شوند. امکان جابجایی آسان این دو نوع میکروفون‌ها از مزایای عمده آنها به شمار می‌رود.

معمولا در هنگام ” خرید انواع پیجینگ تحت شبکه ” ، میکروفون‌های یقه‌ای، هدمیکی، دستی و رومیزی ارائه می‌شوند. علاوه بر این‌ها از میکروفون‌های کله‌غازی نیز در سیستم صوتی و پیجینگ مطب پزشک استفاده می‌شود که از میان آنها میکروفون رومیزی پرکاربردترین نوع است؛ زیرا با قرار دادن آن روی میز و خم کردن قسمت بالایی در جهت مورد نظر، می‌توان به آسانی به سایر افراد اطلاع‌رسانی کرد.

میکروفون‌های رومیزی علاوه بر دکمه ON/OFF، دارای دکمه پیش‌زنگ نیز هستند. پیش‌زنگ همان یعنی همان صدایی است که پیش از پیج کردن به گوش می‌رسد. میکروفون‌های مورد استفاده در سیستم صوتی و پیجینگ مطب پزشک می‌توانند از نوع دینامیکی و یا خازنی باشند. با اینکه میکروفن نوع دینامیکی در مقایسه با نوع خازنی، حساسیت کمتری به صدا دارد، اما برای راه‌اندازی به یک منبع تغذیه مثل آداپتور یا باتری نیاز ندارد. میکروفون نوع خازنی نسبت به صدا حساسیت بیشتری دارد و نیازمند یک منبع تغذیه است. بیشتر میکروفون‌های موجود در سیستم صوتی و پیجینگ مطب پزشک از نوع رومیزی و خازنی هستند. این میکروفن‌ها به دلیل حساسیت بالایی که به صدا دارند، نباید در نزدیکی بلندگوها قرار بگیرند؛ زیرا باعث ایجاد نویز در سیستم پیجینگ می‌شوند.

برای مشاهده انواع میکروفون روی میزی تحت شبکه به صفحه خرید انواع اینترکام تحت شبکه مراجعه کنید.

بلندگوی سیستم صوتی مطب

بلندگو؛ بخش مهمی از سیستم صوتی و پیجینگ مطب پزشک

از دیگر اجزای اصلی سیستم صوتی و پیجینگ مطب پزشک می‌توان به بلندگو اشاره کرد. هر بلندگو دارای عملکرد خاصی است و برای فضای متناسب با عملکرد خود به‌کار گرفته می‌شود. در ادامه به توضیح مهم‌ترین بلندگوهای مورد استفاده در مطب و درمانگاه می‌پردازیم.

بلندگوی سقفی

بلندگوی سقفی در مطب پزشک و مراکز درمانی کاربرد زیادی دارد. توان پیجینگ این بلندگو از ۵ تا ۱۵ وات متغیر است. بلندگوی سقفی توکار که داخل سقف نصب می‌شوند، باعث زیبای و مرتب به نظر رسیدن سالن می‌شوند، ضمن این که جایی نیز اشغال نمی‌کنند. برای تقویت صدای این بلندگو، می‌توان آن را از طریق یک کابل به آمپلی‌فایر متصل کرد. بلندگوی سقفی فول‌رنج همان بلندگوی سقفی مورد استفاده در سیستم صوتی مطب پزشک است که قیمت آن نیز مناسب است.

البته در مکان‌هایی که امکان سوراخ کردن سقف وجود ندارد، می‌توان از بلندگوی سقفی روکار استفاده کرد. این بلندگوها بدنه‌ای از جنس پلاستیک ABS دارند و در برابر گرما و رطوبت مقاوم هستند. تعداد بلندگوهای مورد نیاز بر اساس مساحت مطب مورد نظر، ارتفاع سقف، محل قرارگیری بلندگو و همینطور نویزهای موجود در مرکز مشخص می‌شود.

برای مشاهده انواع بلندگوهای سقفی وارد صفحه ” خرید اسپیکرهای سقفی ” شوید.

بلندگوی دکوراتیو

بلندگوی دکوراتیو به صورت سقفی و ستونی تولید می‌شود. این بلندگوها دو نوع تو وی (Two Way) و فول رنج دارند که تفاوت آنها در تعداد بلندگوهای داخلی است. بلندگوهای دکوراتیو دارای مدل‌های اهمی و ولتی در توان‌های مختلف هستند و نسبت به بلندگوهای معمولی ظاهر زیباتر و شیک‌تری دارند. اگر علاوه بر کیفیت صدا، زیبایی بلندگو نیز برای شما مهم است، می‌توانید از” بلندگوهای دکوراتیو ”  استفاده کنید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انواع بلندگوهای تحت شبکه وارد صفحه ” معرفی انواع بلندگوهای تحت شبکه ” شوید.

برای مشاهده انواع بلندگوهای ستونی وارد صفحه ” خرید اسپیکرهای ستونی ” شوید.

 

آمپلی فایر

آمپلی‌فایر؛ قسمتی مهم در سیستم صوتی و پیجینگ مطب پزشک

آمپلی‌فایر یک دستگاه الکترونیکی است که جریان، قدرت، سیگنال و همچنین ولتاژ را افزایش می‌دهد. این دستگاه مهم‌ترین بخش از یک سیستم صوتی و پیجینگ را تشکیل می‌دهد. آمپلی‌فایر برای ارتقای کیفیت و جلوگیری از قطع و وصل شدن صدای پخش‌شده از بلندگوها و همچنین پخش بی‌سیم صدا همچون موسیقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آمپلی‌فایرها به دو دسته ” آمپلی فایر اهمی ” و ولتی تقسیم می‌شوند که نوع اهمی برای سیستم پیجینگ مطب پزشک مناسب‌تر است. فلش مموری یا خروجی میکروفون به آمپلی‌فایر متصل می‌شود و پس از تقویت صدای دریافتی، آن را به بلندگو منتقل می‌کند. صدای خروجی از آمپلی‌فایر با کیفیت بالا و بدون نویز است.

 

در مطلب از پیش منتشر شده ای اطلاعات مفیدی در رابطه با تفاوت این دو آمپلی فایر داده ایم برای کسب اطلاعات بیشتر وارد صفحه ” تفاوت سیستم صوتی فایر اهمی و ولتی ” شوید.

برای مشاهده انواع تقویت کننده های صوتی روی میزی تحت شبکه به صفحه خرید انواع آمپلی فایر مراجعه کنید.

سیستم صوتی و پیجینگ مطب پزشک را از جوان پردازش خریداری کنید

همانطور که گفته شد، مطب پزشک از جمله مراکزی است که به یک سیستم صوتی و پیجینگ نیاز دارد. بدین ترتیب در سالن انتظار یا لابی بلندگوهای سقفی و ستونی قرار می‌گیرند و پیج از سوی منشی با میکروفون انجام می‌شود و صدا از طریق بلندگوها به راحتی به مراجعه‌کنندگان می‌رسد. همچنین آمپلی‌فایر نیز دارای ورودی فلش است و در مطب پزشک می‌توان موسیقی آرامش‌بخش پخش کرد.

جوان پردازش ” شرکت دانش‌بنیان در زمینه تولید سیستم پیجینگ و تجهیزات مربوطه است. ما در جوان پردازش به شما کمک می‌کنیم تا بسته به شرایط مطب خود، بهترین و مقرون به‌صرفه‌ترین سیستم صوتی و پیجینگ را انتخاب کنید.

سوالات متداول

سیستم پیجینگ مطب پزشک از چه بخش‌هایی تشکیل می‌شود؟

میکروفن، بلندگو و آمپلی‌فایر بخش‌های اصلی سیستم پیجینگ مطب پزشک را تشکیل می‌دهند.

آمپلی‌فایر چه کاربردی در سیستم پیجینگ مطب پزشک دارد؟

از آمپلی‌فایر برای تولید صدای باکیفیت و بدون نویز استفاده می‌شود. همچنین با متصل کردن یک فلش مموری به آمپلی‌فایر می‌توان در مطب پزشک موسیقی آرامش‌بخش پخش کرد.

برای مطب پزشک از چه بلندگویی استفاده می‌شود؟

در مطب پزشک از بلندگوی سقفی فول‌رنج استفاده می‌شود که قیمت آن نیز مناسب است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *