راهنمای خرید سیستم پیجینگ ترمینال مسافربری و سیستم صدا برای ترمینال مسافربری

راهنمای سیستم پیجینگ ترمینال مسافربری جوان پردازش
پیشنهاد خرید

بلندگوی شیپوری تحت شبکه 200 وات مدل JP HSS200

1,000,000 تومان1,000,000 تومانمشاهده محصول

پیجینگ ترمینال مسافربری چیست؟

سیستم صدا برای ترمینال مسافربری

آشنایی با پیجینگ ترمینال مسافربری

سیستم‌های پیجینگ، کاربرد زیادی در صنعت حمل‌ونقل دارند و یکی از مکان‌هایی که از این سیستم در سطح گسترده استفاده می‌شود، ترمینال‌های مسافربری است. سیستم پیجینگ ترمینال مسافربری برای اعلام زمان حرکت اتوبوس‌ها، اعلام نام مسافران جامانده، پیام‌های روزانه، اعلان هشدار و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند. در گذشته این سیستم‌ها آنالوگ بودند، اما امروزه با توجه به توسعه اینترنت، سیستم‌های پیجینگ IP یا تحت شبکه، روانه بازار شده‌اند. این سیستم‌ها مزایای فراوانی نسبت به سیستم‌های پیجینگ آنالوگ دارند و نصب و راه‌اندازی آن‌ها بسیار راحت و آسان است. در ادامه با ما همراه باشید تا درباره سیستم صوتی ترمینال مسافربری بیشتر صحبت کنیم.

پیشنهاد خرید

بلندگوی شیپوری 50 وات تحت شبکه مدل JP HSS50

1,000,000 تومان1,000,000 تومانمشاهده محصول

سیستم پیجینگ ترمینال مسافربری چیست؟

سیستم‌های پیجینگ ترمینال مسافربری برای ارسال اعلان‌های هشدار و پیام‌های عادی و ارتباط بین بخش‌های مختلف ترمینال مسافربری استفاده می‌شوند. امروزه این سیستم‌ها با فناوری اینترکام و بر پایه شبکه، طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند. آن‌ها در مقایسه با پیجینگ‌های آنالوگ، منعطف‌تر، مقرون‌به‌صرفه‌تر و ساده‌تر هستند. پیجینگ ترمینال‌های مسافربری به راحتی می‌توانند بین ساختمان‌ها و اتاق‌های مختلف، ارتباط برقرار و از رفت‌وآمدهای بیهوده و غیرضروری جلوگیری کنند. این سیستم‌ها همچنین از طریق صفحات نمایشگر می‌توانند ساعت حرکت اتوبوس‌ها، تاریخ و ساعت، رویدادها، پیام‌های عادی و هشدار را برای مسافران به نمایش بگذارند.

کاربرد سیستم پیجینگ ترمینال مسافربری چیست؟

سیستم پیجینگ ترمینال مسافربری می‌تواند نقش مهمی در ارتباطات ترمینال‌ها داشته باشد. این سیستم برای اهداف مختلفی بکار می‌رود که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اعلام زمان حرکت اتوبوس‌ها
  • اعلام پیام‌های عادی روزانه
  • اعلام پیام‌های اضطراری در مواقع خطر
  • اعلام تاریخ و ساعت
  • اعلام شرایط آب‌وهوایی و درجه حرارت
  • اعلام نام مسافرانی که تاخیر داشته‌اند
  • ارتباط دوطرفه بین کارکنان ترمینال مسافربری
  • و بسیاری موارد دیگر

اجزاء تشکیل‌دهنده پیجینگ ترمینال مسافربری چیست؟

سیستم صوتی ترمینال مسافربری، دارای اجزای مختلفی است که عبارتست از:

اینترکام

در پیجینگ تحت شبکه، اینترکام دستگاهی است که به اینترنت متصل می‌شود و می‌تواند یک ارتباط دوطرفه صوتی و تصویری برقرار کند. آن‌ها این امکان را دارند که به‌وسیله یک سرور یارانه یا به‌صورت مستقیم به وسیله اتصال LAN، به یکدیگر متصل شوند. اینترکام‌های تحت شبکه، برخلاف اینترکام‌های آنالوگ، براساس فناوری دیجیتال ساخته شده‌اند و همین ویژگی شرایطی را برای آن‌ها فراهم می‌کند تا بتوانند داده‌های پیچیده‌تر و حجیم‌تر مانند ویدئو را انتقال دهند. اینترکام‌های مدرن علاوه بر انتقال صوت و تصویر، می‌توانند به‌عنوان یک المان امنیتی برای کنترل ورود و خروج به ساختمان‌های ترمینال مسافربری استفاده شوند.

اسپیکر

یکی دیگر از اجزای پیجینگ ترمینال مسافربری، اسپیکر است که وظیفه پخش صوتی پیام‌ها و اعلان‌ها را بر عهده دارد. این اسپیکرها ممکن است با آمپلی‌فایر یا بدون آمپلی‌فایر باشند. همچنین آن‌ها در مدل‌های مختلفی چون سقفی، دیواری، فضای باز و غیره در دسترس هستند.

میکروفن

از میکروفن برای تبدیل صوت به سیگنال الکتریکی استفاده می‌شود. میکروفن‌های سیستم صوتی ترمینال مسافربری، ممکن است با آداپتور به برق وصل شوند یا اینکه با باتری کار کنند.

آمپلی‌فایر

از آمپلی‌فایر برای تقویت سیگنال‌های صوتی استفاده می‌شود.

صفحه نمایشگر

اگر دقت کرده باشید، در ترمینال‌های مسافربری، صفحات نمایشگر متعددی وجود دارد که ممکن است LED یا LCD باشند. بر روی این صفحات اطلاعاتی شامل ساعت و تاریخ، ساعت حرکت اتوبوس‌ها، پیام‌های عادی و اضطراری و بسیاری موارد دیگر ظاهر می‌شود.

مزایای استفاده از سیستم پیجینگ در ترمینال‌ها چیست؟

استفاده از این سیستم‌های صوتی، دارای مزایای مختلفی است که به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

  • نصب آسان: سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه، برخلاف سیستم‌های آنالوگ دارای سیسم‌کشی راحت‌تر و کمتری هستند.
  • انعطاف‌پذیری بالا: در سیستم پیجینگ IP، اگر بخواهیم ماژول‌های جدیدی اضافه کنیم، نیاز به تغییرات اساسی نداریم، بلکه با یک تغییر جزئی این کار انجام خواهد شد.
  • امنیت مناسب: سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه، می‌توانند به راحتی به دوربین‌های مداربسته مجهز شوند و امنیت ترمینال مسافربری را بالا ببرند. همچنین همانطور که گفتیم از اینترکام‌های IP می‌توان برای کنترل درهای ورود و خروج مکان‌های حساس استفاده کرد.
  • ارسال پیام خصوصی: با این سیستم پیجینگ می‌توانید پیام‌های خود را به‌صورت خصوصی و به مقصد دلخواه ارسال کنید.

قیمت سیستم پیجینگ ترمینال مسافربری چقدر است؟

به‌دلایل مختلف نمی‌توان عدد ثابتی را برای این سیستم اعلام کرد چراکه از اجزای مختلفی تشکیل شده که بسته به فضایی که قرار است در آن نصب شود، تعداد این اجزا متفاوت است. همچنین نوع اجزای مورد استفاده برای سیستم صوتی ترمینال مسافربری ممکن است با یکدیگر فرق کنند. اگر قیمت سیستم پیجینگ ترمینال‌های مسافربری را می‌خواهید، با ما تماس بگیرید تا کارشناسان خود را به محل موردنظر شما اعزام کنیم. کارشناسان ما با بررسی شرایط موجود و ارزیابی تجهیزات مورد نیاز، می‌توانند تخمین نسبتا دقیقی برای سیستم پیجینگ تحت شبکه به شما ارائه کنند.

خرید پیجینگ ترمینال مسافربری

برای خرید سیستم پیجینگ تحت شبکه دو راه دارید. راه اول این است که به سراغ فروشگاه‌های فیزیکی سطح شهر بروید. یا اینکه می‌توانید راه دوم را انتخاب کنید و از فروشگاه‌های اینترنتی که در زمینه فروش سیستم‌های پیجینگ فعالیت می‌کنند، خرید کنید. در هر دو حالت، برای خرید پیجینگ ترمینال مسافربری، فروشگاهی را انتخاب کنید که خدمات باکیفیتی را به شما ارائه می‌دهد و سیستم‌های پیجینگ خود را گارانتی می‌کند. همچنین توصیه می‌کنیم، اجزاء سیستم پیجینگ را از برندهای شناخته شده و معتبر انتخاب کنید تا عمر طولانی داشته باشند و دیرتر دچار مشکل شوند.

شرکت جوان پردازش پارس سیستم آینده با نام تجاری جوان پردازش، یکی از شرکت‌های معتبر و باسابقه در حوزه تحقیقات، ساخت و فروش تجهیزات مخابراتی و ارتباطی تحت شبکه است. این شرکت با بهره‌مندی از کارشناسان متخصص و ماهر و با استفاده از فناوری روز دنیا توانسته به یکی از شرکت‌های پیشگام در زمینه فناوری‌های نوین مخابراتی در ایران، به‌یژه در سیستم‌های پیجینگ تبدیل شود.

سیستم پیجینگ ترمینال مسافربری شرکت جوان پردازش، جزء مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه است که می‌تواند امکانات و قابلیت‌های متنوعی را در اختیار شما قرار دهد. با انتخاب این سیستم پیجینگ، می‌توانید بابت کیفیت و کارایی آن آسوده‌خاطر باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از شرایط ویژه فروش با ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

سیستم پیجینگ ترمینال چیست؟

سیستم پیجینگ ترمینال‌ها یک سیستم صوتی است که باعث بهبود ارتباطات می‌شود.

سیستم‌های پیجینگ در پایانه‌های مسافربری شامل چه اجزایی می‌شوند؟

این سیستم‌ها شامل میکروفون، بلندگو، چراغ هشدار، نمایشگر، اینترکام و آمپلی‌فایر می‌شود.

نصب سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه چقدر زمان می‌برد؟

نصب سیستم‌های تحت شبکه پیجینگ به نسبت سیستم‌های آنالوگ زمان زیادی را صرف نمی‌کند اما بسته به نوع فضا و میزان بلندگوها و اجزایی که در این سیستم مورد استفاده قرار می‌گیرند، مدت‌زمان نصب آنها متفاوت خواهد بود.

نحوه کار سیستم پیجینگ تحت شبکه ترمینال‌ها به چه صورت است؟

اینترکام‌ها در سیستم پیجینگ پیام‌های صوتی را دریافت نموده و سپس از طریق شبکه اینترنت به بلندگوها ارسال می‌کند. برای تقویت پیام‌های صوتی در سیستم پیجینگ از آمپلی‌فایر استفاده می‌شود.

کاربرد سیستم پیجینگ در ترمینال‌های مسافربری چیست؟

از سیستم‌های پیجینگ در ترمینال‌های مسافربری به‌منظور اعلام ساعت حرکت اتوبوس‌ها، اعلام اخبار، اعلام تاریخ و ساعت، پخش اذان، اعلام شرایط جوی، اعلام اسامی مسافران، اعلام حوادث و هشدارها استفاده می‌شود.

سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه چه مزایایی نسبت به سیستم‌های آنالوگ برای استفاده در پایانه‌های مسافربری دارند؟

سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه نسبت به سیستم‌های آنالوگ دارای مزایای هستند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نصب آسان‌تر
  • سرعت بیشتر
  • انعطاف بالا
  • هزینه کمتر
  • امکان کنترل از راه دور
  • قابلیت زون‌بندی
  • حذف نویز و اکو
  • مناسب برای محیط‌های بزرگ و کوچک

برای سیستم‌های پیجینگ ترمینال‌های مسافربری چه نوع بلندگوهایی مناسب است؟

در ترمینال‌ها می‌توان از انواع بلندگوهای تحت شبکه شیپوری، سقفی و ستونی استفاده کرد. معمولاً از بلندگوهای سقفی و ستونی در محیط‌های بسته ترمینال و از بلندگوهای شیپوری در فضای باز آن استفاده می‌شود.

فاصله بلندگوها در سیستم باید چقدر باشد؟

بسته به نوع بلندگوها فاصله آنها از هم متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال فاصله بلندگوهای شیپوری و همچنین بلندگوهایی که قدرت بالایی در پخش صدا دارند باید بیشتر از بلندگوهای سقفی و ستونی که قدرت کمتر دارند باشد. به طور متوسط فاصله 5 تا 7 متر برای بلندگوها مناسب است.

از چه میکروفون‌هایی در سیستم پیجینگ ترمینال‌های مسافربری استفاده می‌شود؟

در ترمینال‌های مسافربری می‌توان از میکروفون‌های بیسیم یا باسیم در انواع نمونه‌های آن از جمله کله غازی برای سیستم پیجینگ استفاده کرد.

آیا امکان زون‌بندی بلندگوها در پیجینگ ترمینال وجود دارد؟

بله یکی از قابلیت‌های منحصربه‌فرد سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه زون‌بندی در آنها است که می‌توان از این طریق پخش صدا در نقاط مختلف محیط را کنترل کرد. به عنوان مثال صدایی که در سالن ترمینال پخش می‌شود متفاوت با صدایی باشد که در جایگاه‌ها اتوبوس‌ها در ترمینال پخش خواهد شد.

ارتفاع بلندگوها از سطح زمین در سیستم پیجینگ باید چقدر باشد؟

بهترین ارتفاع برای بلندگوهای سقفی و ستونی بین 2.5 تا 3 متر و برای بلندگوهای شیپوری 4 تا 6 متر است.

آیا می‌توان از بلندگوهای سیستم پیجینگ در فضای باز استفاده کرد؟

بله بلندگوهای تحت شبکه سیستم پیجینگ خاصیت ضدآب و ضد گرد و غبار دارد و می‌توان از آنها در فضای باز استفاده کرد.

آیا امکان تعمیر سیستم پیجینگ تحت شبکه پایانه‌های مسافربری از راه دور ممکن است؟

بله می‌توان سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه را از راه دور و از طریق سامانه مخصوص آن تعمیر یا کنترل کرد.

چراغ‌های هشدار سیستم پیجینگ در چه مناطقی وصل می‌شود؟

چراغ‌های هشدار سیستم پیجینگ را می‌توان در قسمت درب‌های ورودی و خروجی، راهروها، سالن انتظارات، جایگاه اتوبوس‌ها و سایر مکان‌هایی که رفت و آمد زیاد است استفاده کرد.

نحوه اتصال بلندگوهای سقفی روکار سیستم تحت شبکه پیجینگ به چه صورت است؟

اتصال این بلندگوها به‌وسیله پیچ و مهره انجام می‌شود.

بلندگوهای روکار سقفی برای چه مکان‌هایی مناسب است؟

از بلندگوهای روکار می‌توان در انواع مکان‌ها به‌خصوص در سقف‌هایی که امکان نصب بلندگوهای توکار وجود ندارد استفاده کرد.

برای سیستم‌های صوتی تحت شبکه ترمینال‌ها به چه بلندگو نیاز است؟

تعداد بلندگوهای مورد نیاز در سیستم صوتی تحت شبکه پایانه‌ها بسته به متراژ فضا و میزان شلوغی متفاوت است. هر چه فضا بزرگ‌تر و رفت و آمدها بیشتر باشد به تعداد بیشتری بلندگو نیاز است.

نمایشگرهای سیستم پیجینگ در چه قسمت‌هایی از ترمینال نصب می‌شود؟

نمایشگرهای پیجینگ را می‌توان در سالن انتظار و جایگاه‌های اتوبوس نصب کرد.

اندازه مناسب برای سیستم پیجینگ پایانه‌های مسافربری چقدر است؟

در بهترین حالت فایل پیجینگ باید 1.5 برابر و حداکثر 4 برابر حافظه فیزیکی باشد.

آیا امکان پخش خودکار صدا در سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه وجود دارد؟

بله می‌توان صداهای از قبل مشخص شده را تنظیم کرده و با میزان صدای ایده‌آل در زمان مورد نظر پخش کرد.

آیا می‌توان سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه را به تلفن همراه وصل کرد؟

بله سیستم‌های پیجینگ ترمینال‌ها از پروتکل SIP پشتیبانی کرده و امکان اتصال آنها به تلفن همراه وجود دارد.

آیا امکان گسترش سیستم صوتی تحت شبکه در صورت نیاز وجود دارد؟

بله در صورت نیاز می‌توان تعداد بلندگوهای سیستم صوتی تحت شبکه را گسترش داد.

آیا سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه از امنیت کافی برخوردار هستند؟

بله با توجه به قابلیت‌های رمزگذاری و همچنین تأیید هویت در سیستم‌های پیجینگ امکان کلاهبرداری و عدم امنیت در آنها به حداقل ممکن کاهش یافته است.

بلندگوهای ستونی چه میزان از فضا را پوشش می‌دهند؟

بسته به توان بلندگوهای ستونی بین 57 تا 157 مترمربع از فضا را پوشش می‌دهند.

 

 

راهنمای، خرید و معرفی محصولات پیجینگ ترمینال مسافربری

پیجینگ ترمینال مسافربری چیست؟

بلندگوی ستونی تحت شبکه 30 وات جوان پردازش JP WSS30

1,000,000 تومان
افزودن به سبد خرید
کد کالا: JP WSS30 D

شرکت جوان پردازش

پیشرو در صنعت سیستم های اینترکام و پیجینگ کشور

شرکت “جوان پردازش پارس سیستم آینده” با نام تجاری جوان پردازش طراح، مشاور، مجری و تولیدکننده تجهیزات مرکز تلفن، سیستم اینترکام، سیستم صوتی و پیجینگ تحت شبکه

www.javanpardazeshtele.com

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه