راهنمای سیستم پیجینگ حمل و نقل و سیستم صدا برای ترمینال ها

راهنمای سیستم پیجینگ مراکز حمل و نقل و سیستم صوتی مراکز حمل و نقل ریلی و هواپیمایی جوان پردازش
پیشنهاد خرید

بلندگوی شیپوری تحت شبکه 200 وات مدل JP HSS200

1,000,000 تومان1,000,000 تومانمشاهده محصول

پیجینگ مراکز حمل و نقل چیست؟

سیستم صدا برای ترمینال مسافربری

پیشنهاد خرید

بلندگوی شیپوری 50 وات تحت شبکه مدل JP HSS50

1,000,000 تومان1,000,000 تومانمشاهده محصول

آشنایی با پیجینگ حمل و نقل

سیستم‌های پیجینگ در صنعت حمل و نقل، کاربرد گسترده‌ای دارند. فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار، بندرگاه‌ها، ترمینال‌های مسافربری و … از این سیستم برای ارسال پیام، اعلان هشدار و … استفاده می‌کنند.

سیستم‌های پیجینگ قدیمی از نوع آنالوگ هستند که قابلیت‌های محدودی دارند و نصب و راه‌اندازی آن‌ها برای فضاهای بزرگی مثل فرودگاه بسیار پیچیده، زمان‌بر و پرهزینه است.

اما امروزه با سیستم‌های پیجینگ مبتنی بر شبکه (پیجینگ IP)، فرآیند نصب و راه‌اندازی پیجینگ حمل و نقل بسیار آسان و راحت شده است و مزایا و قابلیت‌های بسیاری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

در این مقاله قصد داریم در مورد سیستم پیجینگ برای صنعت حمل و نقل صحبت کنیم. اگر علاقه‌مند به این موضوع هستید تا انتها همراه ما باشید.

سیستم پیجینگ حمل و نقل چیست؟

سیستم‌های پیجینگ حمل و نقل برای ارتباط فوری و ارسال پیام‌های عادی و اضطراری بین بخش‌ها و ساختمان‌های مختلف صنعت حمل و نقل، مورد استفاده قرار می‌گیرند.

سیستم‌های پیجینگ امروزی که مبتنی بر شبکه و با فناوری اینترکام کار می‌کنند، در مقایسه با سیستم‌های پیجینگ سنتی، از نظر استفاده و طراحی، ساده‌تر، مقرون‌به‌صرفه‌تر و انعطاف‌پذیرتر هستند. این سیستم‌ها می‌توانند بین بخش‌های مختلف به راحتی ارتباط برقرار کنند و مانع رفت‌وآمدهای غیرضروری شوند.

سیستم صوتی مراکز حمل و نقل، همچنین امکان نمایش اطلاعات، رویدادها، ساعت و تاریخ را بر روی صفحات نمایشگری که در قسمت‌های مختلف مراکز حمل و نقل نصب می‌شوند، دارند.

کاربرد سیستم پیجینگ حمل و نقل چیست؟

سیستم‌های پیجینگ حمل و نقل مبتنی برشبکه از طریق اینترنت، صدا و تصویر را انتقال می‌دهند. بدین معنی که یک سیستم اینترکام تحت شبکه از طریق زیرساخت اینترنت و فناوری اطلاعات موجود، می‌تواند اجرا شود.

در این سیستم، صوت و تصاویر به سیگنال‌های دیجیتال تبدیل می‌شوند و از طریق شبکه IP تحویل داده می‌شوند.

سیستم‌های پیجینگ IP برای صنعت گسترده حمل و نقل، مقیاس‌پذیری آسانی را فراهم می‌کنند و این قابلیت را دارند که دستگاه‌های جدید به راحتی به شبکه اضافه شوند. از کاربردهای سیستم صوتی مراکز حمل و نقل، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فرودگاه
  • ایستگاه راه آهن
  • ترمینال اتوبوس رانی
  • گمرک
  • شرکت های بزرگ باربری
  • کشتیرانی

در بین موارد گفته‌شده، فرودگاه‌های بزرگ احتمالاً پیچیده‌ترین نیازها را برای سیستم پیجینگ دارند و مزایای پیجینگ IP برای آن‌ها بسیار زیاد است.

برای فرودگاه‌ها می‌توان از همان زیرساخت شبکه ساخته‌شده، برای تطبیق ارتباطات مبتنی بر IP و فناوری عملیاتی برای ایجاد آدرس عمومی و راه‌حل‌های اطلاع‌رسانی از جمله اعلان‌های خودکار استفاده کرد.

اجزای تشکیل‌دهنده سیستم پیجینگ حمل و نقل چیست؟

سیستم‌های پیجینگ حمل و نقل دارای اجزای مختلفی هستند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

اینترکام

اینترکام IP، یک دستگاه متصل به اینترنت است که برای انتقال صدا و تصویر بین دو طرف طراحی شده است. اینترکام‌های IP می‌توانند به‌طور مستقیم از طریق اتصال شبکه محلی (LAN) یا از طریق یک سرور رایانه به یکدیگر متصل شوند.

برخلاف سیستم‌های اینترکام آنالوگ، اینترکام‌های IP بر فناوری دیجیتال تکیه دارند که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا داده‌های بزرگتر و پیچیده‌تر مانند ویدئو را منتقل کنند.

اینترکام‌های IP مدرن فقط ویدیو و صدا را انتقال نمی‌دهند. آن‌ها همچنین به قفل الکترونیکی یا مغناطیسی ساختمان متصل می‌شوند تا دسترسی به آن را تسهیل کنند و امنیت آن را بالا ببرند.

اسپیکر

از اجزای دیگر سیستم پیجینگ حمل و نقل می‌توان به اسپیکر اشاره کرد. اسپیکرها یکی از اجزای اصلی این سیستم محسوب می‌شوند که پیام‌های صوتی از طریق آن‌ها اعلام می‌شود.

اسپیکرهایی که برای سیستم پیجینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند، دو نوع هستند. یکی اسپیکرهای دارای آمپلی‌فایر داخلی و دیگری اسپیکرهای بدون آمپلی‌فایر داخلی که نیاز به آمپلی‌فایر خارجی دارند. از مدل‌های مختلف اسپیکر می‌توان به اسپیکر فضای باز، اسپیکر سقفی و اسپیکر دیواری اشاره کرد.

میکروفون

میکروفون‌ها وظیفه‌دارند که صدای کاربر را دریافت و آن را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل کنند. میکروفون‌هایی که برای سیستم پیجینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند، ممکن است با باتری کار کنند یا از طریق آداپتور به برق وصل شوند.

آمپلی‌فایر

از دیگر اجزای سیستم پیجینگ حمل و نقل، آمپلی‌فایرها هستند که وظیفه دارند، سیگنال‌های صوتی را تقویت کرده و آن‌ها را برای اسپیکرها ارسال کنند.

صفحه نمایشگر

برای نمایش پیام‌ها، رویدادها و اطلاعاتی مانند تاریخ و ساعت، از صفحات نمایشگر استفاده می‌شود. در سیستم صوتی مراکز حمل و نقل به خصوص فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار و ترمینال‌های مسافربری، وجود صفحات نمایشگر بسیار ضروری است. زیرا از آن‌ها برای نمایش ساعت حرکت هواپیماها، قطارها و اتوبوس‌ها بهره می‌گیرند.

مزایای سیستم پیجینگ حمل و نقل چیست؟

از مزایای سیستم پیجینگ IP حمل و نقل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سهولت نصب: نصب سیستم پیجینگ آنالوگ به معنای سیم‌کشی پرهزینه در سراسر ساختمان است. درحالی‌که سیستم پیجینگ IP نیاز به سیم‌کشی کمتری دارد.
  • انعطاف‌پذیری: با نصب سیستم پیجینگ حمل و نقل مبتنی بر شبکه، دیگر لازم نیست تغییرات زیادی ایجاد کنید، بلکه اضافه کردن تجهیزات جدید با کوچکترین تغییرات و به راحتی انجام می‌شود.
  • امنیت: با سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه که مجهز به دوربین نیز هستند، همه چیز را تحت‌نظر خواهید داشت.
  • با سیستم‌های پیجینگ IP، می‌توانید پیام‌های اختصاصی را به مکانی که در نظر دارید، به راحتی ارسال کنید.

قیمت سیستم پیجینگ حمل و نقل چقدر است؟

با توجه به اینکه این سیستم‌ها از اجزای مختلفی تشکیل می‌شوند و وسعت مکان و تجهیزاتی که قرار است در آنجا مورد استفاده قرار گیرند، مشخص نیست، نمی‌توان قیمت دقیقی برای آن مشخص کرد. برای مشخص کردن قیمت سیستم پیجینگ مورد نیاز خود، کافی است با شرکت جوان پردازش تماس بگیرید تا کارشناسان خود را به محل مورد نظر اعزام کنیم و بتوانیم هزینه یک سیستم پیجینگ مناسب را برای شما تخمین بزنیم.

شرکت جوان پردازش پارس سیستم آینده با نام تجاری «جوان پردازش»، یکی از شرکت‌های معتبر و باسابقه در حوزه تحقیقات، ساخت و فروش تجهیزات مخابراتی و ارتباطی تحت شبکه است. این شرکت با بهره‌مندی از کارشناسان متخصص و ماهر و با استفاده از فناوری روز دنیا توانسته به یکی از شرکت‌های پیشگام در زمینه فناوری‌های نوین مخابراتی در ایران، به خصوص در سیستم‌های پیجینگ تبدیل شود.

سیستم پیجینگ حمل و نقل شرکت جوان پردازش، مناسب کلیه فضاهای حمل و نقل است. این سیستم از قابلیت‌های مهمی چون زون‌بندی، هشدارهای صوتی و تصویری و اعلان اضطراری برخوردار است و یک راه‌حل مناسب و موثر برای فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار، پایانه‌های مسافربری، بندرگاه‌ها، پایانه‌های بار و غیره به شمار می‌آید. با خرید این سیستم پیجینگ، می‌توانید از قابلیت‌ها و امکانات بی‌نظیر آن بهره‌مند شوید. برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از شرایط ویژه فروش با ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

کاربردهای پیجینگ حمل‌ونقل شامل چه مواردی می‌شود؟

کاربردهای پیجینگ حمل‌ونقل شامل موارد زیر می‌شود:

  • استفاده در فرودگاه‌ها
  • استفاده در ایستگاه‌های قطار
  • استفاده در ترمینال‌های اتوبوسرانی
  • استفاده در پایانه‌های خط واحدها
  • استفاده در مترو
  • استفاده در گمرک‌ها
  • استفاده در کشتیرانی‌ها
  • و…

آیا می‌توان از سیستم پیجینگ در محیط‌های روباز استفاده کرد؟

بله سیستم‌های پیجینگ قابلیت استفاده در فضاهای سرباز را داشته و می‌توان در قسمت‌های مختلف محیط از بلندگوهای پیجینگ استفاده کرد. بلندگوهایی که در سیستم پیجینگ مورد استفاده قرار می‌گیرد ضد آب و ضد گرد و غبار هستند که باعث شده گزینه مناسبی برای محیط‌های روباز باشند.

برای سیستم پیجینگ حمل‌ونقل باید از چه بلندگوهایی استفاده کرد؟

برای سیستم پیجینگ حمل‌ونقل می‌توان از انواع بلندگوهای سقفی، شیپوری و ستونی استفاده کرد که بسته به محیط کاربرد آن متفاوت خواهد بود.

آیا پیجینگ‌های حمل‌ونقل دارای قابلیت زون‌بندی هستند؟

بله پیجینگ‌های حمل‌ونقل دارای قابلیت زون‌بندی هستند.

قابلیت زون‌بندی در پیجینگ‌های حمل‌ونقل چه کاربردی دارد؟

با استفاده از قابلیت زون‌بندی در سیستم پیجینگ حمل‌ونقل می‌توان کنترل صدا را در بخش‌های مختلف مدیریت کرد. به این صورت که اگر بخواهید می‌توانید تنها در یک یا چند ساختمان یا منطقه خاص از فضا صدا را پخش کنید.

برای پیجینگ‌های حمل‌ونقل سیستم آنالوگ بهتر است یا سیستم تحت شبکه؟

برای سیستم صوتی حمل‌ونقل می‌توان از پیجینگ‌های آنالوگ و تحت شبکه استفاده کرد. با توجه به اینکه نصب سیستم‌های تحت شبکه آسان‌تر بوده، هزینه آن کمتر است، کنترل و مدیریت آنها راحت‌تر بوده و همچنین امکان زون‌بندی در آنها وجود دارد، این نوع سیستم برای بخش حمل‌ونقل مناسب‌تر است.

برای محیط‌های سرباز در بخش حمل‌ونقل باید از بلندگوهایی استفاده کرد؟

بهترین انتخاب برای محیط‌های سرباز در بخش حمل‌ونقل، بلندگوهای شیپوری است. بلندگوهای شیپوری پرتاب صدای بالایی داشته که آنها را برای این محیط‌ها مناسب کرده است.

بلندگوهای سیستم پیجینگ حمل‌ونقل از چه جنسی ساخته شده است؟

این بلندگوها از جنس فایبرگلاس یا آلومینیوم است که مقاومت بالایی در برابر آب و گرد و غبار دارد.

برای محیط‌های مختلف به چند بلندگو نیاز است؟

نصب تعداد بلندگو به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. به عنوان مثال در محیط‌های سرباز یا پر رفت و آمد به تعداد بیشتری بلندگو نیاز بوده و همچنین در فضاهایی که سقف کوتاه‌تر داشته یا رفت و آمد و شلوغی کمتر است به تعداد بلندگوهای کمتر نیاز است. به طور کلی می‌توان گفت که به ازای هر 12 مترمربع فضا به 2 بلندگو نیاز است.

نحوه نصب بلندگوهای سیستم پیجینگ باید به چه صورت باشد؟

نصب بلندگوهای پیجینگ باید به‌گونه‌ای باشد که هنگام پخش اختلالی در کیفیت صدا به وجود نیامده و همچنین صداهای کیفیت کافی را داشته باشند.

ارتفاع بلندگوها از سطح زمین در سیستم صوتی پیجینگ حمل‌ونقل باید چقدر باشد؟

ارتفاع بلندگوها از سطح زمین در انواع بلندگوها و فضاها متفاوت بوده؛ اما به طور کلی باید گفت که در محیط‌های سربسته و مکان‌هایی که از بلندگوهای ستونی یا سقفی استفاده می‌شود باید ارتفاع بین 2.5 تا 3 متر باشد. در محیط‌های سرباز و مکان‌هایی که از بلندگوهای شیپوری استفاده می‌شود، ارتفاع مناسب برای نصب بین 4 تا 6 متر است.

سیستم پیجینگ حمل‌ونقل از چه اجزایی ساخته شده است؟

سیستم پیجینگ حمل‌ونقل شامل اینترکام، میکروفون، اسپیکر، آمپلی‌فایر، بلندگو و صفحه نمایشگر است.

هزینه پیجینگ حمل‌ونقل چقدر است؟

هزینه سیستم پیجینگ حمل‌ونقل بسته به محیط و اجزای مورد نیاز و همچنین کیفیت آنها متفاوت است. در محیط‌های بزرگ که به تعداد بیشتری بلندگو نیاز است، هزینه بالاتری نیز صرف سیستم‌ها می‌شود. علاوه بر این سیستم‌های آنالوگ به دلیل استفاده از سیم‌کشی بیشتر، قیمت بالاتری خواهند داشت.

آیا سیستم‌های پیجینگ در بخش حمل‌ونقل را می‌توان از راه دور مدیریت کرد؟

بله در سیستم‌های تحت شبکه امکان مدیریت از راه دور وجود دارد و می‌توانید تعمیرات نرم افرازی، میزان پخش صدا و نوع صدای پخش شده را مدیریت کنید.

در سیستم‌های آنالوگ پیجینگ از چه نوع سیمی استفاده می‌شود؟

بهترین سیم بلندگو برای سیستم پیجینگ از نوع 2 هادی در ژاکت شیلددار گیج 18 یا 16 است. ژاکت محافظ سیم‌ها را از دریافت تداخل الکتریکی از سایر تجهیزات الکتریکی حتی نور فلورسنت محافظت می‌کند.

اندازه فایل سیستم پیجینگ باید چه مقدار باشد؟

بهترین اندازه برای سیستم‌های پیجینگ که در بخش حمل‌ونقل استفاده می‌شود حداقل 1.5 برابر و 4 برابر حافظه فیزیکی است.

 

راهنمای سیستم پیجینگ مراکز حمل و نقل و سیستم صوتی مراکز حمل و نقل ریلی و هواپیمایی

معرفی محصولات پیجینگ حمل و نقل

بلندگوی ستونی تحت شبکه 30 وات جوان پردازش JP WSS30

1,000,000 تومان
افزودن به سبد خرید
کد کالا: JP WSS30 D

شرکت جوان پردازش

پیشرو در صنعت سیستم های اینترکام و پیجینگ کشور

شرکت “جوان پردازش پارس سیستم آینده” با نام تجاری جوان پردازش طراح، مشاور، مجری و تولیدکننده تجهیزات مرکز تلفن، سیستم اینترکام، سیستم صوتی و پیجینگ تحت شبکه

www.javanpardazeshtele.com

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه