راهنمای خرید سیستم پیجینگ سالن کنفرانس و سیستم صدا برای سالن کنفرانس

راهنمای سیستم پیجینگ سالن کنفرانس و سیستم صوتی سالن کنفرانس، سمینار و سالن همایش جوان پردازش
پیشنهاد خرید

بلندگوی شیپوری تحت شبکه 200 وات مدل JP HSS200

1,000,000 تومان1,000,000 تومانمشاهده محصول

پیجینگ سالن کنفرانس چیست؟

سیستم صدا برای سالن کنفرانس

پیشنهاد خرید

بلندگوی شیپوری 50 وات تحت شبکه مدل JP HSS50

1,000,000 تومان1,000,000 تومانمشاهده محصول

سیستم پیجینگ سالن کنفرانس

امروزه سیستم پیجینگ سالن کنفرانس حرف اول را در تعیین کیفیت برگزاری هر نوع کنفرانس و سمیناری می‌زند. در گذشته برگزاری کنفرانس‌ها با زحمت بسیار زیادی همراه بود. تعداد زیادی سیم رو و زیر میزها پخش بود و همه از کیفیت بد صدا شکایت داشتند. اما امروزه به لطف این سیستم پیجینگ تحت شبکه، مشکلات گذشته دیگر وجود ندارد. علاوه‌براین، نرم‌افزار سیستم پیجینگ، مدیریت برگزاری سمینارها را بسیار راحت‌تر کرده و کیفیت آن‌ها را بالاتر برده است.

سیستم پیجینگ سالن کنفرانس چیست؟

امروزه پیجینگ سالن کنفرانس قابلیت‌های زیادی شامل تصویربرداری، ذخیره‌سازی خودکار، ترجمه هم‌زمان و مدیریت جلسات با استفاده از نرم‌افزارهای تخصصی را در اختیار شما قرار می‌دهد. تجهیزات سیستم شامل میکروفن، کنسول و بلندگو یا به‌سادگی یک اینترکام میکروفن‌دار است که در مقابل هر نفر قرار می‌گیرد و به این‌ترتیب امکان برقراری یک جلسه منظم و کارآمد با کیفیت صدای عالی ایجاد می‌شود. اینترکام به معنای Inter-Communicator است و از نظر فنی به هر چیزی که به دو یا چند نفر اجازه صحبت کردن با یکدیگر را بدهد، گفته می‌شود.

اینترکام انواع مختلف دارد. اینترکام سیمی سخت نوعی اینترکام است که به کابل‌های بین ایستگاه‌ها و معمولاً یک منبع تغذیه یا ایستگاه اصلی نیاز دارد. رایج‌ترین کابل‌ها، کابل‌های میکروفن استاندارد XLR و کابل‌های اترنت RJ45 CAT5/6 هستند. مزایای سیستم‌های سیمی سخت این است که کابل‌ها به‌راحتی در دسترس بوده و برای کاربردهای دیگر قابل تعویض هستند. همچنین خطوط اینترکام را می‌توان از طریق زیرساخت‌های موجود برای ارتباطات صوتی و داده هدایت کرد.

نوع دیگر اینترکام، سیستم اینترکام بی‌سیم است. سیستم‌های بی‌سیم تحرک بیشتری نسبت به سیستم‌های با سیم سخت ارائه می‌کنند، اما مانند میکروفون‌های بی‌سیم، مستعد تداخل و عمر باتری محدود هستند. همچنین هزینه بیشتری دارند. سیستم‌های هیبریدی که امروزه متداول شده‌اند، یک سیستم بی‌سیم را به یک سیستم سیمی متصل می‌کنند، به‌طوری‌که کسانی که نیاز به تحرک دارند می‌توانند از بی‌سیم استفاده کنند، درحالی‌که کاربران ثابت می‌توانند از سیستم سیمی استفاده نمایند.

کاربرد سیستم پیجینگ سالن سمینار چیست؟

این سیستم پیجینگ، سیستمی‌ است که در سالن جلسات، کنفرانس‌ها و کارگاه‌های آموزشی نصب می‌شود و نه‌تنها باعث می‌شود صدای سخنران با وضوح و کیفیت بسیار بالایی به حضار برسد، بلکه امکانات جانبی منحصربه‌فرد بسیار زیادی مانند مدیریت نرم‌افزار، قابلیت رأی‌گیری، تهیه آرشیو صوتی و تصویری و بسیاری موارد دیگر را هم در اختیار مدیر و شرکت‌کنندگان قرار می‌دهد. همچنین باعث می‌شود که جلسات نظم بسیار بیشتری داشته و کارآمدتر باشند.

مزایای استفاده از سیستم پیجینگ سالن کنفرانس

استفاده از پیجینگ در سالن‌ها مزایای زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت صدای عالی
  • امکان مستندسازی کنفرانس به‌صورت صوتی و تصویری
  • جلوگیری از صحبت‌کردن هم‌زمان چندین نفر
  • قراردادن محدودیت زمانی برای سخنرانان
  • امکان نوبتی کردن و تشکیل صف برای افراد متقاضی
  • و بسیاری مزایای دیگر

خرید سیستم پیجینگ سالن کنفرانس، همایش و سمینار

برای خرید پیجینگ سالن کنفرانس لازم است به چند نکته مهم دقت کنید. اولین نکته توجه به کیفیت تجهیزات به‌کاررفته در سیستم پیجینگ است. اینترکام میکروفن‌دار یکی از قطعات اصلی سیستم پیجینگ در سالن‌های کنفرانس است که توجه به کیفیت آن می‌تواند در برگزاری یک جلسه خوب و باکیفیت بسیار مؤثر باشد.

قیمت تجهیزات صوتی سالن کنفرانس هم می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در انتخاب نهایی شما داشته باشد. بهترین سیستم، سیستمی‌ است که علاوه بر کیفیت بالا دارای قیمت مناسبی هم باشد. واضح است که این مهم به‌آسانی به دست نمی‌آید. تولیدکنندگان معتبر و باسابقه ایرانی که سال‌هاست در زمینه تولید تجهیزات صوتی و پیجینگ فعالیت می‌کنند، می‌توانند محصولات بسیار باکیفیتی را با کمترین قیمت در اختیار شما قرار دهند. خرید تجهیزات صوتی سالن کنفرانس از یک تولیدکننده معتبر می‌تواند ضامن کیفیت بالای برگزاری جلسات باشد.

اجزای تشکیل‌دهنده پیجینگ سالن کنفرانس چیست؟

اجزای این سیستم پیجینگ شامل میکروفن کنفرانس، دستگاه مرکزی و لوازم صوتی دیگر است. امروزه سیستم پیجینگ کنفرانس با گذشته بسیار متفاوت شده است و تجهیزات پیشرفته و مدرنی به آن اضافه شده‌اند. اینترکام تحت شبکه میکروفن‌دار یکی از این قطعات است که از پروتکل SIP برای برقراری ارتباط استفاده می‌کند.

میکروفن آن به‌صورت گردن غازی طراحی شده و برای استفاده روی میز به‌صورت روکار تا داخل میز به‌صورت توکار بسیار مناسب است. میکروفن اینترکام دارای آمپلی‌فایر داخلی است که نه‌تنها صدا را تقویت می‌کند و با کیفیت مناسب به سمع مستمعان می‌رساند، بلکه نویز، اکو و دیگر اختلالات طی مسیر را هم حذف خواهد کرد.

سیستم پیجینگ سالن کنفرانس از لپ‌تاپ و دیگر دستگاه‌های پخش صوت پشتیبانی می‌کند. یک سیستم پیجینگ می‌تواند شامل لوازم جانبی گوناگونی مانند ویدئوپروژکتور، پرده نمایش، رکوردر، میکروفن بی‌‌سیم و صفحه نمایش باشد. مجموعه این تجهیزات همراه با میکروفن‌های مدرن و پیشرفته باعث می‌شود که تجربه کاربری بسیار خوبی هم برای برگزارکنندگان و هم شرکت‌کنندگان در کنفرانس رقم بخورد.

قیمت پیجینگ سالن کنفرانس چقدر است؟

قیمت پیجینگ بسته به تعداد نفرات شرکت‌کننده در کنفرانس، ابعاد سالن و تجهیزات مورد نیاز خریدار می‌تواند بسیار متفاوت باشد. برای اینکه تخمین دقیقی از قیمت این سیستم پیجینگ برای سالن کنفرانس داشته باشید، بهترین کار این است که از متخصصان حرفه‌ای و کاربلد کمک بگیرید تا پس از بازدید از سالن مورد نظر شما بهترین پیشنهاد را به شما ارائه دهند. برای برآورده قیمت با همکاران ما تماس بگیرید تا در اسرع وقت یک سیستم ip با کیفیت را برای سالن کنفرانس شما نصب کنند.

سیستم پیجینگ سالن کنفرانس شرکت جوان پردازش علاوه‌بر قیمت مناسب، می‌تواند کیفیت بالای برگزاری کنفرانس‌ها را تضمین کند. شرکت جوان پردازش به‌عنوان یکی از برترین شرکت‌های حوزه فناوری ICT، بیش از 15 سال است که در زمینه تولید، طراحی، مشاوره و اجرای تجهیزات صوتی و سیستم‌های پیجینگ فعالیت می‌کند و یکی از بهترین و باسابقه‌ترین شرکت‌ها در این زمینه است.

اینترکام میکروفن‌دار شرکت جوان پردازش تمام ویژگی‌های لازم برای یک پیجینگ مدرن سالن‌های کنفرانس مدرن را دارد. این اینترکام از پروتکل SIP برای برقراری ارتباط استفاده کرده و با اکثر مراکز تلفن تحت شبکه سازگار است. همچنین تغذیه آن از طریق PoE تأمین می‌شود که درصورت قطع برق هم کار می‌کند. اینترکام تحت شبکه شرکت جوان پردازش از VLAN و DHCP پشتیبانی می‌کند، برای قراردادن روی میز بسیار مناسب است و میکروفن آن به‌صورت گردن غازی که استفاده را بسیار آسان می‌کند، طراحی شده است. با خرید سیستم پیجینگ سالن کنفرانس از شرکت جوان پردازش کیفیت و سهولت را هم‌زمان خواهید داشت.

سؤالات متداول

سیستم پیجینگ سالن کنفرانس چیست؟

سیستم پیجینگ سالن کنفرانس یک سیستم صوتی است که از آن برای مدیریت جلسات با استفاده از اجزایی چون میکروفون، بلندگو و اینترکام انجام می‌شود.

برای سالن کنفرانس سیستم پیجینگ آنالوگ بهتر است یا تحت شبکه؟

با توجه به اینکه سیستم‌های پیجینگ آنالوگ نیاز به سیم‌کشی زیادی داشته و باعث بی‌نظمی در سالن‌های کنفرانس می‌شود، استفاده از سیستم‌های تحت شبکه برای این مکان‌ها مناسب‌تر است. علاوه بر این کارایی سیستم‌های تحت شبکه به نسبت سیستم آنالوگ نیز بیشتر است.

کاربردهای سیستم پیجینگ در سالن کنفرانس چیست؟

از سیستم پیجینگ جهت کارهای زیر در سالن‌های کنفرانس استفاده می‌شود:

  • پخش و انتقال صدا با کیفیت بیشتر
  • برقراری ارتباط بهتر اعضای حاضر و خارج از جلسه
  • قابلیت ضبط صدا و تصاویر
  • قابلیت ذخیره‌سازی فایل‌های صوتی و تصویری
  • قابلیت مدیریت نرم‌افزار
  • قابلیت رأی‌گیری در جلسه بر بستر اینترنت

در سیستم پیجینگ سالن‌های سمینار از چه بلندگوهایی استفاده می‌شود؟

در این سالن‌ها معمولاً از بلندگوهای ستونی یا سقفی استفاده می‌شود که به پخش یکنواخت صداها کمک می‌کند.

آیا سیستم‌های پیجینگ در سالن سمینار دارای قابلیت زون‌بندی است؟

بله به طور کلی سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه که در سالن‌های کنفرانس مورد استفاده قرار می‌گیرد دارای قابلیت زون‌بندی بوده که از این طریق پخش صداها در نقاط مختلف کنترل و مدیریت می‌شود.

آیا می‌توان از بلندگوهای دکوراتیو برای سیستم پیجینگ سالن کنفرانس استفاده کرد؟

بله بلندگوهای دکوراتیو یکی از انواع بلندگوهای کاربردی برای سالن‌های کنفرانس است. این بلندگوها را می‌توان بسته به نوع فضا و طراحی داخلی آن استفاده کرد تا زیبایی محیط دوچندان شود. این بلندگوها همچنین دارای کیفیت بالایی در پخش صدا هستند.

میکروفون‌های مورد استفاده در سیستم پیجینگ کنفرانس از چه نوعی است؟

از انواع میکروفون‌های بیسیم و باسیم می‌توان برای سیستم پیجینگ در سالن‌های کنفرانس استفاده نمود. معمولاً در سالن‌های کنفرانسی از بلندگوهای بیسیم کله غازی استفاده می‌شود که نیاز به سیم‌کشی نداشته و کیفیت بالایی در انتقال صداها دارند.

آیا می‌توان در سالن کنفرانس از بلندگوهای شیپوری استفاده کرد؟

خیر استفاده از بلندگوهای شیپوری به دلیل پرتاب صدای بالا مناسب نیست. در واقع محیط سالن‌های کنفرانس بسته بوده و بلندگوهای شیپوری عموماً برای محیط‌های سرباز و همچنین پر رفت و آمد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بلندگوهای سقفی توکار با روکار بهتر است؟

درصورتی‌که سقف سالن کنفرانس کنفی یا کاذب است، بلندگوهای توکار انتخاب بسیار خوبی برای آنها است؛ اما برای سقف‌هایی با جنس بتون و گچ می‌توان از بلندگوهای سقفی روکار استفاده کرد.

اتصال بلندگوهای روکار به چه صورت است؟

بلندگوهای روکار با استفاده از پیچ و مهره به سقف متصل می‌شوند.

ارتفاع بلندگوها در سیستم پیجینگ سالن کنفرانس باید چقدر باشد؟

ارتفاع استاندارد نصب بلندگوها در سالن کنفرانس بین 3 تا 4 متر است. ارتفاع این بلندگوها باید به‌گونه‌ای باشد تا صدا به همه محیط منتقل شده و همچنین تداخلی در آن ایجاد نشود.

اندازه مناسب سیستم پیجینگ در سالن‌های کنفرانس چقدر است؟

بهترین اندازه برای سیستم‌های پیجینگ 1.5 تا 4 برابر حافظه فیزیکی است.

سیستم‌های پیجینگ سمینارهای چه مزایایی دارد؟

از جمله مزایای سیستم پیجینگ در سالن‌های کنفرانس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پخش صدای باکیفیت
  • نظم‌دهی به جلسه به دلیل جلوگیری از صحبت‌های هم‌زمان حاضرین
  • امکان ضبط صداها
  • پخش و ضبط تصاویر
  • امکان برقراری ارتباط از راه دور
  • و بسیاری از مزایای دیگر

در سالن کنفرانس به چند بلندگو نیاز است؟

تعداد بلندگوهای مورد استفاده در سالن‌های کنفرانس به ابعاد محیط بستگی دارد. طبیعتاً هر چه محیط بزرگ‌تر باشد به تعداد بیشتری بلندگو نیاز است. در هر 12 مترمربع از فضا دو بلندگو نصب می‌شود.

هزینه سیستم پیجینگ سالن کنفرانس چقدر است؟

هزینه سیستم پیجینگ در سالن‌های کنفرانس به عوامل متعددی بستگی دارد که از جمله آن می‌توان به میزان فضا، تعداد بلندگوها و میکروفون‌های مورد نیاز، جنس و کیفیت اجزای کاربردی و همچنین تحت شبکه بودن یا آنالوگ بودن آنها اشاره کرد.

آیا امکان کنترل و تعمیر نرم‌افزار از راه دور در سیستم‌های پیجینگ سمینار وجود دارد؟

بله سیستم‌های پیجینگ سمینار را می‌توان از راه دور کنترل کرده و در صورت نیاز به تعمیر آن را تعمیر نمود.

برای سیستم پیجینگ به چه اجزایی نیاز است؟

سیستم‌های پیجینگ مورد استفاده در سالن‌های کنفرانس به بلندگو، میکروفون، آمپلی‌فایر، اینترکام و صفحه نمایشگر نیاز دارند.

 

 

راهنمای سیستم پیجینگ سالن کنفرانس و سیستم صوتی سالن کنفرانس، سمینار و سالن همایش

معرفی محصولات پیجینگ سالن کنفرانس

بلندگوی ستونی تحت شبکه 30 وات جوان پردازش JP WSS30

1,000,000 تومان
افزودن به سبد خرید
کد کالا: JP WSS30 D

شرکت جوان پردازش

پیشرو در صنعت سیستم های اینترکام و پیجینگ کشور

شرکت “جوان پردازش پارس سیستم آینده” با نام تجاری جوان پردازش طراح، مشاور، مجری و تولیدکننده تجهیزات مرکز تلفن، سیستم اینترکام، سیستم صوتی و پیجینگ تحت شبکه

www.javanpardazeshtele.com

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه