سیستم پیجینگ مدارس و سیستم صدا برای مدرسه

سیستم پیجینگ مراکز آموزشی
راهنمای سیستم پیجینگ مدارس دولتی و غیر دولتی جوان پردازش
پیشنهاد خرید

بلندگوی شیپوری تحت شبکه 200 وات مدل JP HSS200

1,000,000 تومان1,000,000 تومانمشاهده محصول

پیجینگ مدرسه چیست؟

سیستم صدا برای مدرسه

پیشنهاد خرید

بلندگوی شیپوری 50 وات تحت شبکه مدل JP HSS50

1,000,000 تومان1,000,000 تومانمشاهده محصول

آشنایی با سیستم پیجینگ مدرسه

وجود سیستم پیجینگ در مدارس باعث می‌شد که مسئولان و مدیران مدرسه بتوانند با دانش‌آموزان و دیگر پرسنل مدرسه ارتباط داشته باشند. لازم است تا از پیجینگ‌هایی که صدای رسا و بدون نویزی داشته باشند استفاده شود.

این کار باعث می‌شود تا دانش‌آموزان بتوانند به‌راحتی صداها را بشنوند. پیجینگ‌های تحت شبکه، دارای عملکرد مناسبی بوده و با تنظیم توزیع صدا به‌وسیله آن می‌توان از بروز آلودگی صوتی و بی‌نظمی در مدارس جلوگیری کرد. در ادامه به بررسی بیشتر سیستم پیجینگ مدرسه و موارد کاربردی آن پرداخته خواهد شد.

سیستم پیجینگ مدرسه

سیستم پیجینگ مدرسه چیست؟

سیستم صوتی که در مدارس جهت اطلاع‌رسانی دانش‌آموزان و پرسنل، در مراسمات مورد استفاده قرار می‌گیرد، سیستم پیجینگ است. سیستم پیجینگ مدرسه از اجزایی تشکیل شده که صداهای ورودی را با کیفیت بالا پخش می‌کند. این سیستم‌ها در همه مدارس بزرگ و کوچک و همچنین در بخش‌های مختلف آن به کار برده می‌شود.

سیستم پیجینگ مدرسه در دو نوع آنالوگ یا سنتی و تحت شبکه موجود هستند که هر یک از آنها دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند. سیستم پیجینگ آنالوگ دارای کابل‌کشی با سیم‌های مسی بوده و این در حالی است که سیستم تحت شبکه دارای کابل‌کشی تحت شبکه است.

در مدارس از سیستم پیجینگ تحت شبکه استفاده می‌شود. با وجود اسپیکر و میکروفون‌های اینترکام تک کلید، می‌توان به‌راحتی از سیستم پیجینگ مدارس استفاده کرد.

کاربرد سیستم پیجینگ مدارس

سیستم پیجینگ مدارس برای اهداف مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از کاربردها سیستم پیجینگ مدرسه، هشدار به دانش‌آموزان در مواقع اضطراری است. به همین منظور لازم است تا از سیستم‌هایی با کیفیت بالا استفاده شود.

سیستم‌های پیجینگ در انواع مدارس با فضاهای بزرگ و کوچک کاربرد دارند. می‌توان از سیستم پیجینگ مدارس غیرانتفاعی و دولتی در زمینه‌های مختلف استفاده کرد. در ادامه به بررسی کاربردهای این سیستم خواهیم پرداخت.

سیستم هشدار و اطلاع‌رسانی مدارس

سیستم هشدار و اطلاع‌رسانی مدارس

بروز خطر در هر محلی امکان‌پذیر است، به همین دلیل ممکن است در مدارس نیز، حوادث و خطراتی به وجود بیاید؛ بنابراین بسیار مهم است که از سیستم‌های مناسبی جهت اطلاع‌رسانی به دانش‌آموزان استفاده شود. سیستم پیجینگ در این مواقع بسیار کاربردی بوده و می‌تواند به‌عنوان یک سیستم هشدار مناسب عمل کند. مثلاً به هنگام بروز زلزله یا آتش‌سوزی و موارد خطرساز دیگر، از پیجینگ‌ مدرسه جهت هشدار به دانش‌آموزان و محافظت از جان آنها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

صف صبحگاه

دانش‌آموزان باید در مراسم صف صبحگاه شرکت کنند و لازم است تا به‌صورت مرتب و منظم در صف بایستند. برای منظم ایستادن دانش‌آموزان، ناظمان باید بر آنها نظارت داشته و بین صف‌ها در رفت‌وآمد باشند. این کار مخصوصاً زمانی که تعداد دانش‌آموزان مدرسه زیاد باشد، سخت می‌شود. استفاده از سیستم پیجینگ می‌تواند راه‌حل مناسبی بوده و منظم ایستادن دانش‌آموزان را راحت‌تر می‌کند.

مراسمات و جشن‌ها

در طول مدرسه مراسمات و جشن‌هایی مانند جلسات اولیا و مربیان، دهه فجر، مشاوره، جشن فارغ‌التحصیلی و بسیاری دیگر از این نوع مراسمات برگزار می‌شد. برای اینکه جشن‌ها و مراسمات نظم و کیفیت بیشتری داشته باشند، لازم است تا از سیستم‌های صوتی مناسبی استفاده شود.

سیستم پیجینگ IP مدرسه می‌تواند انتخاب خوبی در این مواقع باشد. سیستم پیجینگ مدارس دولتی و غیرانتفاعی که صدای رسا و قابل تنظیمی را پخش می‌کند برای تلاوت قرآن، زیارت عاشورا، پخش اذان، نماز جماعت و موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

امتحانات سراسری

امتحانات سراسری که در مدارس برگزار می‌شود، نیازمند برقراری نظم و سکوت است. در این مواقع می‌توان از سیستم پیجینگ برای افزایش نظم جلسه استفاده کرد. با توجه به اینکه سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه قابلیت تنظیم صدا دارند، می‌توان آن را تنظیم کرده تا به هنگام پخش صدا، موجب مزاحمت دانش‌آموزان نشود.

مزایای استفاده از سیستم پیجینگ در مدرسه دولتی و غیرانتفاعی چیست؟

استفاده از سیستم پیجینگ در مدرسه دولتی و غیرانتفاعی سبب بهبود نظم و انجام مراسمات مختلف با کیفیت مناسب می‌شود. سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه مدرسه قابلیت‌های گوناگونی دارند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان ارتباط سریع‌تر با همکاران: با تنظیم کردن پیجینگ مدرسه می‌توان پیامی به‌صورت مجزا به پرسنل‌های مدرسه ابلاغ کرد. برای این کار لازم است تا سیستم به‌درستی نصب شده باشد.
  • استفاده از سیستم در زمان قطع برق: یکی از ویژگی‌های مهم سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه در مدارس استفاده از آن به هنگام قطع برق است. این ویژگی به‌خصوص برای هشدار در زمان قطعی برق بسیار مهم است.
  • هزینه نصب کم: با توجه به اینکه در سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه از کابل‌کشی مسی استفاده نمی‌شود، هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کند. این ویژگی برای مدارس تازه‌تأسیس که سرمایه زیادی ندارند مناسب است.
  • نصب ساده: نصب این سیستم‌های صوتی ساده بوده و در مدت‌زمان کم قابل اجراست. همچنین با توجه به متراژ مدرسه و تعداد راهروهای آن می‌توان از تعداد مشخصی بلندگو استفاده کرد.
  • مدیریت ناحیه‌ای: یکی از ویژگی‌های مهم سیستم‌های پیجینگ مدرسه این است که می‌توان به‌صورت ناحیه‌ای از آن استفاده کرد و بدون مزاحمت برای بخش‌های دیگر، پیام را منتقل کرد.

قیمت سیستم پیجینگ مدارس

قیمت سیستم پیجینگ مدارس چقدر است؟

سیستم پیجینگ دارای اجزای مختلفی است که قیمت هر یک از آنها بر قیمت کل تأثیر می‌گذارد. به عنوان مثال سیستم‌های پیجینگ داری انواع مختلفی اسپیکر بوده که از نظر کیفیت، اندازه و قیمت متفاوت هستند. متراژ مدرسه از دیگر مواردی است که در قیمت سیستم پیجینگ اثرگذار است.

 درصورتی‌که متراژ مدارس زیاد بوده و به اسپیکرهای بیشتری نیاز باشد، قاعدتاً هزینه نیز افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این زمان نصب سیستم‌ها در محیط‌های بزرگ بیشتر بوده و بر هزینه کل اثر می‌گذارد. برای اطلاع از اجزای مورد نیاز و همچنین قیمت پیجینگ مدارس می‌توانید با کارشناسان شرکت جوان پردازش تماس بگیرید.

انجام پروژه‌های پیجینگ و اینترکام مدارس توسط شرکت جوان پردازش

پروژه‌های پیجینگ و اینترکام مدارس با تیم شرکت جوان پردازش با کیفیت بالایی انجام می‌شود. این شرکت با داشتن نیروهای متخصص و مجرب طی زمان فعالیت خود در زمینه فروش تجهیزات شبکه، مخابرات و ارتباطات توانسته به‌خوبی عمل کند.

 شرکت جوان پردازش با بررسی نیازهای مشتریان و تولید تجهیزات مناسب، پاسخگوی نیاز مشتریان بوده است. این شرکت دارای 20 نمایندگی فعال در سراسر کشور است و خدمات مختلفی را به مشتریان ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر از شرایط شرکت و خدمات و تجهیزات ارائه شده آن، می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

سیستم پیجینگ مدرسه چیست؟

سیستم پیجینگ در مدارس یک سیستم صوتی است که از اجزای مختلفی تشکیل شده است.

اجزای سیستم‌های پیجینگ در مدارس چیست؟

این سیستم شامل اسپیکر یا بلندگو، میکروفون، نمایشگر، اینترکام و آمپلی‌فایر است.

نحوه کار این سیستم صوتی در مدارس به چه صورت است؟

در این سیستم پیام‌های صوتی از طریق اینترکام دریافت شده و سپس به بلندگوها ارسال می‌شود.

آیا در سیستم‌های پیجینگ مدارس امکان پخش صداهای ضبط شده وجود دارد؟

بله سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه در مدارس قابلیت پخش صداهای از پیش تعیین‌ شده را دارند.

سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه مدرسه چه مزایایی نسبت به سیستم‌های پیجینگ آنالوگ دارد؟

سیستم‌های تحت شبکه پیجینگ کارایی بیشتری نسبت به نمونه‌های آنالوگ دارند. این سیستم‌ها همچنین دارای مزایای زیر هستند:

  • هزینه کمتر
  • نصب آسان
  • حذف نویز و اکو
  • کنترل از راه دور
  • کیفیت بالا در پخش صدا

از چه بلندگوهایی می‌توان برای سیستم پیجینگ در مدرسه استفاده کرد؟

برای سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه در مدارس می‌توان از بلندگوهای دیواری یا ستونی، سقفی و همچنین تحت شبکه استفاده کرد. کاربرد این بلندگوها در مکان‌های مختلف متفاوت خواهد بود.

آیا امکان استفاده از اسپیکرها در حیاط مدرسه وجود دارد؟

بله این بلندگوها به دلیل قابلیت ضدآب و ضد گردوغبار بودن قابلیت استفاده در فضاهای سرباز را دارند.

کاربرد سیستم صوتی پیجینگ در مدرسه چیست؟

از این سیستم صوتی جهت پخش اذان، موسیقی، برگزاری مراسمات، هشدارها، صف‌های صبحگاه و امتحانات استفاده می‌شود.

فاصله بلندگوها در مدارس باید چقدر باشد؟

میزان فاصله بلندگوها از یکدیگر بسته به نوع بلندگو متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال بلندگوهای سقفی و ستونی که ولتاژ کمتری دارند باید در فاصله نزدیک‌تر نصب شوند. اما بلندگوهای شیپوری یا سقفی و ستونی با ولتاژ بالاتر می‌توانند در فاصله بیشتری از یکدیگر قرار گیرند. به طور کلی فاصله استاندارد برای بلندگوها بین 1 تا 15 متر متغیر است.

در چه قسمت‌هایی از مدرسه می‌توان سیستم پیجینگ را به کار برد؟

در تمام نقاط مدرسه از جمله راهروها، نمازخانه، حیاط و سالن‌های ورزشی و همایش‌ها می‌توان از این سیستم استفاده کرد.

قیمت سیستم‌های پیجینگ در مدرسه چقدر است؟

قیمت این سیستم‌ها بسته به تعداد بلندگوهایی که برای آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین برند و میزان ولتاژ آن متفاوت است.

جنس اسپیکرهای تحت شبکه جوان پردازش چیست؟

این اسپیکرها از جنس آلومینیوم و فایبرگلاس هستند که مقاومت بالایی در برابر ضربه و گردوغبار دارند.

آیا این سیستم قابلیت زون‌بندی دارد؟

بله این سیستم دارای قابلیت زون‌بندی داشته و می‌توان پخش صدا در محیط‌های مختلف را تحت کنترل قرار داد.

منظور از زون‌بندی در سیستم تحت شبکه پیجینگ مدرسه چیست؟

منظور از زون‌بندی این است که می‌توان پخش نوع صدا و همچنین میزان صدا را در قسمت‌های مختلف مدرسه کنترل کرد. این ویژگی به خصوص برای زمانی که بخواهید صدا در برخی بخش‌ها پخش شده؛ اما در سایر نقاط پخش نشوند، کارایی زیادی دارد.

آیا می‌توان میزان صدای بلندگوها را از راه دور کنترل کرد؟

بله امکان کنترل میزان صدای پخش شده در این سیستم وجود دارد. بدین منظور از سایت‌های مربوطه وارد پنل کاربری شده و از این طریق میزان پخش صدا کنترل می‌شود.

نصب سیستم پیجینگ در مدرسه چقدر طول می‌کشد؟

نصب این سیستم‌ها در مدرسه بسته به متراژ مدرسه و همچنین تعداد بلندگوهایی که باید نصب شود متفاوت خواهد بود. معمولاً حدود 1 تا 2 روز طول می‌کشد تا این سیستم صوتی نصب و راه‌اندازی شود.

بلندگوهای توکار یا روکار برای مدارس بهتر است؟

کارایی بلندگوهای توکار و روکار مشابه یکدیگر بوده و تنها تفاوت آن نحوه نصب است. بلندگوهای توکار برای مکان‌هایی که امکان سوراخ کردن دیوار یا سقف وجود دارد؛ مانند دیوارهای کاذب یا سقف‌های کنفی مناسب بوده و همچنین بلندگوهای روکار برای دیوار و سقف‌های گچی یا بتونی کاربرد دارد.

ارتفاع بلندگوهای مدرسه باید چقدر با سطح زمین فاصله داشته باشد؟

ارتفاع آنها در بلندگوهای مختلف متفاوت بوده به‌طوری‌که بلندگوهای ستونی و سقفی در ارتفاع 2 تا 3 متر و بلندگوهای شیپوری در فاصله 3 تا 6 متر قابل نصب هستند.

از چه نوع میکروفون‌هایی می‌توان برای سیستم صوتی تحت شبکه مدرسه استفاده کرد؟

از انواع بلندگوها از جمله بلندگوهای رومیزی بیسیم می‌توان برای این نوع سیستم استفاده کرد.

آیا می‌توان در راهروهای مدرسه از بلندگوهای شیپوری استفاده کرد؟

بلندگوهای شیپوری پرتاب صدای بالایی دارند و برای محیط‌های بسیار بزرگ و معمولاً سرباز استفاده می‌شوند. این نوع بلندگوها برای استفاده در راهروهای مدارس انتخاب مناسبی نیستند.

 

راهنمای خرید معرفی محصولات پیجینگ مدرسه

محصولات پیجینگ مدارس

بلندگوی ستونی تحت شبکه 30 وات جوان پردازش JP WSS30

1,000,000 تومان
افزودن به سبد خرید
کد کالا: JP WSS30 D

شرکت جوان پردازش

پیشرو در صنعت سیستم های اینترکام و پیجینگ کشور

شرکت “جوان پردازش پارس سیستم آینده” با نام تجاری جوان پردازش طراح، مشاور، مجری و تولیدکننده تجهیزات مرکز تلفن، سیستم اینترکام، سیستم صوتی و پیجینگ تحت شبکه

www.javanpardazeshtele.com

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه