مقالات

عملکرد تلفن ویپ در زمان قطع برق چگونه است؟

عملکرد تلفن ویپ در زمان قطع برق چگونه است
پیشنهاد خرید

اینترکام سه دکمه تحت شبکه مدل لیا lia

1,000,000 تومان1,000,000 تومانمشاهده محصول

عملکرد VOIP در نبود برق به چه صورت است؟

ویپ یک سیستم تلفنی مدرن است که با استفاده از اینترنت، اتصال لازم را برقرار می‌کند. این تکنولوژی ارتباط دائمی با اینترنت دارد و اینترنت با قطع شدن برق، در دسترس نخواهد بود. بنابراین ممکن است این سوال پیش بیاید که عملکرد تلفن ویپ در زمان قطع برق چگونه است؟ عدم اتصال برق مشکل بزرگی برای سیستم VIOP به شمار می‌رود، اما قابل حل است. در این مطلب مشکل قطع برق و روش استفاده از تلفن ویپ در این مواقع را بررسی می‌کنیم.

در زمان قطعی برق چگونه از تلفن ویپ استفاده کنیم؟

وقتی که برق قطع شود روتر و مودم نیز خاموش می‌شوند و تجهیزاتی مانند پیجینگ تحت شبکه و ویپ از کار خواهند افتاد. همچنین اگر از یک کامپیوتر برای کنترل سیستم ویپ استفاده می‌کنید، کامپیوتر شما نیز خاموش خواهد شد. برای حل این مشکل در ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که برق کاملا قطع است و دچار اشتباه نشوید. چرا که ممکن است فیوز پریده باشد یا تنها برق بخشی از ساختمان متصل نباشد. اگر از قطعی برق ساختمان مطمئن شدید، موارد زیر را دنبال کنید.

عملکرد تلفن ویپ در زمان قطع برق

از یک منبع تغذیه پشتیبان در زمان قطع برق استفاده کنید

بیشتر شرکت‌ها و سازمان‌ها از سیستم برق پشتیبان استفاده می‌کنند تا در هنگام قطعی برق بتوانند وسایل الکتریکی خود را روشن نگه دارند. در واقع در این مواقع از باطری‌های بزرگ که مخصوص ذخیره انرژی برای کل ساختمان هستند، استفاده می‌شود. اگر شما هم نگران قطع شدن برق و عدم کارکرد تلفن ویپ هستید، تهیه یک منبع تغذیه پشتیبان انتخاب خوبی برای شما است. در حال حاضر انواع مختلفی از منبع تغذیه پشتیبان وجود دارند و منبع تغذیه از نوع UPS یکی از بهترین‌ها است. با وجود این منبع تغذیه می‌توانید تجهیزات تلفن اینترنتی خود یعنی مرکز تلفن تحت شبکه (CALL CENTER)، روتر، مودم، سوئیچ و تلفن VoIP را به مدت چند ساعت روشن نگه دارید تا برق مجددا متصل شود.

دایورت تماس‌ها؛ راهی برای فعال نگه داشتن عملکرد تلفن ویپ در زمان قطع برق

برای اطمینان از این که هیچ تماسی را از دست ندهید، می‌توانید تماس‌های تلفن ویپ را به تلفن همراه خود یا خطوط دیگر دایورت کنید. با استفاده از قابلیت می‌توانید تماس‌های ورودی را به تلفن منشی یا سایر کارکنان خود انتقال دهید و نگرانی‌ها درباره از دست رفتن مشتریان را کاهش دهید. برای انجام این کار باید وارد نرم‌افزار کنترل ویپ شوید. این نرم‌افزار را می‌توان در ویندوز یا اندروید نصب کرد.

توجه داشته باشید که ممکن است برخی از تلفن‌های انترنتی از قابلیت دایورت تماس برخوردار نباشند. در چنین شرایطی می‌توانید از قابلیت دریافت پیغام صوتی استفاده کنید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد که تماس‌ها را به‌صورت پیغام صوتی در صندوق دریافت خود در دسترس داشته باشید و در اسرع وقت به آن‌ها رسیدگی کنید.

عملکرد تلفن ویپ در زمان قطع برق

استفاده از سیستم پاسخگوی خودکار برای ارتقا

یکی از امکانات خاصی که می‌توانید بر روی سیستم ویپ خود نصب کنید، پاسخگوی خودکار است. اگر پاسخگوی خودکار هوشمندانه و به‌درستی تنظیم شود، قادر است تماس‌های ورودی و مشتریان را مدیریت کند و اطلاعات لازم را به آن‌ها ارائه کند. سیستم پاسخگوی خودکار در زمان قطعی برق نیز کارآمد است. برای مثال این سیستم می‌تواند در زمان قطعی برق به تماس‌گیرندگان اطلاع دهد که تا مدت کوتاهی یک اختلال کوچک وجود دارد و این باعث می‌شود که مشتریان احساس رضایت را از دست ندهند.

بهترین سیستم تلفن ویپ را از کجا بخریم؟

دسترسی به امکاناتی مانند انتقال تماس به خطوط دیگر، کنترل از راه دور سیستم ویپ و… باعث می‌شوند که در هنگام قطعی برق، استفاده از” تلفن اینترنتی ویپ ” آسان‌تر و بهتر باشد. برای این که بتوانید از این ویژگی‌ها استفاده کنید، باید سیستم ویپ خود را از یک مرکز معتبر خریداری کنید. ما در مجموعه جوان پردازش انواع سیستم ویپ و تجهیزات مربوط به تلفن اینترنتی را با قیمت و کیفیت مناسب به شما ارائه می‎‌دهیم. با استفاده از پشتیبانی و خدمات پس از فروش ما نیز می‌توانید از کارکرد سیستم تلفن اینترنتی اطمینان خاطر داشته باشید.

پرسش و پاسخ

آیا می‌توان در قطعی برق سیستم ویپ را کنترل کرد؟

بله اگر تلفن همراه خود یا دیگر دستگاه‌ها را از ابتدا به سیستم تلفن ویپ متصل کرده باشید، حتی در قطعی برق می‌توانید با استفاده از یک نرم‌افزار سیستم ویپ خود را کنترل کنید.

کاربرد صندوق پیغام صوتی در حین قطعی برق چیست؟

زمانی که ویپ خاموش است یا به آن دسترسی ندارید، صندوق پیغام صوتی تماس‌های ورودی را به‌صورت یک فایل صوتی ذخیره کرده و برای شما می‌فرستد. با وجود این قابلیت هیچ پیامی را در حین قطعی برق از دست نخواهید داد.

چگونه تلفن ویپ را حتی در زمان قطعی برق روشن نگه داریم؟

با استفاده از منبع تغذیه باطری که مخصوص ساختمان‌ها است می‌توانید تلفن ویپ خود را حتی در قطعی برق روشن نگه دارید. البته توجه داشته باشید که این منبع‌های تغذیه برای خاموشی‌های طولانی کاربردی نخواهند بود.

آیا تلفن ویپ بدون اینترنت فعال است؟

تلفن ویپ برای تمام کارها به اینترنت نیاز دارد و اگر اینترنت در صورت قطعی برق خاموش باشد، نمی‌توانید از آن استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *