مقالات

میکروفون رومیزی پیجینگ – تجهیز جدایی‌ناپذیر سیستم‌های پیجینگ

میکروفون رومیزی پیجینگ

میکروفون رومیزی پیجینگ؛ تجهیز مناسب انتقال داده‌های صوتی

سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه در مراکز صنعتی، شرکت‌ها و سازمان‌ها، مراکز علمی و تحقیقاتی و … کاربرد بسیاری دارند. نقش این سیستم‌ها در ارتباطات نوین سازمانی با قابلیت ایجاد ارتباط در قالب بستر IP و افزایش اطمینان و سرعت انتقال پیام، انکارناپذیر است. میکروفون رومیزی تحت شبکه به‌عنوان یکی از اجزای اصلی سیستم‌های پیجینگ، مسئولیت انتقال بدون نویز و باکیفیت داده‌های صوتی را بر عهده دارد. شناخت ویژگی‌ها و کاربردهای این تجهیزات، مهم‌ترین موضوع برای خرید اینترکام‌های تحت شبکه یا میکروفون‌های رومیزی تحت شبکه به‌شمار می‌آید. در این مطلب از سایت جوان پردازش به ویژگی‌ها و کاربردهای انواع میکروفون‌های تحت شبکه‌ می‌پردازیم.

میکروفون رومیزی تحت شبکه چیست؟

با افزایش استقبال از نصب انواع تلفن ویپ، اینترکام‌ها، سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه و جایگزینی این سیستم‌های نوین ارتباطی با روش‌های آنالوگ برقراری تماس، به‌کارگیری میکروفون‌های رومیزی تحت شبکه نیز در سازمان‌ها، ادارات، بیمارستان‌ها، مدارس و … برای انتقال پیام‌های صوتی رایج شد.

میکروفون‌های تحت شبکه ویپ مانند یک نقطه پایانی، روش کاری شبیه به میکروفون‌های گردن غازی سالن جلسات دارند. این میکروفون‌ها را با نام‌های پیجر تحت شبکه یا کنسول رومیزی نیز می‌شناسند. پیجرهای تحت شبکه برای برقراری ارتباط از پروتکل SIP استفاده می‌کنند و به دلیل مزایای بالای خود، کاربرد بالایی در اینترکام‌ها دارند. طراحی بدنه و ساختار این تجهیزات صوتی شامل یک دکمه تماس سریع و کیپد است که متناسب با محیط‌های مختلف می‌توانند طراحی‌های پیچیده‌تری داشته باشند.

میکروفون رومیزی پیجینگ یک آمپلی فایر داخلی دارد که مانع از تولید نویز و اکو می‌شود و صدا را در بالاترین کیفیت ممکن در بستر شبکه منتقل می‌کند. این میکروفون‌ها با دریافت صدای گوینده و تبدیل آن‌ها به سیگنال الکتریکی، داده صوتی را به آمپلی فایر انتقال می‌دهند.

بهترین نوع میکروفون‌های رومیزی تحت شبکه، میکروفون‌های خازنی هستند تا قدرت بالاتری برای دریافت سیگنال داشته باشند. در میان انواع میکروفون‌های تحت شبکه، میکروفون‌های رومیزی بیشترین کاربرد را دارند. این ابزار عموما در مکان‌هایی قرار می‌گیرد که شرایط کنترل بر خروجی سیستم از آن فضا فراهم باشد.

میکروفون رومیزی پیجینگ

مزایای استفاده از میکروفون رومیزی پیجینگ

متقاضیان استفاده از میکروفون رومیزی پیجینگ به‌راحتی می‌توانند نقص‌های موجود در سیستم‌های آنالوگ را فراموش کرده و با یک تجهیز پیشرفته و در یک بستر امن اینترنتی، باکیفیت‌ترین روش داده‌های صوتی را تجربه کنند. مزایای استفاده از میکروفون‌های تحت شبکه این تجهیزات صوتی را به انتخاب اول سازمان‌ها برای اعلان پیام‌ها و برگزاری جلسات تبدیل کرده است. نصب یک مرکز تلفن تحت شبکه می‌تواند علاوه بر بهره‌مندی از مزایای میکروفون‌های رومیزی پیجینگ، نسل جدید ارتباطات باکیفیت را به شما هدیه دهد.

مهم‌ترین مزایای استفاده از پیجر تحت شبکه عبارت‌اند از:

  • عدم نیاز به کابل‌کشی در نصب
  • کاهش هزینه نصب و نگهداری
  • بالاترین سرعت برقراری ارتباطات
  • کم‌ترین میزان خطا در انتقال پیام
  • ارتباط به‌صورت گسترده در مناطق جغرافیایی
  • افزایش سرعت در زمان عیب‌یابی
  • گیرندگی بالای صدا، شفافیت و وضوح عالی

میکروفون رومیزی پیجینگ

ویژگی‌های میکروفون‌های رومیزی‌ تحت شبکه

تنوع بالای میکروفون‌های رومیزی تحت شبکه، شناخت ویژگی‌های یک میکروفون باکیفیت را به موضوعی مهم تبدیل کرده است. طراحی این تجهیزات باید به‌گونه‌ای باشد که به‌راحتی بتوان برای کاربردهای رومیزی و در مکان‌های مختلفی مانند، سالن‌های کنفرانس، بیمارستان‌ها، اورژانس، سکوهای نفتی و … از آن‌ها استفاده کرد.

به‌طورکلی مهم‌ترین ویژگی‌های یک میکروفون رومیزی پیجینگ عبارت‌اند از:

  • برقرار ارتباط سریع با بخش‌های مختلف پیجینگ تحت شبکه
  • پشتیبانی از پروتکل SIP
  • سازگاری با بیشتر مراکز تلفن تحت شبکه
  • حذف کامل اکو و نویز
  • برخورداری از آمپلی فایر داخلی بر اساس معماری ACN برای حذف نویز و اکو
  • داشتن بهترین عملکرد در مناطق حساس
  • پشتیبانی از VLAN و  DHCPبرای استفاده در مکان‌هایی با تعداد شبکه بالا
  • داشتن میکروفون گردن غازی برای استفاده راحت‌تر کاربران

میکروفون رومیزی پیجینگ

میکروفون‌های رومیزی پیجینگ چه کاربردهایی دارند؟

یکی از دلایل اصلی نصب سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه در مراکز صنعتی، آموزشی، درمانی و مجموعه‌های شلوغ، افزایش سرعت انتقال پیام و مدیریت بهتر پیام‌ها است. میکروفون رومیزی پیجینگ به‌عنوان بخشی جدایی‌ناپذیر از سیستم‌های نوین ارتباطی تحت شبکه، کاربردهای مختلفی دارد که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • کارخانه‌ها: باتکیه‌بر امکان ارتباط سریع میکروفون رومیزی، سرعت انتقال پیام را در سالن‌های کنفرانس و جلسات مراکز صنعتی و کارخانه‌های با تعداد بالای پرسنل افزایش می‌دهد
  • هتل‌ها: به‌کارگیری این تجهیزات مدیریت بهتری برای پیج‌کردن مسافران و ارتباط با اتاق‌های مختلف هتل‌ها را برای کارکنان هتل به همراه دارد
  • بیمارستان‌ها، اورژانس و آتش‌نشانی: بهترین گزینه برای پیج‌کردن پزشکان، همراهان بیماران، کارکنان آتش‌نشانی در سریع‌ترین زمان ممکن با استفاده از این تجهیزات امکان‌پذیر است
  • مراکز دولتی و خصوصی: به دلیل حذف نویز و اکو، بهترین گزینه برای برگزاری جلسات رسمی با تعداد نفرات بالا در سالن‌های اجتماعات مراکز دولتی و خصوصی و اعلان اطلاعیه‌های مختلف میکروفون رومیزی پیجینگ است
  • موسسات آموزشی و دانشگاه‌ها: این تجهیزات در اطلاع‌رسانی و برگزاری جلسات مدارس کاربرد بالایی دارند
  • ترمینال و فرودگاه‌ها: اعلام ساعت پرواز یا رسیدن هواپیما و دیگر وسایل نقلیه، پخش اذان و پیج‌کردن مسافران از کاربردهای میکروفون رومیزی تحت شبکه در این مکان‌ها به‌شمار می‌آید

بهترین تجهیزات پیجینگ تحت شبکه را از جوان پردازش بخرید

مراکز و فروشگاه‌های متعددی سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه و تجهیزات آن‌ها را عرضه می‌کنند. بااین‌حال مجموعه‌های اندکی وجود دارند که به‌صورت تخصصی و با رویکردی اختصاصی در زمینه ارائه خدمات نوین ارتباطی در قالب VoIP فعالیت کنند.

شرکت جوان پردازش مرکزی پیشرو برای عرضه، مشاوره و اجرای انواع سیستم‌های تحت شبکه، مرکز تلفن تحت شبکه، سیستم‌های اینترکام و نرم‌افزارهای مرکزی پیجینگ بوده که اولین تولیدکننده سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه با فناوری بومی‌سازی شده است. شرکت ما با ارائه انواع تجهیزات پیجینگ تحت شبکه، در زمینه خدمات پیجینگ صنعتی، پیجینگ بیمارستانی، پیجینگ شهری و سیستم‌های پیجینگ برای سایر مکان‌ها نزدیک به دو دهه تجربه دارد. شما می‌توانید برای خرید باکیفیت‌ترین میکروفون رومیزی پیجینگ از طریق سایت اقدام کرده یا با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پرسش و پاسخ

بهترین نوع میکروفون‌های رومیزی پیجینگ کدام هستند؟

میکروفون‌های خازنی به دلیل عملکرد بهتر در انتقال داده‌ها به سیگنال‌های الکتریکی، مناسب‌ترین میکروفون‌های رومیزی تحت شبکه هستند.

آیا با میکروفون‌های رومیزی می‌توان تماس برقرار کرد؟

بر روی برخی از آن‌ها صفحه‌کلیدهایی وجود دارند که برای تماس‌های اضطراری تعبیه شده‌اند.

آیا برای نصب میکروفون‌های تحت شبکه باید آن‌ها را به کامپیوتر متصل کنیم؟

برای نصب هیچ یک از اجزای پیجینگ تحت شبکه به کابل‌کشی‌های سنتی نیازی نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *