مقالات

خرید سیستم صدا برای سالن کنفرانس چطور انجام می‌شود؟

خرید سیستم صدا برای سالن کنفرانس

سیستم صوتی کنفرانس چه اهمیتی دارد؟

سالن کنفرانس مکانی برای ارائه مطالب گوناگون و مدیریت جلسه در موسسات آموزشی، رویدادهای خبری یا سازمان‌های تجاری است. سیستم صدا برای سالن کنفرانس تجهیزاتی دارد که عبارت‌‌اند از بلندگو و میکروفون کنفرانس. روش تجهیز سیستم صوتی سالن کنفرانس، مساله بسیار مهمی است. در این مطلب قصد داریم به این پرسش پاسخ بدهیم که خرید سیستم صدا برای سالن کنفرانس چطور انجام می‌شود؟

منظور از سیستم صدا برای سالن کنفرانس چیست؟

سیستم صوتی سالن کنفرانس ” مجموعه‌ای از تجهیزات است که صدای مورد نیاز در جلسات را با بالاترین کیفیت ممکن پخش می‌کند. روش انتخاب و نصب هر یک از این تجهیزات سیستم صدا با یکدیگر متفاوت است؛ چرا که تجهیزات هر سالن کنفرانس باید بر اساس نیاز و کاربردهای آن سالن انتخاب شود.

با توجه به هدف سالن و روش برگزاری جلسات در سالن کنفرانس، از انواع سیستم صدا و سایر تجهیزات دیگر می‌توان استفاده کرد. از میان مهم‌ترین این تجهیزات می‌توان به انواع میکروفون‌ها، منبع تغذیه، آمپلی‌فایر و انواع بلندگو اشاره کرد. سایر تجهیزات جانبی مانند سامانه ترجمه همزمان، سامانه رای‌گیری، امکان ضبط صدا و غیره نیز بر اساس نیاز کاربران نصب می‌شوند.

سیستم های صدای سالن کنفرانس

انواع سیستم صدا برای سالن کنفرانس

سیستم صدا برای سالن کنفرانس، مجموعه‌ای از تجهیزات صوتی شامل میکروفون‌‌‌ها و بلندگوها است. این تجهیزات امکان مشارکت در یک بحث جمعی، ترجمه همزمان غیره برای همه افراد شرکت‌کننده فراهم می‌کنند. سیستم صدا برای سالن کنفرانس به دو نوع باسیم و بی‌سیم تقسیم می‌شود. نوع باسیم، از طریق سیم‌کشی و با استفاده از سیگنال‌‌های آنالوگ یا دیجیتال، جریان صدا انتقال می‌دهد. در نوع باسیم، سیستم‌ها به طور ثابت نصب می‌شوند.

از سوی دیگر، در سیستم صدا برای سالن کنفرانس از نوع بی‌سیم، ارسال سیگنال با استفاده از امواج وای‌فای و فروسرخ انجام می‌شود. این سیستم، برای شرکت‌هایی با ساختمان استیجاری و مکان‌هایی مناسب است که امکان نصب کابل در آنها وجود ندارد. می‌توان گفت مهم‌ترین کارکرد سیستم صدا برای سالن کنفرانس، کنفرانس امکان رای‌گیری است. با استفاده از این سیستم، شرکت‌کنندگان می‌توانند نظر خود را در قالب رای ارائه کنند. سپس نتیجه کلی آرا روی نمایشگرها نشان داده می‌شود.

اجزای سیستم صدای سالن کنفرانس

اجزای سیستم صدا برای سالن کنفرانس

سیستم صدا برای سالن کنفرانس از اجزای مختلفی تشکیل شده است. البته باید گفت که همه این اجزا با استفاده از نرم‌افزارهای ویژه کنترل می‌شوند. در ادامه مطلب به توضیح اجزای سیستم صدا برای سالن کنفرانس می‌پردازیم.

میکروفون سالن کنفرانس

1. میکروفن کنفرانس

یکی از مهم‌ترین اجزای سیستم صدا برای سالن کنفرانس، میکروفن است. امروزه میکروفن‌های کنفرانسی دیگر یک تجهیز ساده نیستند که صرفا برای صبحت کردن از آنها استفاده شود. در واقع سیستم‌های قرار داده شده در این میکروفن‌ها است که مزایای فراوانی برای شما به همراه دارند؛ همچون مانند بلندگو و سیستم رای‌گیری.

میکروفن‌های سالن کنفرانس خود به میکروفن برای افراد شرکت‌کننده و میکروفن برای مدیر جلسه تقسیم می‌شوند. یک تجهیز دیگر نیز در این زمینه وجود دارد که به آن منبع تغذیه می‌گویند. وظیفه منبع تغذیه، کنترل تمامی میکروفن‌ها و تغذیه آنها است.

بلندگوی دکوراتیو

2. بلندگوی دکوراتیو

اگر فضای شما بزرگتر از یک اتاق کنفرانس است و قصد دارید صدای خود را به افراد زیادی برسانید، لازم است از بلندگوهای مخصوص استفاده کنید. به این بلندگوها، بلندگوی دکوراتیو گفته می‌شود که روی دیوارهای سالن کنفرانس نصب می‌شوند تا صدا را به خوبی به نقاط مختلف انتقال دهند.

اینترکام تلفن دار

3. اینترکام تحت شبکه میکروفن‌دار

امروزه سیستم صدا در سالن کنفرانس با گذشته تفاوت بسیاری دارد و تجهیزات پیشرفته‌ای به آن افزوده شده‌اند. اینترکام تحت شبکه میکروفن‌دار یکی از تجهیزات نوین سیستم صدا برای سالن کنفرانس است که برای برقراری ارتباط از پروتکل SIP بهره می‌گیرد.

برای اینترکام تحت شبکه، میکروفن مخصوصی استفاده می‌شود که به میکروفن گردن‌غازی معروف است. این میکروفن طوری طراحی شده است که برای استفاده روی میز به شکل روکار و توکار مناسب باشد. میکروفن اینترکام دارای آمپلی‌فایر داخلی است. این میکروفن نه‌تنها صدا را تقویت می‌کند و با کیفیت مناسب به گوش شرکت‌کنندگان می‌رساند، بلکه نویز، اکو و دیگر اختلالات طی مسیر را نیز حذف می‌کند.

گفتنی است سیستم صدا برای سالن کنفرانس از لپ‌تاپ و سایر تجهیزات پخش صدا نیز پشتیبانی می‌کند. از میان این تجهیزات می‌توان به ویدئوپروژکتور، پرده نمایش، ریکوردر، میکروفن بی‌‌سیم و صفحه نمایش اشاره کرد. شما برای خرید محصولات پیجینگ تحت شبکه می‌توانید به این صفحه از جوان پردازش مراجعه کنید.

جوان پردازش

خرید بهترین سیستم صدا برای سالن کنفرانس

امروزه شرکت‌های تولیدکننده سیستم‌های کنفرانسی انواع مختلفی را روانه بازار کرده‌اند که شما می‌توانید با توجه به بودجه، فضای مورد استفاده و همچنین شرایط جلسات خود، سیستم‌های مختلفی را خریداری کنید.  برای برقراری صدای رسا و باکیفیت در سالن کنفرانس، انتخاب برند بسیار مهم است؛ بنابراین بهتر است تمامی تجهیزات این از یک برند معتبر تهیه شوند.

شرکت دانش بنیان جوان پردازش ” یکی از برندهای موفق و پرفروش ایرانی در تولید سیستم و میکروفن کنفرانسی است. این شرکت توانسته است با ارائه محصولات باکیفیت و با قیمت مناسب، بسیاری از کاربران سیستم‌های پیجینگ از جمله سیستم صدا برای سالن کنفرانس را به خود جلب کند. اگر قصد دارید سالن کنفرانس خود را با پیشرفته‌ترین سیستم صوتی تجهیز کنید، شرکت جوان پردازش می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *