راهنمای خرید سیستم پیجینگ مجتمع مسکونی و سیستم صدا برای ساختمان مسکونی

سیستم پیجینگ ساختمان
راهنمای سیستم پیجینگ و سیستم صوتی ساختمان مسکونی و برج ها جوان پردازش
پیشنهاد خرید

بلندگوی شیپوری تحت شبکه 200 وات مدل JP HSS200

1,000,000 تومان1,000,000 تومانمشاهده محصول

پیجینگ مجتمع مسکونی چیست؟

سیستم صدا برای ساختمان مسکونی

پیشنهاد خرید

بلندگوی شیپوری 50 وات تحت شبکه مدل JP HSS50

1,000,000 تومان1,000,000 تومانمشاهده محصول

آشنایی با سیستم پیجینگ  مجتمع‌های مسکونی و برج‌ها

اگر در جایی کار می‌کنید که ایمنی در اولویت قرار دارد، به احتمال زیاد با سیستم‌های پیجینگ آشنایی دارید یا حداقل می‌توانید حدس بزنید که آن‌ها چه کاری انجام می‌دهند. همچنین می‌دانید که چرا وجود ین سیستم مفید است. سیستم پیجینگ مسکونی با اطلاع دادن به ساکنان ساختمان، آن‌ها را از یک وضعیت اضطراری مانند آتش‌سوزی یا سرقت مطلع می‌کند. همچنین این سیستم‌ برای پخش موسیقی پس‌زمینه و پیام‌های عمومی روزانه کاربرد دارد. بیایید با سیستم پیجینگ مجتمع مسکونی بیشتر آشنا شویم.

سیستم پیجینگ مسکونی

سیستم پیجینگ مسکونی چیست؟

یک سیستم پیجینگ مسکونی، سیستمی است که امکان ارتباط جمعی قابل اعتماد را فراهم می‌کند. این سیستم، شبکه‌ای از اسپیکرها دارد که یک پیام را به‌طور همزمان به قسمت‌های مختلف ساختمان مخابره می‌کند. به‌عنوان مثال، مدیر یا نگهبان ساختمان می‌تواند با استفاده از میکروفن سیستم صوتی مجتمع مسکونی، پیام عمومی یا هشدار خود را در کل مجتمع پخش کند.

سیستم‌های پیجینگ امروزی، تحت شبکه هستند و امکانات و قابلیت‌های آن‌ها در مقایسه با سیستم‌های پیجینگ آنالوگ، بیشتر و بهتر است. این سیستم‌ها به شبکه اینترنت متصل می‌شوند و سیم‌کشی کمتر و ساده‌تری نسبت به سیستم‌های قدیمی دارند. با استفاده از سیستم پیجینگ IP، می‌توان پیام‌های اختصاصی برای اسپیکرهای انتخابی ارسال کرد و از طریق اینترکام‌های پیشرفته با افراد مورد نظر ارتباط برقرار کرد.

کاربرد سیستم پیجینگ مسکونی چیست؟

کاربرد سیستم‌های پیجینگ و هشدار اضطراری، بسته به جایی که از آن‌ها استفاده می‌شود، متفاوت است. به‌عنوان مثال یک فروشگاه خرده‌فروشی از سیستم پیجینگ برای تماس با مدیر فروشگاه جهت کمک به مشتری استفاده می‌کند، درحالی‌که یک کارگاه تولیدی از این سیستم برای هشدار به کارگران در مورد نقص فنی یک دستگاه بهره می‌برد. از این سیستم برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • اعلام هشدار برای آتش‌سوزی
  • اعلام هشدار برای سرقت
  • پخش موسیقی پس‌زمینه
  • ارتباط با نگهبانی
  • کنترل ورود و خروج

اجزاء تشکیل‌دهنده پیجینگ مسکونی

اجزاء تشکیل‌دهنده پیجینگ مسکونی چیست؟

سیستم پیجینگ تحت شبکه برای مجتمع‌های مسکونی، از اجزای مختلفی تشکیل شده است که در این قسمت به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

اینترکام

اینترکام IP یا تحت شبکه، دستگاهی است که با اتصال به اینترنت، می‌تواند بین دو نفر، صدا و تصویر را انتقال دهد. آن‌ها این امکان را دارند که به‌صورت مستقیم و به وسیله LAN یا به شکل غیرمستقیم به وسیله یک سرور کامپیوتر با هم ارتباط برقرار کنند. برعکس اینترکام‌های آنالوگ، اینترکام‌های تحت شبکه، بر پایه فناوری دیجیتال طراحی شده‌اند و می‌توانند داده‌های پیچیده و بزرگ مثل ویدیو را انتقال دهند. اینترکام‌های امروزی، کاری فراتر از انتقال صوت و تصویر انجام می‌دهند. آن‌ها در مجتمع‌های مسکونی به قفل مغناطیسی یا الکترونیکی ساختمان وصل می‌شوند و ورود و خروج از طریق آن‌ها کنترل می‌شود.

اسپیکر

برای اینکه پیام‌ها و اعلان‌های صوتی در سراسر مجتمع مسکونی پخش شود، به اسپیکر نیاز خواهید داشت. اسپیکرها مدل‌های مختلفی دارند که می‌توان به اسپیکر سقفی، اسپیکر دیواری و اسپیکر فضای باز اشاره کرد. همچنین آن‌ها ممکن است از نوع بدون آمپلی‌فایر یا با آمپلی‌فایر باشند که نوع بدون آمپلی‌فایر نیاز به آمپلی‌فایر خارجی دارد.

میکروفن

میکروفن، دستگاهی است که از طریق آن، صوت به سیگنال الکتریکی تبدیل و به سمت اسپیکر ارسال می‌شود. میکروفن‌ها از نظر منبع تغذیه به دو دسته تقسیم می‌شوند. دسته اول با باتری کار می‌کنند و دسته دوم با آداپتور به برق وصل می‌شوند.

آمپلی‌فایر

آمپلی‌فایر، یک تقویت‌کننده است که سیگنال الکتریکی صوتی ارسالی از طرف میکروفن را تقویت می‌کند و آن را برای پخش به سمت اسپیکرها ارسال می‌کند.

صفحه نمایشگر

از نمایشگرها برای نمایش پیام‌ها و اعلان‌ها و همچنین اعلام تاریخ و ساعت استفاده می‌شود. آن‌ها ممکن است یک LCD باشند یا با LED ساخته شده باشند.

چراغ‌های هشداردهنده

همانطور که از نامش پیداست، این چراغ‌ها در مواقع هشدار و خطر، می‌توانند ساکنان مجتمع مسکونی را از وقوع حادثه آگاه کنند.

مزایای سیستم پیجینگ مسکونی

مزایای سیستم پیجینگ مسکونی چیست؟

نصب و استفاده از این سیستم مزایایی دارد که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

در زمان و هزینه صرفه‌جویی می‌کند و کیفیت بهتری دارد

نصب سیستم‌های پیجینگ IP، آسان است. نصب این سیستم‌ها باعث می‌شود که میزان سیم‌کشی به حداقل برسد، زمان نصب کاهش یابد و متعاقبا، هزینه‌ها نیز پایین بیاید. سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه در مقایسه با پیجینگ‌های آنالوگ، کیفیت بالاتری دارند و صدا و تصویر بدون هیچ زحمتی ارسال و دریافت می‌شود. با پیجینگ مسکونی تحت شبکه، با تصاویر پیکسلی و صداهای غیرقابل تشخیص، خداحافظی کنید.

گزینه‌های قابل تنظیم ارائه می‌کنند

برخی از جدیدترین سیستم‌های پیجینگ مجتمع مسکونی، نه‌تنها از نظر بصری جذاب هستند، بلکه تصویر حرفه‌ای بی‌نظیری ارائه می‌دهند و انعطاف‌پذیری چشمگیری دارند که در سیستم‌های قدیمی‌تر به این سادگی در دسترس نیست. با اینترکام IP، می‌توانید سیستم را طوری برنامه‌ریزی کنید که زنگ درب را به شماره تلفن خاصی ارسال کند.

سیستم‌های IP مدرن نسبت به سیستم‌های اینترکام آنالوگ دارای مزایای زیادی هستند. با یکپارچه‌سازی فناوری تلفن‌های هوشمند و تبلت با قابلیت‌های وای‌فای، اکنون می‌توانید به‌راحتی مراقب اتفاقات داخل و خارج مجتمع مسکونی خود باشید و با بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنید و در صورت لزوم اجازه دسترسی یا عدم دسترسی به آن‌ها بدهید.

عملکرد بهینه‌ای دارند

با انتخاب یک پیجینگ مسکونی تحت شبکه این امکان را دارید که به یک دستگاه امنیتی دست پیدا کنید. کیفیت بهبودیافته این سیستم به همراه عملکرد مناسبی که تحت شبکه دارد، موجب می‌شود که استفاده از آن راحت و آسان باشد.  در یک دنیای پرسرعت، کارایی، نقشی کلیدی دارد و سیستم پیجینگ IP این کارایی را فراهم می‌کند.

قیمت سیستم پیجینگ مسکونی

قیمت سیستم پیجینگ مسکونی چقدر است؟

اگر قصد دارید برای مجتمع مسکونی خود یک سیستم پیجینگ خریداری کنید و می‌خواهید از قیمت آن مطلع شوید، باید بدانید که سیستم‌های پیجینگ مسکونی با توجه به اینکه از اجزای مختلف و متنوعی تشکیل شده‌اند، قیمت ثابتی ندارند. برای اینکار با ما تماس بگیرید تا کارشناسان خود را به مجتمع مسکونی شما اعزام کنیم. آن‌ها با بررسی جوانب مختلف، بهترین سیستم صوتی مجتمع مسکونی را به شما پیشنهاد می‌دهند و می‌توانند قیمت آن را نیز برای شما محاسبه کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر و هماهنگی برای بازدید از محل، با ما تماس بگیرید.

شرکت جوان پردازش پارس سیستم آینده با نام تجاری  جوان پردازش، یکی از شرکت‌های معتبر و باسابقه در حوزه تحقیقات، ساخت و فروش تجهیزات مخابراتی و ارتباطی تحت شبکه است. این شرکت با بهره‌مندی از کارشناسان متخصص و ماهر و با استفاده از فناوری روز دنیا توانسته به یکی از شرکت‌های پیشگام در زمینه فناوری‌های نوین مخابراتی در ایران، به خصوص در سیستم‌های پیجینگ تبدیل شود.

سیستم پیجینگ مسکونی شرکت جوان پردازش، یکی از پیشرفته‌ترین و باکیفیت‌ترین سیستم‌های پیجینگ است که از امکانات و قابلیت‌های فراوانی برخوردار است. این سیستم علاوه‌بر امکاناتی چون ارسال پیام و اعلان‌های صوتی و تصویری، می‌تواند دارای مکانیسم‌های دیگری مثل اتصال به قفل الکترونیکی درب ورودی ساختمان باشد و ورود و خروج را کنترل کند. همچنین به وسیله این سیستم‌های پیجینگ می‌توان پیام‌ها را به‌صورت اختصاصی برای اسپیکر موردنظر ارسال کرد. اگر سوالی در مورد سیستم‌های پیجینگ مسکونی دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما قرار دهند.

سؤالات متداول

سیستم پیجینگ ساختمان مسکونی چیست؟

سیستم پیجینگ ساختمان مسکونی یک سیستم صوتی است که برای انتقال صداها و همچنین اعلان و هشدارها از آن استفاده می‌شود.

سیستم پیجینگ مجتمع‌های مسکونی دارای چه اجزایی است؟

این سیستم‌ها از اجزایی چون بلندگوها، میکروفون، اینترکام، آمپلی‌فایر، صفحه نمایشگر و چراغ هشداردهنده تشکیل شده‌اند.

کدام یکی از سیستم‌های پیجینگ برای ساختمان‌های مسکونی بهتر است؟ سیستم پیجینگ آنالوگ یا سیستم پیجینگ تحت شبکه؟

سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه برای ساختمان‌های مسکونی مناسب‌تر است. این نوع سیستم‌ها به سیم‌کشی کمتری نیاز داشته و همچنین قابلیت کنترل و مدیریت آنها از راه دور امکان‌پذیر است. علاوه بر این سیستم‌های تحت شبکه پیجینگ قدرت و کیفیت بالایی در پخش صداها دارند.

کاربرد سیستم پیجینگ در مجتمع‌های مسکونی چیست؟

از جمله مهم‌ترین کاربردهای سیستم پیجینگ در مجتمع‌های مسکونی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پخش موسیقی زمینه
  • پخش اخبار
  • پخش اذان
  • اعلان و هشدارها در مواقع اضطراری از جمله زلزله و آتش‌سوزی
  • برقراری ارتباط مدیر ساختمان با اعضا
  • ارتباط با نگهبانی ساختمان
  • کنترل کردن ورودی و خروجی

از چه بلندگوهایی در سیستم پیجینگ ساختمان‌ها استفاده می‌شود؟

بلندگوهای ستونی و سقفی برای استفاده در داخل فضای ساختمان مناسب است. این بلندگوها به پخش صدای باکیفیت، بدون نویز و یکنواخت در فضا کمک می‌کند.

آیا می‌توان از بلندگوهای شیپوری در مجتمع‌های مسکونی استفاده کرد؟

بله از بلندگوهای شیپوری در حیاط ساختمان‌ها استفاده می‌شود. این بلندگوها به دلیل پرتاب صدای بالا و همچنین جنس بدنه انتخاب خوبی برای محیط‌های بیرونی ساختمان هستند.

آیا سیستم پیجینگ در ساختمان‌های مسکونی دارای قابلیت زون‌بندی هستند؟

بله سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه دارای قابلیت زون‌بندی بوده و از این رو می‌توان پخش صدا را در بخش‌های مختلف ساختمان کنترل کرد.

آیا اینترکام‌های ساختمان توانایی انتقال تصاویر را دارد؟

بله یکی از قابلیت‌های اینترکام تحت شبکه انتقال تصاویر و فایل‌های تصویری است.

اینترکام‌های تحت شبکه در چه قسمتی از ساختمان قرار می‌گیرند؟

اینترکام‌های تحت شبکه در سیستم پیجینگ به قفل‌های مغناطیسی یا الکترونیکی درب ساختمان متصل شده و از این طریق ورود و خروج‌ها را کنترل می‌کنند.

بلندگوهای پیجینگ در چه قسمت‌هایی از ساختمان متصل می‌شود؟

این بلندگوها در راهروها، حیاط ساختمان، پارکینگ، آسانسور و اتاقک نگهبانی متصل می‌شوند. همچنین در مواردی که ساختمان دارای استخر یا فضای بازی باشد این بلندگوها در این قسمت‌ها نیز وصل می‌شود.

ارتفاع بلندگوها از سطح زمین باید چقدر باشد؟

ارتفاع بلندگوها از سطح زمین بسته به نوع بلندگو متفاوت است. بلندگوهای سقفی و ستونی در فاصله 2.5 تا 3 متر و بلندگوهای شیپوری به دلیل قدرت بالاتر در پخش صدا در فاصله 4 تا 6 متری از سطح زمین وصل می‌شوند.

برای سیستم پیجینگ چند نوع میکروفون وجود دارد؟

 در یک دسته‌بندی کلی دو نوع میکروفون بیسیم که به‌وسیله باطری تغذیه می‌شود و همچنین میکروفون‌های آنالوگ که به‌وسیله برق شهری کار می‌کنند در سیستم‌های پیجینگ ساختمانی مسکونی می‌توان استفاده کرد.

صفحه نمایشگر مورد استفاده در سیستم پیجینگ از چه نوعی است؟

صفحه‌های نمایشگر مورد استفاده در سیستم پیجینگ ساختمان از دو نوع LCD یا LED هستند.

کاربرد چراغ هشداردهنده در سیستم پیجینگ چیست؟

چراغ‌های هشداردهنده در مواقع اضطراری به همراه سیستم پیجینگ شروع به کار کرده و ساکنین ساختمان را از وجود خطر مطلع می‌کند.

قیمت سیستم پیجینگ مورد استفاده در ساختمان‌ها چقدر است؟

هزینه سیستم پیجینگ مورد استفاده در ساختمان‌های مسکونی بسته به تعداد اجزای مورد نیاز و همچنین کیفیت آنها متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال درصورتی‌که از بلندگوهای بیشتر یا نمونه‌های دکوراتیو استفاده شود، هزینه بیشتری مورد نیاز است.

سیستم‌های پیجینگ مورد استفاده در مجتمع‌های مسکونی چه مزایای دارد؟

سیستم‌های پیجینگ در ساختمان‌های مسکونی دارای مزایای متعددی است که در مطلب به آن پرداخته شده است.

راهنمای خرید معرفی محصولات پیجینگ مجتمع های مسکونی و برج ها

معرفی محصولات پیجینگ مجتمع مسکونی

بلندگوی ستونی تحت شبکه 30 وات جوان پردازش JP WSS30

1,000,000 تومان
افزودن به سبد خرید
کد کالا: JP WSS30 D

شرکت جوان پردازش

پیشرو در صنعت سیستم های اینترکام و پیجینگ کشور

شرکت “جوان پردازش پارس سیستم آینده” با نام تجاری جوان پردازش طراح، مشاور، مجری و تولیدکننده تجهیزات مرکز تلفن، سیستم اینترکام، سیستم صوتی و پیجینگ تحت شبکه

www.javanpardazeshtele.com

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه