راهنمای خرید سیستم پیجینگ مراکز ورزشی و سیستم صدا برای سالن ورزشی

سیستم پیجینگ مراکز ورزشی
راهنمای سیستم پیجینگ مراکز ورزشی و سالن های ورزشی جوان پردازش
پیشنهاد خرید

بلندگوی شیپوری تحت شبکه 200 وات مدل JP HSS200

1,000,000 تومان1,000,000 تومانمشاهده محصول

پیجینگ مراکز ورزشی چیست؟

سیستم صدا برای سالن ورزشی

پیجینگ مراکز ورزشی

مراکز ورزشی از جمله محیط‌هایی هستند که وجود یک سیستم پیجینگ برای آن‌ها ضروری است. این موضوع به‌خصوص در مورد باشگاه‌های بزرگ و مراکز ورزشی چندمنظوره اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. سیستم پیجینگ مراکز ورزشی تضمین می‌کند که یک پیام به‌طور هم‌زمان به تمام قسمت‌های ساختمان مخابره شود. این سیستم برای شرایط اضطراری مانند اعلام حریق، از هر سیستم دیگری بهتر عمل می‌کند. همچنین در صورت نیاز، امکان ارسال پیام به مناطق خاص وجود دارد. به این ترتیب به‌راحتی می‌توان یک مجموعه بزرگ را مدیریت کرد.

سیستم پیجینگ مراکز ورزشی

پیشنهاد خرید

بلندگوی شیپوری 50 وات تحت شبکه مدل JP HSS50

1,000,000 تومان1,000,000 تومانمشاهده محصول

سیستم پیجینگ مراکز ورزشی چیست؟

سیستم‌های پیجینگ مدرن با استفاده از پروتکل تحت شبکه (IP) و پروتکل شروع جلسه (Session Initiation Protocol – SIP) کار می‌کنند. در این سیستم‌ها نیازی به سیم‌کشی نیست و ارتباط از طریق Wi-Fi یا شبکه اترنت صورت می‌گیرد. در گذشته از سیستم‌های آنالوگ برای پیجینگ مراکز ورزشی و به‌طور کلی هر مکان دیگری استفاده می‌شد، اما امروزه سیستم‌های آنالوگ جای خود را به سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه داده‌اند.

سیستم پیجینگ IP (IP-paging system) برای برقراری ارتباط، برخلاف پیجینگ آنالوگ که به سیم متکی بود، از شبکه استفاده می‌کند. به این‌ترتیب تمام دستگاه‌های موجود در شبکه به یکدیگر مرتبط می‌شوند. یک سیستم پیجینگ IP را می‌توان در انواع تنظیمات فیزیکی نصب و مدیریت کرد. همچنین یک سیستم همه‌کاره است و به‌راحتی با سایر فناوری‌های ارتباطی مانند تابلوهای علامت، تلفن‌های هوشمند و ایمیل ادغام می شود.

اینترکام‌ IP به‌عنوان یک کلاینت در شبکه SIP عمل می‌کند و برای عملکرد درست خود به پشتیبانی تکنولوژی VOIP نیاز دارد. اینترکام IP می‌تواند با هر رجیستر دیگری در شبکه ارتباط داشته و تماس برقرار کند. قابلیت‌ها، ویژگی‌ها و تنظیمات تحت وب اینترکام IP بسیار زیاد و گسترده است که از جمله آن‌ها می‌توان به امکان تعریف مشترک SIP و رجیسترشدن، قابلیت تنظیمات admintrator دستگاه از جمله تغییر آدرس IPv4، قابلیت تنظیمات کیفیت صدای دستگاه، قابلیت برقراری و قطع تماس از طریق وب و غیره اشاره کرد. انواع اینترکام IP وجود دارد. به‌عنوان مثال سری دستگاه می‌تواند شامل هندی و صفحه کلید برای شماره‌گیری، تک دکمه و دو دکمه جهت پیجینگ، صفحه لمسی و غیره باشد.

پیجینگ مراکز ورزشی، یک سیستم صوتی است که امکان ارتباط یک‌طرفه را با مخاطبان زیادی فراهم می‌کند. این سیستم اعلان انبوه، یک پیام صوتی را با استفاده از اسپیکرهای نصب‌شده در قسمت‌های مختلف پخش می‌کند. از انواع سیستم‌های پیجینگ می‌توان برای ارسال انواع پیام‌ها استفاده کرد.

کاربرد پیجینگ سالن ورزشی

سیستم پیجینگ مراکز ورزشی ارتباط سریع بین کارکنان یک محیط ورزشی را فراهم می‌کند. به‌عنوان مثال مسئول پذیرش ورزشگاه می‌تواند برای پاسخ به سؤال مشتری از مربی یا بخش دیگری درخواست کمک کند. یکی از مهم‌ترین کاربردهای پیجینگ در سالن ورزش هشدار دادن به افراد در مورد آتش‌سوزی یا سایر موارد اضطراری است. در چنین شرایطی برای برقراری ارتباط سریع با افراد حاضر در مرکز ورزشی، هیچ وسیله‌ای موثرتر از پیجینگ وجود ندارد.

مزایای استفاده از پیجینگ مراکز ورزشی

مزایای استفاده از پیجینگ مراکز ورزشی

پیجینگ تحت شبکه می‌تواند با سیستم تلفن VoIP و شبکه‌های داده شما ترکیب شود. با خرید سیستم صوتی سالن ورزشی، می‌توانید کارایی را به میزان قابل توجهی افزایش دهید و از فناوری‌هایی که در حال حاضر دارید، بهتر استفاده کنید. یک سیستم پیجینگ IP که به درستی نصب شده باشد، به شما این امکان را می‌دهد که به‌سرعت با قسمت‌های مختلف مرکز ورزشی خود ارتباط برقرار کنید و زمان توقف تماس‌های داخلی و خارجی را کاهش دهید، همچنین از یک سیستم آنالوگ بسیار قابل اعتمادتر است.

اکثر سیستم‌های پیجینگ IP می‌توانند با استفاده از Power over Ethernet (PoE) که انرژی را از طریق سوئیچ‌های شبکه شما دریافت می‌کند، تغذیه شوند. با استفاده از منابع برق اضطراری برای سوئیچ‌های شبکه، پیجینگ IP شما حتی زمانی که برق قطع می‌شود کار خواهد کرد. برخی دیگر از مزایای سیستم پیجینگ تحت شبکه عبارت‌ است از:

  • زیرساخت شبکه مشترک
  • هزینه نصب و اجرا کمتر
  • ادغام یکپارچه در شبکه‌های موجود از جمله سیم‌کشی آنالوگ قدیمی
  • نصب و پیکربندی ساده
  • مقیاس‌پذیر به دستگاه‌های مخابره داخل ساختمان و ایستگاه‌های پیجینگ – به‌صورت محلی، منطقه‌ای یا یونیورسال
  • کنترل از راه دور و گسترش ساده نقطه پایانی در سیستم‌های اینترکام
  • مدیریت منطقه مبتنی بر نرم‌افزار در سیستم‌های پیجینگ

اجزای تشکیل دهنده پیجینگ مراکز ورزشی چیست؟

پیجینگ سالن ورزشی مبتنی بر IP از اجزای اصلی زیر تشکیل شده است:

 اسپیکر

سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه از بلندگوهایی استفاده می‌کنند که به شبکه متصل می‌شوند. از آنجاکه سیستم از زیرساخت شبکه استفاده می‌کند، نیازی به سیم‌کشی اضافی وجود ندارد. اسپیکرها را می‌توان در هر جایی که شبکه اترنت وجود دارد، قرار داد. اسپیکرهای IP شامل آمپلی‌فایر و مدارهای رابط هستند که به آن‌ها اجازه می‌دهد صدا (یا موسیقی) رمزگذاری‌شده به‌صورت دیجیتالی را دریافت کنند. اسپیکرها در این سیستم درست مانند دوربین‌های IP از Power over Ethernet (PoE) استفاده می‌کنند.

ماژول تقویت‌کننده داخل اسپیکر

این ماژول شامل یک رابط شبکه با یک میکروکامپیوتر تخصصی است. مبدل  D/A(مبدل دیجیتال به آنالوگ) اطلاعات دیجیتال را به سیگنال آنالوگ تبدیل می‌کند و سیگنال صوتی آنالوگ تقویت‌شده را ارائه می‌دهد. آمپلی فایر سطح قدرت صدا را افزایش می‌دهد تا صدای واضح و شفافی از اسپیکر شنیده شود.

اینترکام IP

اینترکام IP (IP intercom) یک دستگاه متصل به اینترنت است که برای انتقال صدا و تصویر بین دو طرف طراحی شده است. برخلاف سیستم‌های اینترکام آنالوگ، اینترکام‌های IP بر فناوری دیجیتال تکیه می‌کنند و به آن‌ها اجازه می‌دهد تا داده‌های بزرگتر و پیچیده‌تر مانند ویدئو را منتقل کنند. آنچه که یک اینترکام IP در سیستم پیجینگ مراکز ورزشی انجام می‌دهد، در ساده‌ترین حالت ممکن این است که یک میکروفون را به سیستم اضافه می‌کند تا بتوانید با یک مکان مرکزی صحبت کنید. به‌عنوان مثال، مربیان در سالن‌های جداگانه می‌توانند با مدیریت صحبت کنند.

خرید پیجینگ سالن ورزشی

برای خرید پیجینگ سالن ورزشی مناسب و باکیفیت که صدای نامطلوب آن باعث آزار افراد حاضر در سالن نشود، باید دقت کافی به عمل آورید. در درجه اول باید از شرکت‌های مطمئن که محصولات آن‌ها دارای اصالت کالا است، خرید کنید. به این ترتیب مطمئن خواهید بود که از ابزارها و تجهیزات باکیفیت برای شما استفاده خواهد شد. همچنین باید مطمئن باشید که از متخصصان حرفه‌ای و کاربلد برای نصب سیستم‌ها استفاده می‌شود. نحوه چیدمان بلندگوها علاوه‌بر کیفیت آن‌ها در کیفیت صدا بسیار مؤثر است.

قیمت پیجینگ مراکز ورزشی

قیمت پیجینگ مراکز ورزشی چقدر است؟

هنگام خرید سیستم صوتی سالن ورزشی یکی از فاکتورهای مهم، قیمت پیجینگ سالن ورزشی است. قیمت پیجینگ بسته به وسعت سالن ورزشی، نیازهای آن و درخواست‌های مشتری متفاوت است. بنابراین برای اینکه تخمین درستی از قیمت داشته باشید بهترین کار این است که با ما تماس بگیرید تا کارشناسان خود را به مرکز ورزشی شما اعزام کنیم و سیستم پیجینگ مناسب و قیمت دقیق آن را به شما اطلاع دهیم.

شرکت «جوان پردازش پارس سیستم آینده» با نام تجاری «جوان پردازش» یکی از شرکت‌های برتر فناوری در حوزه ICT و تولیدکننده انواع تجهیزات پیجینگ در ایران است که کار طراحی، اجرا و نصب هر نوع سیستم پیجینگ و اینترکام که بخواهید را برای شما انجام می‌دهد. اگر صاحب یک سالن ورزشی هستید استفاده از پیجینگ تحت شبکه کمک شایانی به شما در ارسال پیام‌های انبوه و یک‌طرفه به مربیان و ورزشکاران خواهد کرد. می‌توانید از مشاوره‌های تخصصی این شرکت بهره‌مند شده و بهترین تصمیم را در مورد خرید و نصب سیستم پیجینگ مراکز ورزشی موردنظر خود بگیرید.

سؤالات متداول

سیستم پیجینگ مراکز ورزشی چیست؟

شامل سیستم های صوتی و ارتباطی ورزشی، سالن های ورزشی بزرگ و کوچک و استادیو ها است.

اجزای تشکیل دهنده پیجینگ ورزشی چیست؟

نرم افزار مرکزی، انواع بلندگو، میکروفون، اینترکام و آمپلی فایر تحت شبکه.

نحوه کار سیستم‌ها پیجینگ ورزشی به چه صورت است؟

در این نوع از سیستم‌های صوتی صدا از طریق اینترکام‌ها دریافت شده و سپس پس از فشرده‌سازی و تقویت آنها به بلندگوها ارسال می‌شود.

آیا امکان پخش صداهای ضبط‌شده در سیستم‌های پیجینگ مراکز ورزشی وجود دارد؟

بله می‌توان فایل‌های مورد نظر را برای اجرای خودکار این سیستم مشخص کرده و در مواقع لازم آن را پخش کرد.

از چه بلندگوهای برای سیستم پیجینگ مراکز ورزشی استفاده می‌شود؟

بسته به نوع محیط می‌توان از انواع بلندگوهای شیپوری، سقفی و ستونی در این سیستم استفاده کرد. به عنوان مثال در محوطه‌های باز می‌توان از بلندگوهای شیپوری و در بخش داخل ساختمان از بلندگوهای ستونی یا سقفی استفاده کرد.

سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه ورزشگاه‌ها چه مزایایی نسبت به نمونه‌های آنالوگ دارند؟

از جمله مزایای این سیستم‌ها نسبت به نمونه‌ها آنالوگ آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • هزینه کم
  • کیفیت بالا در پخش صدا
  • حذف نویز و اکو
  • قابلیت زون‌بندی
  • پشتیبانی از پروتکل SIP
  • پشتیبانی از مراکز تلفن
  • نصب راحت

کاربردهای سیستم‌های پیجینگ در مراکز ورزشی چیست؟

از این سیستم برای اعلام اسامی بازیکنان، اطلاع‌رسانی به افراد حاضر در مراکز، پخش اذان، اعلام ساعت و بسیاری از موارد دیگر استفاده می‌شود.

فاصله بلندگوها در سیستم پیجینگ مراکز ورزشی باید چقدر باشد؟

میزان فاصله این بلندگوها از یکدیگر بسته به نوع محیط و همچنین نوع بلندگوها متفاوت است. بلندگوهای شیپوری به دلیل قدرت بالا در پرتاب صدا باید با فاصله بیشتری از یکدیگر نصب شوند. اما درمورد بلندگوهای سقفی و ستونی فاصله می‌تواند بین 1 تا 15 متر باشد که نسبت به ولتاژ آنها متفاوت است.

قیمت سیستم تحت شبکه پیجینگ مراکز ورزشی چقدر است؟

قیمت این سیستم‌ها بسته به وسایل و تجهیزات که استفاده می‌شود متفاوت است و علاوه بر این برند وسایل نیز در قیمت آنها مؤثر است. به طور کلی می‌توان گفت که محیط‌های بزرگ به تعداد بیشتری اجزا برای سیستم پیجینگ نیاز داشته و از این رو هزینه‌های آن نیز افزایش می‌یابد.

بلندگوهای استفاده شده در این سیستم پیجینگ از چه جنسی است؟

این بلندگوها از جنس فایبرگلاس و آلومینیوم بوده که مقاومت بالایی در برابر ضربه و دما دارند.

آیا این سیستم از قابلیت زون‌بندی پشتیبانی می‌کند؟

بله این سیستم از قابلیت زون‌بندی پشتیبانی کرده و به همین دلیل می‌توان در هر بخش از محیط میزان و نوع صدا را کنترل کرد.

از چه میکروفون‌هایی برای سیستم‌های پیجینگ مراکز ورزشی استفاده می‌شود؟

برای سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه مراکز ورزشی می‌توان از انواع میکروفون‌ها از جمله نمونه‌ها بیسیم، کله غازی و… استفاده کرد.

نصب سیستم‌های پیجینگ در مراکز ورزشی چقدر زمان می‌برد؟

نصب این سیستم‌ها بسته به متراژ محیط و تعداد تجهیزاتی که باید وصل شوند متفاوت خواهد بود. اما به ‌طور کلی باید گفت که نصب سیستم‌های تحت شبکه زمان کمی را صرف کرده و حداکثر حدود 1 تا 2 روز در محیط‌های بسیار بزرگ زمان می‌برد.

ارتفاع بلندگوها در این سیستم باید چقدر با سطح زمین فاصله داشته باشد؟

ارتفاع این بلندگوها از سطح زمین بسته به نوع بلندگوها متفاوت است. بلندگوهای سقفی و ستونی بهتر است حداکثر در فاصله 3 متری نصب شوند و بلندگوهای شیپوری را می‌توان در فاصله 4 تا 6 متری از سطح زمین وصل کرد.

چراغ‌های هشدار سیستم پیجینگ را در چه قسمت‌هایی می‌توان متصل کرد؟

این چراغ‌ها را می‌توان در قسمت درب‌های خروجی، ورودی، جایگاه‌های نشستن تماشاچیان و بازیکنان، راهروها، رختکن و بخش‌های دیگر مراکز ورزشی وصل کرد.

آیا بلندگوهای سیستم قابل استفاده در محیط‌های باز هستند؟

بله این بلندگوها به دلیل قابلیت ضدآب و ضد گردوغبار قابلیت استفاده در محیط‌های باز و همچنین مرطوب را دارند.

در مراکز ورزشی به چند بلندگو نیاز است؟

تعداد بلندگوهای مورد نیاز در مراکز ورزشی به متراژ فضا و همچنین میزان ازدحام و رفت و آمد در آنها بستگی دارد. هر چه محیط شلوغ‌تر و بزرگ‌تر باشد به تعداد بیشتری بلندگو نیاز است. علاوه بر این، بهتر است از تعداد بلندگوهای بیشتر با صدای کمتر استفاده شود تا کیفیت صدای پخش شده افزایش یابد.

آیا می‌توان سیستم‌های پیجینگ مورد استفاده در مراکز ورزشی را به تلفن همراه متصل کرد؟

بله به دلیل پشتیبانی این سیستم‌ها از پروتکل SIP امکان اتصال آنها به تلفن همراه نیز وجود دارد.

آیا می‌توان سیستم‌های صوتی پیجینگ در مراکز ورزشی را گسترش داد؟

بله در صورت نیاز می‌توان این سیستم را گسترش داده و بر تعداد بلندگوهای آن افزود.

آیا سیستم پیجینگ مورد استفاده در مراکز ورزشی از امنیت لازم برخوردار است؟

بله این سیستم‌ها قابلیت رمزگذاری و تأیید هویت داشته و از نظر امنیت در سطح بالایی قرار دارند.

راهنمای خرید معرفی محصولات پیجینگ مراکز صنعتی

معرفی محصولات پیجینگ مراکز صنعتی

بلندگوی ستونی تحت شبکه 30 وات جوان پردازش JP WSS30

1,000,000 تومان
افزودن به سبد خرید
کد کالا: JP WSS30 D

شرکت جوان پردازش

پیشرو در صنعت سیستم های اینترکام و پیجینگ کشور

شرکت “جوان پردازش پارس سیستم آینده” با نام تجاری جوان پردازش طراح، مشاور، مجری و تولیدکننده تجهیزات مرکز تلفن، سیستم اینترکام، سیستم صوتی و پیجینگ تحت شبکه

www.javanpardazeshtele.com

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه