خدمات پیجینگ, مقالات

سیستم صوتی و پیجینگ بانک ها (راهنمای قیمت و خرید)

سیستم صوتی و پیجینگ بانک ه

مهم‌ترین تجهیزات برای سیستم صوتی و پیجینگ بانک‌ها

تجهیز سیستم صوتی و پیجینگ بانک ها شاید در نگاه اول مساله چندان مهمی به نظر نرسد، اما نمی‌توان نقش این سیستم در شیوه اطلاع‌رسانی به مشتریان بانک‌ها را انکار کرد. یکی از مهم‌ترین سیستم‌های بانک که برای عملکرد صحیح به تجهیزات پخش صدا و سیستم‌های صوتی نیاز دارد، سیستم نوبت‌دهی است. همچنین بانک‌ها می‌توانند با تجهیز سیستم صوتی علاوه‌بر اطلاع‌رسانی به مشتریان، با پخش موسیقی مشتریانی که در صف‌ انتظار هستند را برای لحظاتی سرگرم کنند. به دلیل کاربرد گسترده سیستم‌های صوتی و پیجینگ در بانک‌، قصد داریم تا شما را با مهم‌ترین تجهیزات الکترونیکی برای راه‌اندازی این سیستم‌ها در بانک‌ها و موسسات مالی دیگر آشنا کنیم.

سیستم صوتی و پیجینگ بانک ها

بلندگو یکی از تجهیزات اصلی سیستم صوتی و پیجینگ بانک ها است

همان‌طور که می‌دانید، بلندگو یکی از اصلی‌ترین تجهیزات الکترونیکی برای راه‌اندازی سیستم‌های صوتی و پیجینگ به شمار می‌آید. در واقع پخش صدا توسط سیستم‌های صوتی بدون استفاده از بلندگو یا همان اسپیکر امکان‌پذیر نیست. زیرا بلندگو تجهیزی است که وظیفه تبدیل انرژی الکتریکی به صوت و صدا را برعهده دارد. شما برای خرید اسپیکر و راه‌اندازی سیستم صوتی و پیجینگ بانک ها می‌توانید به سراغ گزینه‌های متنوعی بروید. هر یک از این اسپیکرها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند و می‌توانند برای پاسخگویی به نیازهای شما مناسب باشند.

بهترین انواع اسپیکر برای سیستم صوتی بانک عبارتند از:

  • بلندگوهای سقفی توکار
  • بلندگوهای سقفی روکار
  • بلندگوهای دکوراتیو و ستونی

ما در مطلب از پیش منتشر شده ای در رابطه با مزیت بلندگوهای تحت شبکه توضیح مفصلی داده ایم برای کسب اطلاعات بیستر وارد صفحه ” مزیت بلندگوهای تحت شبکه ” شوید.

 

 

بلندگو سقفی توکار

بلندگوی سقفی توکار چیست؟

اگر به دنبال بهترین اسپیکر برای سیستم صوتی و پیجینگ بانک ها هستید، باید به سراغ بلندگوی سقفی توکار بروید. این بلندگوها در داخل سقف‌های کاذب قرار می‌گیرند و در دیدرس افراد نیستند. احتمالا شما هم در هنگام حضور در بانک‌های مختلف متوجه استفاده از این نوع از بلندگوهای سقفی شده‌اید. البته همان‌طور که اشاره شد، برای خرید و نصب این اسپیکرهای توکار سقف بانک مورد نظر باید از نوع کاذب و کناف باشد. در غیر این صورت، شما برای خرید بلندگوی سیستم صوتی بانک باید به سراغ گزینه‌های دیگر بروید.

اسپیکر سقفی روکار چیست؟

همان‌طور که می‌توانید حدس بزنید، اسپیکرهای سقفی روکار برخلاف اسپیکرهای توکار بر روی قیمت بیرونی سقف‌ها نصب می‌شوند. در صورتی سقف بانک مورد نظر از نوع کاذب نباشد، شما می‌توانید برای تجهیز سیستم صوتی و پیجینگ بانک ها به سراغ اسپیکرهای سقفی روکار بروید. این اسپیکرها به راحتی بر روی انواع سقف‌ها نصب می‌شوند و کیفیت صدای بسیار بالایی دارند. می‌توان از این بلندگوها برای پیج کردن افراد و یا پخش موسیقی در محیط بانک استفاده کرد.

برای مشاهده انواع بلندگوهای تحت شبکه به صفحه خرید انواع بلندگوی سقفی تحت شبکه مراجعه کنید.

 

سیستم صوتی و پیجینگ بانک ها

بلندگوهای دکوراتیو و ستونی

در صورتی که بنابر دلایل مختلف از نصب اسپیکرهای سقفی منصرف شده‌اید، اسپکیرهای دکوراتیو و ستونی می‌توانند گزینه مناسبی برای تجهیز سیستم صوتی و پیجینگ بانک ها باشند. این بلندگوها در ابعاد و اندازه‌های مختلف و با توان‌های خروجی متفاوت تولید شده و به بازار عرضه می‌شوند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن زیربنا و مساحت بانک بلندگوهای دکوراتیو و ستونی با ابعاد و توان مناسب را خریداری کنید.

معمولا این دسته از اسپیکرها را به کمک یک پایه بر روی دیوار یا ستون‌های بانک نصب می‌کنند. یکی از مزایای این نوع بلندگو‌ها قابلیت نصب آن‌ها بر روی پایه‌های متحرک است. با استفاده از این پایه‌ها شما می‌توانید جهت قرارگیری بلندگو را به راحتی تغییر دهید.

برای مشاهده انواع بلندگوهای تحت شبکه به صفحه خرید انواع بلندگوی ستونی تحت شبکه مراجعه کنید.

 

میکروفون برای سیستم پیچینگ بانک

خرید میکروفون برای سیستم صوتی و پیجینگ بانک ها

یکی دیگر از تجهیزات مهم و ضروری برای راه‌اندازی سیستم صوتی و پیجینگ بانک ها میکروفون است. کارمندان بانک می‌توانند برای برقراری ارتباط با مشتریان یا پیج کردن همکاران و افراد مختلف از میکروفون استفاده کنند. معمولا در سیستم پیجینگ بانک‌ها از میکروفون‌های رومیزی استفاده می‌شود. با نصب این تجهیز در سیستم پیجینگ شما دیگر برای اطلاع‌رسانی یا پیج کردن افراد مختلف با هیچ مشکلی مواجه نخواهید شد. میکروفون‌های رومیزی معمولا از قابلیت تنظیم و یک‌طرفه کردن صدا نیز برخوردار هستند.

برای مشاهده انواع میکروفون روی میزی تحت شبکه به صفحه خرید انواع اینترکام تحت شبکه مراجعه کنید.

 

آمپلی فایر تحت شبکه

تقویت و بهبود کیفیت صدا با آمپلی فایر

همان‌طور که می‌دانید، معمولا سیگنال‌های صوتی که از ورودی‌هایی مانند میکروفون دریافت شده و سپس توسط اسپیکرها پخش می‌شوند، کیفیت قابل قبولی ندارند. این سیگنال‌های صوتی معمولا با نویز همراه هستند و به صورت متقاطع شنیده می‌شوند. به همین علت، معمولا در سیستم صوتی و پیجینگ بانک ها به منظور تقویت و بهبود کیفیت صدا از آمپلی فایر استفاده می‌شود. برای انتخاب آمپلی فایر مناسب باید به نوع بلندگوهای خریداری‌شده دقت کنید. زیرا آمپلی فایرها با توان‌های مختلفی تولید می‌شوند و ممکن است برای سیستم صوتی شما مناسب نباشند.

برای مشاهده انواع تقویت کننده های صوتی روی میزی تحت شبکه به صفحه خرید انواع آمپلی فایر تحت شبکه مراجعه کنید.

هزینه خرید و نصب تجهیزات سیستم صوتی به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از دغدغه‌های اصلی مدیرانی که قصد تجهیز سیستم صوتی و پیجینگ بانک ها را دارند، مسائل مالی و هزینه مربوط به خرید تجهیزات این سیستم‌ها است. به غیر از هزینه خرید، شما باید هزینه جداگانه‌ای را برای نصب و راه‌اندازی این سیستم‌ها پرداخت کنید. عوامل مختلفی وجود دارند که می‌توانند هزینه خرید و نصب تجهیزات الکترونیکی سیستم صوتی را تحت تاثیر قرار دهند.

به عنوان مثال، کیفیت و توان خروجی تجهیزات، مدل، کمپانی یا برند تولیدکننده تجهیزات، میزان تجربه و تخصص تکنسین، نوسانات قیمت ارز و … از جمله عواملی هستند که می‌توانند باعث افزایش یا کاهش هزینه‌های شما برای خرید و نصب تجهیزات الکترونیکی سیستم‌های صوتی و پیجینگ شوند.

جوان پردازش

تجهیز سیستم صوتی و پیجینگ بانک را به جوان پردازش بسپارید

بانک‌ها برای نوبت‌دهی و اطلاع‌رسانی به مشتریان از سیستم‌های صوتی و پیجینگ استفاده می‌کنند. انواع اسپیکر، میکروفون و آمپلی فایر از مهم‌ترین تجهیزات الکترونیکی برای نصب و راه‌اندازی سیستم صوتی و پیجینگ بانک ها به شمار می‌آیند. هر یک از این تجهیزات در انواع و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم که برای تجهیز سیستم صوتی بانک به سراغ محصولات یک تولید‌کننده معتبر و شناخته‌شده بروید.

شرکت دانش‌بنیان ” جوان پردازش ” به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان تجهیزات الکترونیکی سیستم‌های صوتی شناخته می‌شود. شما می‌توانید برای طراحی، تجهیز، نصب و راه‌اندازی سیستم صوتی و پیجینگ بانک از خدمات مجموعه ما استفاده کنید.

سوالات متداول

بهترین بلندگو برای سیستم صوتی بانک کدام نوع است؟

در بسیاری از بانک‌ها برای تجهیز سیستم‌های صوتی از بلندگوهای سقفی استفاده می‌شود. با توجه به نوع سقف می‌توان از بلندگوهای سقفی روکار یا توکار استفاده کرد.

وظیفه اصلی آمپلی فایر چیست؟

آمپلی فایر یکی از تجهیزات اساسی و کاربردی سیستم صوتی بانک است که وظیفه تقویت و بهبود کیفیت صدا را برعهده دارد.

آیا می‌توان نصب، تجهیز و راه‌اندازی سیستم پیجینگ بانک را برون‌سپاری کرد؟

شما می‌توانید برای طراحی، تجهیز، نصب و راه‌اندازی سیستم پیجینگ بانک از خدمات مجموعه‌های فنی و دانش‌بنیان فعال در این حوزه کمک بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *