مقالات

نو ریسپانس تو پیجینگ یعنی چه؟ (No Response to Paging)

نو ریسپانس تو پیجینگ

معنای نو ریسپانس تو پیجینگ | عدم پاسخگویی در شبکه چه معنایی دارد؟

به‌طور کلی نو ریسپانس تو پیجینگ (No Response to Paging) به‌معنای عدم پاسخگویی است. این وضعیتی است که پیامی برای ارائه وجود دارد اما گیرنده‌ای برای آن در شبکه نیست. گاهی نیز به‌جای پیام، یک درخواست وجود دارد اما گیرنده مورد نظر قادر به واکنش مناسب و پاسخگویی به آن درخواست نیست. در این مطلب این وضعیت را در شبکه‌ها با هم بررسی می‌کنیم.

نو ریسپانس تو پیجینگ در شبکه موبایل

بررسی نو ریسپانس تو پیجینگ در شبکه موبایل

در قدیمی‌ترین شبکه‌های تلفن همراه هرازگاهی با پیام نو ریسپانس تو پیجینگ مواجه می‌شدیم. این پیام معمولا در زمان‌هایی ایجاد می‌شد که دستگاهی برای پاسخگویی وجود نداشت یا ارتباط آن دستگاه با شبکه قطع بود. البته چنین پیامی در شبکه‌های امروزی با فناوری‌های جدید و پوشش تقریبا سراسری شبکه، مشاهده نمی‌شود.

برای مثال در شبکه‌های 4G از یک مکانیسم پیجینگ برای مکان‌یابی تجهیزات کاربر در حالت بیکار استفاده می‌شود. هر دستگاه کاربر در این شبکه‌ها در یکی از این دو حالت قرار دارد: بیکار یا متصل. منظور کاربر بیکار، زمانی است که دستگاه، به‌طور فعال، داده‌ها را ارسال یا دریافت نمی‌کند. با این حال در این حالت نیز نوعی ارتباط وجود دارد. این ارتباط از طریق یک کانال پیجینگ مدیریت می‌شود که به‌طور دوره‌ای برای شناسایی تماس‌ها یا پیام‌های دریافتی بر دستگاه‌های بیکار نیز نظارت دارد.

و ریسپانس تو پیجینگ در گیمینگ آنلاین

نو ریسپانس تو پیجینگ در گیمینگ آنلاین و برخی فناوری‌های دیگر

در هنگام تجربه بازی‌های آنلاین نیز این امکان وجود دارد که با پیغامی مشابه نو ریسپانس تو پیجینگ مواجه شوید که نشان می‌دهد شبکه قادر به پاسخگویی نیست. به‌عبارت دیگر در این حالت، درخواست از طریق رایانه شخصی یا کنسول بازی ارسال می‌شود اما به‌دلیل ناپایداری سرورهای بازی، ارتباط برقرار نمی‌شود و یا پاسخگویی در زمانی طولانی اتفاق می‌افتد. در چنین مواقعی این راهکارها پیشنهاد می‌شوند و جالب است بدانید این راهکارها برای موارد مشابه در برخی از شبکه‌های دیگر نیز کاربرد دارند.

مورد

1. از اتصال سیمی استفاده کنید

اگرچه استفاده از شبکه وایفای آسان‌تر از کابل‌های اترنت است اما این کابل‌ها هنوز هم مزایای خودشان را دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به سرعت بالا در ارسال و دریافت داده و تاخیر بسیار کم اشاره کرد. در ضمن مشکل تداخلات بی‌سیم نیز در مورد این کابل‌ها وجود ندارد. بنابراین می‌توانید به‌طور موقت، رایانه یا کنسول بازی را به روتر یا مودم با استفاده از این کابل‌ها متصل کنید.

مورد

2. دور زدن روتر

اگر به‌طور همزمان از روتر و مودم برای اتصال اینترنت استفاده می‌کنید، یکی از راهکاری مواجه نشدن با پیام نو ریسپانس تو پیجینگ این است که به‌طور موقت، روتر را کنار بگذارید و رایانه را مستقیما به مودم یا کابل اینترنت ISP متصل کنید. اگر مشکل هستید بدانید که به احتمال قوی روتر شما دچار ایرادی شده است و برای حل مشکل، باید توسط متخصصان عیب‌یابی شود.

مورد

3. غیر فعال کردن IPv6

پروتکل IPv6 جدیدترین نسخه از پروتکل اینترنت است که برخی از مشکلات مربوط به نسخه قدیمی را حل کرده است. با این حال در مواقعی که با خطای نو ریسپانس تو پیجینگ مواجه می‌شوید یکی از راهکارها این است که IPv6 را غیرفعال کنید. گاهی این روش نیز کاربردی است.

پیجینگ تحت شبکه بدون قطعی را با جوان پردازش تجربه کنید

پیجینگ تحت شبکه ” سیستمی برای ارسال پیام‌های صوتی در محیط‌های داخلی و فضای باز در بستر شبکه است. جوان پردازش به‌عنوان یکی از برترین مجموعه‌های فعال در زمینه راهکارهای تلکام، خدمات نصب و راه‌اندازی این سیستم را به تمامی کسب‌وکارها، صنایع و مجموعه‌های خدماتی ارائه می‌دهد. شما می‌توانید برای ” خرید تجهیزات پیجینگ ” یا دریافت مشاوره برای طراحی، نصب و راه‌اندازی این سیستم‌ها از طریق سایت ما اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *