راهنمای خرید سیستم پیجینگ میدان شهر و سیستم صدا برای میادین شهر

پیجینگ میدان شهر
راهنمای سیستم پیجینگ میادین شهر و چهارراه ها جوان پردازش
پیشنهاد خرید

بلندگوی شیپوری تحت شبکه 200 وات مدل JP HSS200

1,000,000 تومان1,000,000 تومانمشاهده محصول

پیجینگ میادین شهر چیست؟

سیستم صدا برای میادین شهر

پیشنهاد خرید

بلندگوی شیپوری 50 وات تحت شبکه مدل JP HSS50

1,000,000 تومان1,000,000 تومانمشاهده محصول

پیجینگ میادین شهر چیست؟

وجود پیجینگ میادین شهری سبب ارتباط یک‌طرفه با مخاطبان زیادی در یک منطقه می‌شود. صرف نظر از اینکه منبع پخش، می‌توان با استفاده از این سیستم، پیام‌های مختلفی را منتقل کرد. استفاده از پیجینگ در میادین شهر نقش مهمی در مدیریت شهری ایفا می‌کند. این سیستم‌ها با عملکرد خود می‌توانند پیام‌های اضطراری را به مردم منتقل کرده و در صورت بروز حوادث، سبب محافظت از جان آنها شوند.

سیستم پیجینگ میادین شهر چیست؟

پیجینگ میادین شهر، سیستم‌های ارتباطی هستند که پیام‌های مختصری را برای افراد حاضر در میادین شهرها ارسال می‌کنند. این سیستم‌ها از نظر پیچیدگی و منطقه پوشش بسیار متفاوت هستند. سیستم‌های پیجینگ ساده می‌توانند پیام‌ها را تا مسافت 2 تا 5 کیلومتر منتقل کنند. این در حالی است که سیستم‌های پیشرفته در مناطق وسیع‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 در گذشته سیستم‌های پیجینگ آنالوگ بودند و استفاده از آنها در فضاهای بزرگ، هزینه‌های زیادی را در بر داشت. اما امروزه سیستم‌ها، تحت شبکه و با استفاده از اینترنت، قابل استفاده هستند. سیستم‌های پیجینگ وسیع شامل شبکه‌ای از خطوط تلفن، فرستنده‌های ایستگاه پایه و برج‌های رادیویی بزرگ هستند. این سیستم‌ها به طور همزمان یک پیام را از طریق ایستگاه‌های پایه پخش می‌کنند که به آن پخش همزمان می‌گویند. فرستنده‌های پخش همزمان ممکن است در یک منطقه، شهر یا کشورهای مختلف واقع شوند.

کاربرد سیستم پیجینگ میادین شهر چیست؟

سیستم پیجینگ در میادین شهر، کاربردهای مختلفی دارد. این سیستم‌ها به دو صورت صوتی و تصویری موجود بوده و انواع پیام‌ها را پخش می‌کنند. یکی از موارد کاربردی مهم این سیستم‌ها، پخش پیام‌های ضروری است. این دسته از پیام‌ها، بروز حوادث مهم را به مردم منتقل کرده و به آنها هشدار می‌دهد.

به عنوان مثال زمانی که قرار است یک ساختمان تخریب شود و خطر سقوط مصالح آن در میدان شهر و خیابان‌ها وجود دارد، از سیستم پیجینگ برای اطلاع‌رسانی در این مورد استفاده می‌شود. از دیگر کاربرد سیستم پیجینگ میادین شهر، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اعلام پیام‌های عادی
  • اعلام اخبار روز
  • اعلام تاریخ و ساعت
  • پخش موسیقی و فایل‌های صوتی
  • پخش تبلیغات

مزایای استفاده از پیجینگ میادین شهر چیست؟

سیستم پیجینگ در میدان‌های شهر می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد. این سیستم‌ها اگر به‌صورت شبکه‌ای باشند، امکان انتقال پیام‌ها در محدوده وسیعی را دارند. این سیستم‌ها در ابتدا به‌صورت آنالوگ بودند و پس از مدتی با استفاده از سیستم رادیویی و اینترنتی پا به عرصه تکنولوژی‌های کاربردی گذاشتند. سیستم‌های پیجینگ میادین شهر، چیزی فراتر از بلندگوها، میکروفون و هر گونه وسایل از این دسته هستند.

از پیجینگ‌ها ممکن است به‌صورت 24 ساعته استفاده شود و همین امر لزوم وجود یک سیستم باکیفیت را نشان می‌دهد. کیفیت این سیستم باید به‌گونه‌ای باشد تا صداها را کاملاً واضح پخش کند. علاوه بر این با توجه به اینکه پیجینگ میادین در محدوده‌های وسیع به کار برده می‌شوند، کیفیت آنها حائز اهمیت است. از مزایای استفاده از این نوع پیجینگ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

بهبود ارتباطات

استفاده از پیجینگ در میدان‌های شهر، سبب بهبود در ارتباطات می‌شود. در واقع پیجینگ‌ها این امکان را فراهم می‌کنند تا پیام به‌صورت کلی به تعداد زیادی از افراد ارسال شود. این کار تنها به‌وسیله زدن یک دکمه انجام می‌شود.

افزایش امنیت

اعلام پیام‌ها به تعداد زیادی افراد در یک‌زمان می‌تواند به هنگام بروز حوادث، سبب افزایش امنیت شود. در میادین شهرها که عموماً جمعیت زیادی  حضور داشته و احتمال ایجاد ترافیک افزایش پیدا می‌کند، استفاده از این سیستم برای موقعیت‌های حساس می‌تواند کارآمد باشد.

ارسال پیام به‌صورت مجزا

یکی از ویژگی‌های مهم سیستم‌های پیجینگ، قابلیت آنها در ارسال پیام به‌صورت مجزا است. در واقع می‌توان سیستم را به‌گونه‌ای تنظیم کرد که پیام‌ها تنها در مناطق خاصی پخش شوند. این سیستم‌ها در هر زمان که نیاز باشد، قابلیت تغییر و تنظیم مجدد را دارند.

کاهش کابل‌کشی

در سیستم‌های پیجینگ که تحت شبکه هستند، برخلاف سیستم‌های آنالوگ، به سیم‌کشی نیازی نیست. این قابلیت علاوه بر اینکه سبب تسهیل کاربرد سیستم‌های پیجینگ می‌شود، کاهش هزینه‌های نصب را به همراه دارد.

پخش صدا با کیفیت بالا

یکی از اجزای سیستم‌های پیجینگ، آمپلی‌فایرها هستند. آمپلی‌فایرها سبب افرایش کیفیت صداها می‌شود. این کار به‌وسیله تقویت امواج صوتی و سبب انتقال آن به بلندگوها انجام می‌شود. با توجه به وسعتی که قرار است بلندگوها در آن نصب شوند، تعداد مشخصی آمپلی‌فایر به کار می‌رود.

قیمت سیستم پیجینگ میادین شهر چقدر است؟

عوامل زیادی وجود دارد که بر  قیمت سیستم پیجینگ میادین شهر اثرگذار است. یکی از این عوامل، نوع سیستم پیجینگ بوده که ممکن است به‌صورت آنالوگ یا شبکه‌ای باشد. سیستم‌های آنالوگ به سیم‌کشی نیاز دارند و همین ویژگی نیز باعث افزایش قیمت نصب آنها خواهد شد. این در حالی است که سیستم‌های پیجینگ شبکه به سیم‌کشی نیاز ندارند و از این رو قیمت آنها نسبت به سیستم آنالوگ کمتر است.

کیفیت این سیستم‌ها از دیگر عوامل اثرگذار بر  قیمت آنهاست. در واقع سیستم‌های پیجینگ دارای اجزای مختلفی بوده که هر یک از آنها کیفیت متفاوتی دارند. افزایش کیفیت این اجزا بر قیمت سیستم پیجینگ اثر می‌گذارد. اندازه و تعداد پیجینگ‌ها بسته به وسعت منطقه مورد استفاده تعیین می‌شود و بر قیمت آن مؤثر است. در واقع معمولاً در فضاهایی که وسعت بیشتری دارند، به تعداد بیشتری پیجینگ نیاز است که سبب افزایش هزینه‌ها می‌شود.

همان‌طور که پیش‌تر نیز گفته شد، سیستم‌های پیجینگ کاربردهای مختلفی از جمله پخش فایل‌های تصویری را دارند. این قابلیت پیجینگ‌ها سبب افزایش قیمت می‌شود. علاوه بر این، پیجینگ‌ها دارای امکانات گوناگونی هستند. پخش اذان به روش اهل تسنن و تشیع، اولویت‌بندی برای پخش فایل‌های صوتی، تنظیم زمان پخش فایل و بسیاری از موارد دیگر، از جمله امکانات آن هستند که بر قیمت اثر می‌گذارند. برای اطلاع دقیق از قیمت این سیستم‌ها می‌توان با کارشناسان شرکت جوان پردازش تماس بگیرید.

انجام پروژه‌های پیجینگ میادین شهر با شرکت جوان پردازش

شرکت جوان پردازش، یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تجهیزات مخابراتی مانند کال سنتر، مرکز تلفن و پیجینگ‌ها است. این شرکت با داشتن متخصصان مجرب خود توانسته گامی مهم در صنعت فناوری‌های نوین مخابراتی بردارد.

 شرکت جوان پردازش با بیش از 15 سال سابقه، همواره در تلاش است تا نیازهای مشتریان را شناسایی کرده و بر همین اساس محصولات کاربردی را ارائه کند. سیستم‌های پیجینگ شبکه با امکانات و قابلیت‌های گوناگون از جمله محصولات این شرکت است که مشتریان می‌توانند از طریق نمایندگی‌های این شرکت، اقدام به خرید کنند.

سؤالات متداول

سیستم پیجینگ میادین شهر چیست؟

سیستم پیجینگ یک سیستم صوتی است که در میادین شهر جهت اطلاع‌رسانی، پخش اذان، موسیقی و اعلام ساعت و تاریخ استفاده می‌شود.

اجزای سیستم صوتی پیجینگ میادین شهر شامل چه مواردی می‌شود؟

این سیستم شامل بلندگوها، آمپلی‌فایر، اینترکام، میکروفون، نمایشگر و زنگ هشدار می‌شود.

نصب سیستم‌های پیجینگ در مراکز شهر چقدر زمان می‌برد؟

مدت‌زمان نصب این سیستم بسته به تعداد بلندگوهایی که باید وصل شده و همچنین ناحیه تحت پوشش متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی نصب سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه نسبت به سیستم‌های آنالوگ زمان کمتری نیاز دارند؛ زیرا در این سیستم به سیم‌کشی نیاز نیست.

مزایای سیستم پیجینگ تحت شبکه میدان‌های شهری نسبت به نمونه‌های آنالوگ آن چیست؟

این سیستم‌ها نسبت به نمونه‌های آنالوگ دارای مزایای زیر هستند:

  • پخش صداهای باکیفیت
  • حذف نویز و اکو
  • عدم نیاز به سیم‌کشی
  • هزینه کمتر
  • انعطاف بالا
  • قابلیت زون‌بندی
  • کنترل از راه دور
  • تعمیرات نرم‌افزاری آسان

در سیستم‌های پیجینگ میدان‌های شهری از چه نوع بلندگوهایی استفاده می‌شود؟

در این نوع سیستم‌ها بلندگوهای تحت شبکه ستونی و شیپوری بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در قسمت‌هایی از شهر که میزان ازدحام بیشتر است، بلندگوهای شیپوری کارایی بیشتری دارند، زیرا این بلندگوها قدرت بالایی در پرتاب صدا دارند.

فاصله بلندگوها در سیستم‌های پیجینگ میدان‌های شهری باید چقدر باشد؟

بهترین فاصله برای بلندگوها در سیستم‌های پیجینگ 5 تا 7 متر است. میزان این فاصله بسته به نوع بلندگوها و همچنین ولتاژ آنها می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال بلندگوهای شیپوری که ولتاژ بالایی دارند باید در فاصله‌های بیشتری نسبت به بلندگوهای ستونی با ولتاژ کمتر نصب شوند.

از چه نوع بلندگوهایی می‌توان در این سیستم‌های صوتی پیجینگ استفاده کرد؟

برای این سیستم‌ها می‌توان از انواع بلندگوهای بیسیم و با سیم و همچنین نمونه‌های کله غازی و رومیزی استفاده کرد.

آیا سیستم پیجینگ میدان‌های شهری دارای قابلیت زون‌بندی هستند؟

بله این سیستم‌ها دارای قابلیت زون‌بندی بوده و از این رو می‌توان میزان صدا و نوع صدا در ناحیه‌های مختلف را تحت کنترل قرار داد.

ارتفاع بلندگوها در سیستم صوتی میدان شهری باید چقدر از سطح زمین فاصله داشته باشد؟

بهترین ارتفاع برای نصب بلندگوهای ستونی 3 تا 4 متر و برای بلندگوهای شیپوری 4 تا 6 متر است.

آیا بلندگوهای سیستم پیجینگ را می‌توان در محیط‌های باز استفاده کرد؟

بله بلندگوهای این سیستم به دلیل خاصیت ضدآب و ضد گرد و غبار آن قابل استفاده در فضاهای باز و مرطوب هستند.

آیا می‌توان این بلندگوها را از راه دور کنترل کرد؟

بله با توجه به تحت شبکه بودن بلندگوهای مورد استفاده در سیستم پیجینگ میادین شهری امکان کنترل آنها با استفاده از سایت‌ها و نرم‌افزارهای مربوط به آن وجود دارد.

بلندگوهای سیستم‌های پیجینگ شهری از چه جنسی ساخته شده‌اند؟

این بلندگوها از جنس فایبرگلاس و آلومینیوم هستند که علاوه بر وزن سبک خود مقاومت بالایی در برابر ضربه و گرما نیز دارند.

در میادین شهری به چه تعداد بلندگو نیاز است؟

تعداد بلندگوهای مورد نیاز در میدان‌های شهری به متراژ محیط و همچنین میزان ازدحام آن بستگی دارد. هرچه میزان ازدحام و متراژ بیشتر باشد به تعداد بیشتری بلندگو نیز نیاز است. نکته قابل توجه در تعداد بلندگوهای پیجینگ این است که هرچه تعداد بلندگوها بیشتر بوده و میزان صدای آن کمتر باشد، کیفیت صدای پخش‌شده بیشتر خواهد بود.

قیمت سیستم پیجینگ شهری چقدر است؟

قیمت این سیستم‌ها بسته به اجزای مورد نیاز آن و همچنین برند و کیفیت آنها متفاوت خواهد بود.

آیا این سیستم از قابلیت HOLD پشتیبانی می‌کند؟

بله این سیستم‌های پیجینگ از قابلیت HOLD پشتیبانی کرده و از رو با کارایی بالاتری پخش صداها را مدیریت می‌کنند.

آیا می‌توان از گوشی‌های همراه به‌عنوان اینترکام سیستم‌های پیجینگ شهری استفاده کرد؟

بله به دلیل تحت شبکه بودن این سیستم‌ها می‌توان از گوشی‌های همراه به‌عنوان اینترکام استفاده کرد.

آیا سیستم‌های پیجینگ شهری از امنیت کافی برخوردار هستند؟

بله این سیستم‌ها قابلیت رمزگذاری و همچنین تأیید هویت داشته که سبب افزایش امنیت در آنها شده است.

راهنمای، خرید و معرفی محصولات پیجینگ میادین شهر و چهارراه ها

پیجینگ میادین شهر چیست؟

بلندگوی ستونی تحت شبکه 30 وات جوان پردازش JP WSS30

1,000,000 تومان
افزودن به سبد خرید
کد کالا: JP WSS30 D

شرکت جوان پردازش

پیشرو در صنعت سیستم های اینترکام و پیجینگ کشور

شرکت “جوان پردازش پارس سیستم آینده” با نام تجاری جوان پردازش طراح، مشاور، مجری و تولیدکننده تجهیزات مرکز تلفن، سیستم اینترکام، سیستم صوتی و پیجینگ تحت شبکه

www.javanpardazeshtele.com

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه