مقالات

امکانات تلفن ویپ چیست؟ آشنایی با امکانات متنوع این تلفن‌ها

امکانات تلفن ویپ چیست

تلفن ویپ؛ سیستمی با امکانات مناسب برای برقراری تماس

با اینکه ایمیل به رایج‌ترین شکل ارتباط برای مشاغل تبدیل شده است، اما نمی‌تواند کارآیی تماس‌های تلفنی را داشته باشد. یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های تلفنی که این روزها مورد استفاده قرار می‌گیرد، پروتکل صوتی از طریق اینترنت یا ویپ است. آیا به دنبال استفاده از یک سیستم تلفن جدید هستید؟ ویپ می‌تواند همان چیزی باشد که به آن نیاز دارید، به خصوص که امکانات عالی نیز دارد که کسب‌وکار شما می‌تواند از آنها بهره‌مند شود. در این مطلب قصد داریم به بررسی امکانات تلفن ویپ بپردازیم.

پست صوتی

پست صوتی/هدایت تماس

بسیاری از مشاغل کوچک نمی‌توانند به صورت 24 ساعته فعالیت داشته باشند. این بدان معنی است که شما یا کارمندان‌تان در زمان‌هایی قادر به پاسخگویی به تلفن نخواهید بود. بیشتر ارائه‌دهندگان پیشرو در صنعت ویپ، امکان تبدیل پیام‌های تلفنی به ایمیل را ارائه می‌دهند که می‌تواند کمک بزرگی به کسب‌وکار شما باشد.

یک راهکار ویپ مناسب، همچنین یک سیستم پست صوتی و یک ویژگی به نام Find me/Follow me را در اختیار شما قرار می‌دهد. این امکان، یک ویژگی انتقال تماس است که کاربران می‌توانند بدون توجه به موقعیت مکانی یا شماره تلفن خود، تماس دریافت کنند. بدین ترتیب دسترسی شما یا مدیران‌تان در زمانی که خارج از دفتر هستید، آسان‌تر خواهد شد؛ به‌خصوص اگر تماس‌ها به تلفن همراه‌تان منتقل شوند.

مزاحم نشوید

پیشنهاد خرید

اینترکام سه دکمه تحت شبکه مدل لیا lia

1,000,000 تومان1,000,000 تومانمشاهده محصول

حالت عدم مزاحمت

ویژگی عدم مزاحمت یا Do Not Disturb که به اختصار DND نیز نامیده می‌شود، یک ویژگی مهم برای کسانی است که به طور منظم با مشتریان کار می‌کنند. هنگامی که با مشتری صحبت می‌کنید، اصلا دوست ندارید یک تماس تلفنی دیگر، ارتباط شما را قطع کند؛ چرا که این پیشامد می‌تواند شما را غیرحرفه‌ای جلوه دهد. بسیاری از سیستم‌های تلفن ویپ ویژگی‌های پیشرفته DND مانند توانایی ارسال تماس به پست صوتی یا انتقال به همکار دیگری را ارائه می‌دهند که می‌توان با فشار دادن یک دکمه به تماس پاسخ داد.

برگزاری کنفرانس

برگزاری کنفرانس

معمولا در کسب‌وکارها لازم است که تماس به شکل کنفرانس برقرار شود. برخی از مدیران حتی ممکن است این نوع تماس‌ها را به طور منظم برقرار کنند. بهترین سیستم‌های تلفن اینترنتی ویپ، امکاناتی فراتر از پشتیبانی از تماس‌های کنفرانسی ارائه می‌دهند. این امکانات تلفن ویپ شامل امکان ارسال فایل‌ها، پیام‌های چت، همکاری در تنظیم تاریخ رویدادهای آتی، به‌اشتراک‌گذاری فایل‌های ارائه و حتی دسکتاپ هستند. بسیاری از فروشندگان، این ویژگی‌ها را ارتباطات یکپارچه می‌نامند.

اپراتور خودکار

اپراتور خودکار؛ از امکانات برتر تلفن ویپ

این ویژگی امکانات زیادی در اختیار کسب‌وکار شما قرار می‌دهد و می‌توانید چندین شماره را در مناطق محلی تنظیم کنید و مانند بسیاری از شرکت‌های بزرگ یک سیستم منو داشته باشید. این بدان معنی است که می‌توانید سیستمی را راه‌اندازی کنید که در آن تماس‌گیرنده به راحتی با بخش‌های مختلف یا حتی یک اپراتور زنده در تماس باشد.

البته برخی از کاربران این ویژگی را دوست ندارند؛ زیرا آن را مانعی برای ارائه خدمات فوری به مشتری می‌دانند؛ مثلا حتما برای شما هم پیش آمده است که مجبور شده‌اید از طریق تلفن‌تان به گردش در یک سیستم منو بپردازید؟ بنابراین استفاده از این قابلیت، به ترجیح شرکت شما بستگی دارد.

امکان ضبط تماس

امکان ضبط تماس

اگر شرکت شما در صنعتی تحت نظارت فعالیت می‌کند، ممکن است لازم باشد تماس‌ها را ضبط کنید. همچنین ممکن است لازم باشد برای پیگیری رضایت مشتری و پرسیدن چند سوال از او، برخی از تماس‌ها را ضبط کنید. صرف نظر از نیاز شما، یک سیستم تلفن خوب ویپ به کاربر این امکان را می‌دهد تا معمولا با کلیک ماوس، به راحتی تماس‌ها را ضبط کند. این تماس‌ها در قالب فایل صوتی ذخیره می‌شوند و بعدا می‌توانند به راحتی قابل پخش باشند.

مدیریت تماس پیشرفته

مدیریت تماس پیشرفته

مدیریت تماس پیشرفته، روش رسیدگی به تماس‌های ورودی را تعیین می‌کند. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید انتخاب کنید که آیا تماس‌ها را نگه دارید، مسدود کنید، فوروارد یا اولویت‌بندی کنید. بدین ترتیب، کیفیت تماس و زمان انتظار دلخواه حفظ خواهد شد. بیشتر ارائه‌دهندگان، این ویژگی را به طور کامل در اختیار دارند و نیازی به پرداخت هزینه اضافی نخواهید داشت.

توزیع خودکار تماس

توزیع خودکار تماس

توزیع خودکار تماس (ACD) ابزاری است که توسط مشاغل با حجم بالای تماس‌های دریافتی استفاده می‌شود تا به گروه‌ها یا افراد خاص توزیع شوند. توزیع خودکار تماس تعیین می‌کند که یک تماس ورودی کجا مسیریابی می‌شود. همه ارائه‌دهندگان، این امکان را به عنوان یک ویژگی پیش‌فرض عرضه می‌کنند.

تحلیل آماری تماس

تحلیل آماری تماس؛ یکی از برجسته‌ترین امکانات تلفن ویپ

منظور از تحلیل تماس، جمع‌آوری و همچنین تجزیه و تحلیل گزارش داده‌های تماس ورودی و خروجی به منظور سنجش عملکرد و ارتقای تجربه مشتری است. این کار به صورت لحظه‌ای انجام می‌شود. همچنین می‌توان از شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) برای ردیابی و اندازه‌گیری معیارهای خاص استفاده کرد.

اینترکام اداری

اینترکام اداری

اینترکام سیستم پیجینگ تحت شبکه برای مشاغلی مفید است که دارای فضاهایی مانند انبارها یا ورودی‌هایی هستند که IP یا تلفن‌های نرم‌افزاری به آنها دسترسی آسان ندارند. این سیستم‌ها از طریق یک افزونه کار می‌کنند و بلندگو را برای اطلاعیه‌ها فعال می‌کنند. این یک ویژگی متکی به سخت‌افزار است که برخی از ارائه‌دهندگان آن را عرضه می‌کنند؛ اما معمولا باید فعال‌سازی شود.

ورود به تماس

ورود به تماس

ورود به تماس (Call barge) قابلیتی است که به سرپرست مرکز تلفن تحت شبکه تماس اجازه می‌دهد به تماس‌ها گوش دهد و در زمانی که کارشناس مربوطه با مشکل مواجه می‌شود، به آن مکالمه ورود کند. کنفرانس به شما امکان می‌دهد هم با کارشناس و هم با مشتری وارد صحبت شوید. این ویژگی به صورت پیش‌فرض از سوی بیشتر ارائه‌دهندگان عرضه می‌شود.

خرید سیستم تلفن ویپ با امکانات کامل از جوان پردازش

شما با استفاده از تلفن ویپ، یک ابزار تجاری توانمند خواهید داشت که هزینه آن تنها مقدار کمی از هزینه‌ای است که برای نصب و نگهداری یک مرکز تماس سنتی می‌پردازید. همچنین با داشتن این سیستم، از امکانات تلفن ویپ و همچنین امنیت بالای آن برخوردار خواهید شد.

شرکت جوان پردازش تولیدکننده و عرضه‌کننده انواع سیستم پیجینگ تحت شبکه و ” تلفن ویپ “در ایران است. ما در جوان پردازش با تکیه به دانش نیروهای بومی، برای طیف وسیعی از نیازها سیستم‌های تحت شبکه با امکانات کامل ارائه می‌دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره امکانات تلفن ویپ جوان پردازش، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

پرسش و پاسخ

برترین امکانات تلفن ویپ چه مواردی هستند؟

از میان امکانات برتر تلفن ویپ می‌توان به پست صوتی/هدایت تماس، قابلیت متصدی خودکار، مدیریت تماس پیشرفته، توزیع خودکار تماس، تحلیل آماری تماس و اینترکام اداری اشاره کرد.

آیا دستگاه‌های آنالوگ می‌توانند با سرویس تلفن ویپ کار کنند؟

بله. فقط کافی است آداپتورهایی برای اتصال سیستم فعلی خود به سرویس ویپ داشته باشید.

آیا تلفن ویپ امن است؟

بله کاملا. حتی می‌توانید تماس‌ها را برای امنیت بیشتر، رمزگذاری کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *