مقالات

قیمت سیستم پیجینگ – عوامل تاثیرگذار بر قیمت این سیستم ضروری

قیمت سیستم پیجینگ

قیمت سیستم پیجینگ چقدر است؛ سوال پرتکرار کاربران

سیستم پیجینگ که با نام سیستم آدرس عمومی یا سیستم PA نیز شناخته می‌شود، سامانه‌ای برای پخش عمومی پیام‌ها، هشدارها، موسیقی پس‌زمینه و غیره است. این سیستم‌ها در بسیاری از فضاها چه در محیط‌های داخلی و چه در محوطه‌های باز استفاده می‌شوند؛ مثل مدارس، بیمارستان‌ها، انبارها، محوطه‌ها، دانشگاه‌ها، فرودگاه‌ها، مراکز خرید و بسیاری موارد دیگر. یکی از دغدغه‌های خریداران سیستم پیجینگ، قیمت این تجهیزات است. بسته به کاربرد هر سیستم پیجینگ، قیمت آن نیز متفاوت می‌باشد. در این مطلب قصد داریم به بررسی عوامل تاثیرگذار بر قیمت سیستم پیجینگ بپردازیم.

قیمت سیستم پیجینگ

پیشنهاد خرید

تلفن صنعتی تحت شبکه مدل آذر

1,000,000 تومان1,000,000 تومانمشاهده محصول

عوامل اثرگذار بر قیمت سیستم پیجینگ

قیمت سیستم پیجینگ به پارامترهای گوناگونی بستگی دارد. اولین عامل، کابل‌کشی است. اگر در محیطی که می‌خواهید بلندگو یا سایر تجهیزات سیستم پیجینگ را نصب کنید، قبلا کابل‌کشی شبکه کرده باشید، سیستم پیجینگ تحت شبکه برای شما به‌صرفه‌تر خواهد بود؛ زیرا هزینه کابل و کابل‌کشی سیستم پیجینگ بالا است.

برای مثال، اگر قبلا در محیط اداری یا صنعتی یا در محوطه‌های باز خود از دوربین مدار بسته استفاده کرده باشید، به سادگی می‌توانید از همان کابل دوربین مداربسته برای سیستم پیجینگ خود استفاده کنید. برای انجام این کار، کافی است از میکسر PoE یا میکسر شبکه استفاده کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا در انتهای کابل به جای یک پورت شبکه، دو پورت شبکه داشته باشید.

البته باید گفت که فقط دوربین‌ها عامل کاهش کابل‌کشی نیستند. در واقع، شما هر جایی که دسترسی به شبکه داشته باشید، می‌توانید از سیستم پیجینگ استفاده کنید. اگر مسافت مورد نظر در محیط شما طولانی است و در نقطه مد نظر، شبکه ندارید می‌توانید از آنتن‌های پوینت‌توپوینت استفاده کنید. جفت آنتن‌ها با هم قیمت چندانی ندارند و می‌توانید در فواصل کمتر از 5 کیلومتر از این آنتن‌ها استفاده کنید. البته آنتن‌های با برد بالاتر هم وجود دارد که قیمت آنها بیشتر است. در ادامه با این عوامل اثرگذار بیشتر آشنا می‌شویم.

قیمت تجهیزات مورد استفاده

یکی دیگر از عوامل قیمت سیستم پیجینگ، کیفیت، اندازه و تعداد دستگاه‌های استفاده است. اجازه دهید این موضوع را با یک مثال توضیح بدهیم. فرض کنید در یک کارخانه که نویز متعادلی دارد و افراد زیادی در حال کار با دستگاه‌ها هستند، از یک بلندگوی 400 وات برای پخش صدا در 4 جهت استفاده کنید. البته سطح صدا در اطراف بلندگوی 400 وات می‌تواند باعث ایجاد مزاحمت شنوایی برای افراد نزدیک به بلندگوها شود.

پس شاید بهتر باشد که از 10 بلندگوی شیپوری 30 وات استفاده کنید که هزینه آن بالاتر خواهد بود. البته باید برای این تعداد بلندگو هزینه کابل‌کشی را هم در نظر بگیریم. همینطور اگر بخواهیم از بلندگوهایی استفاده کنیم که کیفیت صدای خروجی‌شان فرق دارد (مثلا بلندگوهایی که اصطلاحا 2way هستند و کیفیت صدای بهتری نسبت به بلندگوهای معمولی دارند)، مسلما باید مقدار بیشتری هزینه کنید.

یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار بر قیمت سیستم پیجینگ، استفاده یا حذف سرور پیجینگ و مانیتورینگ است. با اینکه کاربرد اصلی سرور پیجینگ، برای تعریف اسپیکرها و آمپلی‌فایرها و دیگر تجهیزات شبکه است، اما از آن می‌توان در کاربردهای دیگری نیز استفاده کرد که عبارتند از:

  • قابلیت تعریف نامحدود زون
  • قابلیت پخش موسیقی به صورت آلبوم
  • قابلیت آپلود فایل صوتی به صورت MP3
  • اولویت‌دهی پیجینگ به پخش موزیک
  • پشتیبانی از SIP Trunk
  • زمان‌بندی پخش موسیقی یا دیگر فایل‌های صوتی
  • قابلیت اتصال به زون‌سلکتور سخت‌افزاری

اگر قابلیت‌های بالا برای شما مطرح نیستند، می‌توانید بلندگوها و آمپلی‌فایرها را به سادگی و از طریق یک تلفن کنسول ارزان قیمت و یا حتی از طریق تلفن نرم‌افزاری رایگان زون‌بندی کنید. این نکته می‌تواند تاثیر زیادی در تعیین قیمت سیستم پیجینگ شما داشته باشد. برای خرید سیستم پیجینگ با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت، می‌توانید از انواع محصولات جوان پردازش استفاده کنید.

قیمت سیستم پیجینگ

سیستم پیجینگ تحت شبکه آنالوگ

در سیستم پیجینگ آنالوگ، همه اجزا و زیرساخت‌ها آنالوگ هستند و کابل‌کشی‌ها از نوع سیم زوج مسی است. در واقع در این سیستم برای تغذیه بلندگوها، از آمپلی‌فایرهای آنالوگ استفاده می‌شود. این بلندگوها با توان‌های مختلفی در بازار وجود دارند. توان آمپلی‌فایرها برابر است با مجموع توان بلندگوهایی که به آن متصل است. برای مثال، اگر 10 بلندگوی ستونی با توان 30 وات داشته باشید، باید از یک آمپلی‌فایر با توان حداقل 300 وات استفاده کنید. با توجه به این که سیستم پیجینگ تحت شبکه آنالوگ از رده خارج شده‌اند، قیمت بسیار بالایی ندارند.

سیستم پیجینگ یونی‌کست

سیستم پیجینگ یونی‌کست، به صورت یک‌به‌یک انجام می‌شود. شما می‌توانید در مرکز تلفن خود تعدادی اکانت پیجینگ ایجاد کنید. اما در سیستم پیجینگ یونی‌کست محدودیتی وجود دارد. این محدودیت در سازمان‌ها و محیط‌های بزرگتر بیشتر خود را نشان می‌دهد. بدین ترتیب و با توجه به امکانات محدود یونی‌کست، قیمت این سیستم پیجینگ چندان زیاد نیست.

سیستم پیجینگ مالتی‌کست

فرض کنید بخواهید در یک بیمارستان یا دانشگاه از سیستم پیجینگ برای فراخوانی افراد استفاده کنید. راهکار مناسب برای فضاهای بزرگتر چندبخشی یا مالتی‌کست است. در واقع می‌توان گفت که روش‌های پیجینگ یونی‌کست و مالتی‌کست کارکرد مشابهی دارند. تفاوت این دو روش این است که در شیوه مالتی‌کست در فضاهای مختلفی می‌توان این کار را انجام داد.

برای مثال، بیمارستانی را در نظر بگیرید که همه بلندگوهای آن تحت شبکه هستند. بخش اورژانس 5 بلندگو دارد و بخش‌های آزمایشگاه و بستری بیماران نیز به‌ترتیب 3 و 10 بلندگو دارند. در شیوه یونیکست با یک داخلی می‌توانیم یکی از بلندگوهای اورژانس، آزمایشگاه و بخش بستری را پیج کنیم. ولی در روش مالتی‌کست برای هر بخش، گروه‌های پیج جداگانه تعریف می‌شود.

در شیوه مالتی‌کست می‌توانیم بدون پیج کردن بخش‌های بستری، دیگر بخش‌ها را با هم پیج کنیم. به همین شکل می‌توان از آرایش‌های مختلفی برای پیج کردن محیط‌ها و افراد مختلف استفاده کرد. پس با توجه به کارآیی، طبیعتا قیمت سیستم پیجینگ مالتی‌کست بیشتر از قیمت سیستم پیجینگ یونی‌کست است.

قیمت سیستم پیجینگ

تهیه سیستم پیجینگ با بهترین قیمت از جوان پردازش

سیستم پیجینگ سامانه‌ای است که برای ارسال پیام صوتی در انواع فضاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. از کاربردهای سیستم پیجینگ می‌توان به فراخوانی افراد، پخش پیام‌های هشدار، موزیک، رادیو، و موارد مشابه اشاره کرد. همانطور که در این مطلب عنوان شد، قیمت سیستم پیجینگ بسته به کاربرد و میزان تجهیزات مورد نیاز، به عوامل مختلفی بستگی دارد.

شرکت جوان پردازش از شرکت‌های دانش‌بنیان و برتر در حوزه تولید سیستم پیجینگ تحت شبکه است. ما در جوان پردازش با توجه به کاربرد مد نظرتان، بهترین سیستم پیجینگ را با کیفیت و قیمت مناسب به شما عرضه می‌کنیم. برای اطلاع از قیمت سیستم پیجینگ، با کارشناسان ما در جوان پردازش تماس بگیرد.

پرسش و پاسخ

هزینه سیستم پیجینگ به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه سیستم پیجینگ به کابل‌کشی، نوع سیستم و تجهیزات مورد استفاده و البته کیفیت آنها بستگی دارد. به طور کلی هرچه که سیستم پیجینگ پیشرفته‌تر باشد، قیمت آن هم بالاتر است.

آیا سیستم یونی‌کست و مالتی‌کست قیمت یکسانی دارند؟

خیر. با توجه به قابلیت‌های بیشتر سیستم مالتی‌کست، قیمت آن از سیستم یونی‌کست بیشتر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *