راهنمای خرید سیستم پیجینگ مراکز آموزشی و سیستم صدا برای مراکز آموزشی

پیجینگ مراکز آموزشی
راهنمای سیستم پیجینگ مراکز آموزشی دولتی و غیر دولتی
پیشنهاد خرید

بلندگوی شیپوری تحت شبکه 200 وات مدل JP HSS200

1,000,000 تومان1,000,000 تومانمشاهده محصول

پیجینگ مراکز آموزشی چیست؟

سیستم صدا برای مراکز آموزشی

پیشنهاد خرید

بلندگوی شیپوری 50 وات تحت شبکه مدل JP HSS50

1,000,000 تومان1,000,000 تومانمشاهده محصول

آشنایی با سیستم پیجینگ مراکز آموزشی

سیستم‌های پیجینگ کاربرد زیادی در مدارس، بیمارستان‌ها، سالن‌های ورزشی یا کارخانه‌ها دارند. آن‌ها یک سیستم رایج برای اطلاع‌رسانی انبوه در محوطه‌ها و ساختمان‌های بزرگ به شمار می‌آیند.

سیستم‌های پیجینگ قدیمی، آنالوگ بودند و انعطاف‌پذیری زیادی نداشتند و به راحتی مدیریت نمی‌شدند. اما امروزه سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه (پیجینگ IP)، جایگزین آن‌ها شده‌اند که امکانات بیشتر و عملکرد کارآمدتری نسبت به سیستم‌های پیجینگ آنالوگ ارائه می‌دهند. مراکز آموزشی نیز از این سیستم بسیر سفاده می‌کنند.

در این مطلب می‌خواهیم در مورد سیستم پیجینگ مراکز آموزشی صحبت کنیم. اگر علاقه‌مند به این موضوع هستید، تا انتها همراه ما باشید.

سیستم پیجینگ مراکز آموزشی

سیستم پیجینگ مراکز آموزشی چیست؟

سیستم پیجینگ مراکز آموزشی، برای ارتباط بین بخش‌های مختلف ساختمان‌ها و محوطه‌های مدارس، دانشگاه‌ها یا مراکز خصوصی آموزشی در شرایط عادی و اضطراری استفاده می‌شود. این سیستم از بلندگوها، نمایشگرها و آلارم‌ها برای انتقال پیام‌ به صورت انبوه بهره می‌برد. همچنین از این سیستم برای اطلاعیه‌های روزانه، هشدارهای اضطراری، اخبار اختصاصی، یادآوری رویدادها و نمایش تاریخ و ساعت استفاده می‌شود.

کاربرد سیستم پیجینگ مراکز آموزشی چیست؟

در بیشتر محیط‌های آموزشی، داشتن یک سیستم پیجینگ به‌عنوان یک زیرساخت حیاتی برای عملیات روزانه و موقعیت‌های اضطراری، ضروری است. مراکز آموزشی به یک فناوری مبتنی بر شبکه استاندارد باز برای ارتباطات ساختمان و محوطه خود جهت ادغام با سیستم‌های تلفن VoIP نیاز دارند. از کاربردهای این سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پیجینگ مدارس
  • پیجینگ دانشگاه
  • پیجینگ مرااکز آموزش خصوصی

اجزای تشکیل‌دهنده پیجینگ مراکز آموزشی

اجزای تشکیل‌دهنده پیجینگ مراکز آموزشی چیست؟

سیستم پیجینگ مراکز آموزشی متشکل از اینترکام، میکروفن، اسپیکر و آمپلی‌فایر است که همراه با یک نرم‌افزار مدیریت صدا عرضه می‌شود. در ادامه توضیح مختصری در مورد هر یک این اجزا ارائه می‌کنیم.

اینترکام

اینترکام، امکان برقراری ارتباط با یک ایستگاه کنترل ایمنی مرکزی را فراهم می‌کند. شما می‌توانید از یک کنسول مدیریت به یک اینترکام در یک اتاق خاص یا با همه افراد حاضر در مرکز آموزشی ارتباط برقرار کنید. همچنین این امکان وجود دارد که به هر تلفن متصل به شبکه، دسترسی داشته باشید.

مدل‌های داخلی و خارجی مختلفی از اینترکام موجود هستند. به‌عنوان مثال، می‌توانید در هر کلاس درس، یک دستگاه اینترکام قرار دهید یا حتی از آن در کنار درب، برای کنترل ورود و خروج استفاده کنید.

اسپیکر

اسپیکرهای سیستم پیجینگ مراکز آموزشی به دو دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شوند. دسته اول دارای آمپلی‌فایر داخلی هستند و دسته دوم باید به آمپلی‌فایر خارجی وصل شوند. اسپیکرهای IP دارای آمپلی‌فایر داخلی، قابلیت اتصال مستقیم به شبکه را دارند و خیلی ساده و سریع نصب می‌شوند.

تنها کافی است آن‌ها را به دراپ شبکه نوع PoE وصل کنید. اسپیکرهایی که برای سیستم صوتی مدارس مورد استفاده قرار می‌گیرند، ممکن است از نوع دیواری، سقفی، فضای باز و … باشند که بر حسب نیاز می‌توان آن‌ها را انتخاب نمود.

میکروفن

میکروفن‌‌هایی که برای سیستم پیجینگ مراکز آموزشی استفاده می‌شوند، انواع مختلفی دارند. این میکروفن‌ها علاوه‌بر کلید روشن و خاموش، ممکن است دارای ولوم کنترل صدا، کلید پیش‌زنگ، ورودی AUX و ورودی فلش باشند. همچنین برخی از آن‌ها با باطری کار می‌کنند و برخی دیگر نیاز به آداپتور دارند. 

آمپلی‌فایر

آمپلی‌فایر، یکی از اجزای اصلی سیستم پیجینگ مدارس است که وظیفه تقویت سیگنال صداها و ارسال آن‌ها برای اسپیکرهای بدون آمپلی‌فایر را دارد. برای اینکه بتوانید آمپلی‌فایر را برای سیستم پیجینگ خود انتخاب کنید، لازم است که تعداد اسپیکرهایی که قرار است به آمپلی‌فایر متصل شوند و توان خروجی هر یک از آن‌ها را محاسبه کنید.

سیستم پیجینگ

مزایای استفاده از سیستم پیجینگ در مدارس چیست؟

مزایایی که می‌توانید از نصب یک سیستم پیجینگ تحت شبکه (سیستم پیجینگ ip)، برای مرکز آموزشی خود بدست آورید، به‌طور قابل توجهی، بیشتر از آن هزینه‌ای است که برای آن می‌پردازید. یک سیستم پیجینگ مراکز آموزشی که به درستی نصب شده باشد، به شما این امکان را می‌دهد که به سرعت با بخش‌ها و افراد مختلف مرکز ارتباط برقرار کنید و زمان توقف تماس‌های داخلی و خارجی را کاهش دهید.

همچنین این سیستم از یک سیستم پیجینگ آنالوگ قابل اعتمادتر است. بیشتر سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه، می‌توانند با استفاده ازPower over Ethernet (PoE)، که انرژی خود را از طریق سوئیچ‌های شبکه دریافت می‌کند، تغذیه شوند. با استفاده از منابع برق اضطراری برای سوئیچ‌های شبکه، سیستم پیجینگ IP حتی زمانی که برق قطع می‌شود نیز کار خواهد کرد. برخی دیگر از مزایای این سیستم پیجینگ مدارس عبارتند از:

  • زیرساخت شبکه اشتراکی
  • هزینه نصب و اجرای مقرون‌به‌صرفه
  • ادغام یکپارچه در شبکه‌های موجود از جمله سیم‌کشی آنالوگ قدیمی
  • نصب و پیکربندی ساده
  • مقیاس‌پذیری به اینترکام‌ها و ایستگاه‌های پیجینگ به صورت محلی، منطقه‌ای یا جهانی
  • کنترل از راه دور و گسترش ساده end-point در سیستم‌های اینترکام
  • مدیریت ناحیه‌ای مبتنی بر نرم‌افزار در سیستم‌های پیجینگ

قیمت سیستم پیجینگ

قیمت سیستم پیجینگ چقدر است؟

نمی‌توان قیمت دقیقی برای سیستم پیجینگ مراکز آموزشی تعیین کرد. زیرا این سیستم از اجزای مختلفی تشکیل شده است و تعداد هر کدام از این اجزاء، نوع و برند آن‌ها بر قیمت سیستم صوتی مدارس تاثیر می‌گذارند. برای اینکه بتوانید، برآورد دقیقی از قیمت سیستم پیجینگ مورد نیاز خود داشته باشید با ما تماس بگیرید تا کارشناسان خود را به مرکز آموزشی موردنظر شما اعزام کنیم. کارشناسان ما با بررسی و ارزیابی دقیق محل می‌توانند، اجزای مورد نیاز برای راه‌اندازی سیستم پیجینگ و قیمت آن‌ها را به شما اعلام کنند.

انجام پروژه های پیجینگ و اینترکام مراکز آموزشی توسط شرکت جوان پردازش

شرکت جوان پردازش پارس سیستم آینده با نام تجاری «جوان پردازش»، یکی از شرکت‌های معتبر و باسابقه در حوزه  تحقیقات، ساخت و فروش تجهیزات مخابراتی و ارتباطی تحت شبکه است. این شرکت با بهره‌مندی از کارشناسان متخصص و ماهر  و با استفاده از فناوری روز دنیا توانسته به یکی از شرکت‌های پیشگام در زمینه فناوری‌های نوین مخابراتی در ایران تبدیل شود.

ما در شرکت جوان پردازش همواره تلاش می‌کنیم تا با ارتباطات بیشتر با مشتریان، نیازهای آن‌ها را به خوبی درک کنیم و طراحی و تولیدات تجهیزات خود را، متناسب با نیازهای بازار انجام دهیم. ما با داشتن ۲۰ نمایندگی فعال در سراسر کشور، آماده هستیم تا بهترین و باکیفیت‌ترین خدمات را در زمینه راه‌اندازی سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه و پیجینگ مراکز آموزشی به شما ارائه دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از شرایط فروش ویژه با ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

سیستم پیجینگ مراکز آموزشی چیست؟

سیستم‌های پیجینگ مارکز آموزشی سیستم‌های صوتی هستند که از آنها برای تسهیل ارتباطات استفاده می‌شود.

سیستم‌های صوتی مراکز آموزشی شامل چه اجزایی می‌شود؟

سیستم‌های صوتی در ترمینال‌ها شامل اینترکام، بلندگو، آمپلی‌فایر، نمایشگر و میکروفون می‌شود.

نصب سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه در مراکز آموزشی چقدر زمان می‌برد؟

نصب سیستم‌های تحت شبکه در مراکز آموزشی زمان زیادی صرف نکرده و می‌توان در مدت‌زمان کوتاهی کل فضای مورد نیاز را تحت پوشش قرار داد.

قیمت سیستم پیجینگ تحت شبکه مراکز آموزشی چقدر است؟

قیمت سیستم‌های پیجینگ در مراکز آموزشی بسته به متراژ فضا و همچنین اجزای مورد نیاز متفاوت است. اما به طور کلی هزینه آن نسبت به سیستم‌های آنالوگ به دلیل استفاده کمتر از سیم‌کشی کمتر خواهد بود.

در سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه مراکز آموزشی باید از چه بلندگوهایی استفاده کرد؟

برای مراکز آموزشی می‌توان از بلندگوهای تحت شبکه ستونی و سقفی در محیط‌های بسته و همچنین بلندگوهای شیپوری در فضاهای آزاد و پر رفت و آمد استفاده کرد.

مزایای سیستم پیجینگ تحت شبکه نسبت به نمونه‌های آنالوگ چیست؟

سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه برای استفاده در مراکز آموزشی دارای مزایا متعددی است که از جمله آن شامل موارد زیر است:

  • نصب آُسان و کم‌هزینه
  • کیفیت بالا در پخش صدا
  • حذف نویز و اکو
  • انعطاف‌پذیری بالا
  • قابلیت کنترل از راه دور
  • قابلیت زون‌بندی
  • امکان گسترش در صورت نیاز

ارتفاع بلندگوهای سیستم پیجینگ از سطح زمین در مراکز آموزشی باید چقدر باشد؟

بسته به نوع بلندگوهای مورد استفاده ارتفاع آنها از سطح زمین می‌تواند 3 تا 6 متر باشد.

آیا امکان استفاده از بلندگوهای تحت شبکه در محیط‌های سر باز وجود دارد؟

بله با توجه به اینکه بلندگوهای تحت شبکه سیستم پیجینگ قابلیت ضدآب و ضد گردوغبار را دارند می‌توان از آنها در محیط‌های سر باز مانند حیاط استفاده کرد.

بلندگوهای تحت شبکه از چه جنسی ساخته شده‌اند؟

این بلندگوها معمولاً از جنس فایبرگلاس یا آلومینیوم هستند که مقاومت بالایی در برابر گرما و ضربه نیز دارند.

سیستم‌های پیجینگ در مراکز آموزشی چه کاربردی دارد؟

از سیستم‌های پیجینگ در مراکز آموزشی می‌توان جهت پخش موسیقی، اذان، اطلاعیه، اعلام ساعت و تاریخ و همچنین فراخوانی دانشجویان، دانش‌آموزان یا هنرجویان استفاده کرد.

آیا امکان زون‌بندی در سیستم‌های صوتی تحت شبکه مدارس یا مراکز آموزشی وجود دارد؟

بله می‌توان با زون‌بندی در سیستم‌های پیجینگ پیام‌های صوتی را کنترل کرد.

انواع اینترکام‌ها برای استفاده در سیستم پیجینگ تحت شبکه چیست؟

اینترکام‌های دارای دوربین، صفحه نمایشگر و صفحه‌کلید از انواع مختلف اینترکام‌ها هستند که متناسب با نیاز می‌توان آنها را برای محیط‌های آموزشی تهیه کرد.

آیا سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه که در مراکز آموزشی استفاده می‌شود امنیت لازم را دارد؟

بله با توجه به قابلیت‌های رمزگذاری و همچنین بهبود هویت در سیستم‌های پیجینگ، امنیت در آنها تا حد زیادی افزایش یافته است.

آیا امکان پخش صداهای ضبط شده در سیستم‌های پیجینگ مراکز آموزشی وجود دارد؟

بله در صورت نیاز می‌توان صداهای از قبل ضبط شده را به‌وسیله سیستم‌های پیجینگ پخش کرد.

 

راهنمای خرید معرفی محصولات پیجینگ مراکز آموزشی

معرفی محصولات پیجینگ مراکز آموزشی

بلندگوی ستونی تحت شبکه 30 وات جوان پردازش JP WSS30

1,000,000 تومان
افزودن به سبد خرید
کد کالا: JP WSS30 D

شرکت جوان پردازش

پیشرو در صنعت سیستم های اینترکام و پیجینگ کشور

شرکت “جوان پردازش پارس سیستم آینده” با نام تجاری جوان پردازش طراح، مشاور، مجری و تولیدکننده تجهیزات مرکز تلفن، سیستم اینترکام، سیستم صوتی و پیجینگ تحت شبکه

www.javanpardazeshtele.com

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه