راهنمای خرید سیستم پیجینگ شهری و سیستم صدا برای محیط شهری

راهنمای سیستم پیجینگ
راهنمای سیستم پیجینگ و سیستم صوتی شهری و فضای باز
پیشنهاد خرید

بلندگوی شیپوری تحت شبکه 200 وات مدل JP HSS200

1,000,000 تومان1,000,000 تومانمشاهده محصول

پیجینگ شهری چیست؟

سیستم‌های پیجینگ می‌توانند نقش مهمی در مدیریت شهری ایفا کنند. در واقع برای این سیستم‌ها در شرایط خاص، هیچ جایگزین مناسبی وجود ندارد. سیستم‌هایی که می‌توانند به‌طور همزمان یک پیام هشدار اضطراری را در سطح شهر پخش کنند و جان بسیاری از انسان‌ها را نجات دهند.

درست است که امروزه درصد بالایی از افراد جامعه، گوشی تلفن همراه دارند و پیام‌رسانی را می‌توان از طریق آن‌ها انجام داد، اما باز هم نمی‌شود اطمینان کرد که همه مردم در زمان‌های اضطراری، گوشی خود را در دسترس داشته باشند یا آن را چک کنند.

برای همین، سیستم پیجینگ شهری، بهترین راه‌حل برای اطلاع‌رسانی به مردم در شرایط اضطراری و حتی عادی است. با ما همراه باشید تا بیشتر در این‌باره صحبت کنیم.

پیشنهاد خرید

بلندگوی شیپوری 50 وات تحت شبکه مدل JP HSS50

1,000,000 تومان1,000,000 تومانمشاهده محصول

سیستم پیجینگ شهری چیست؟

سیستم پیجینگ شهری، سیستمی است که می‌تواند برای انتقال پیام‌های عادی و هشدارهای فوری که برای ایمن نگه داشتن مردم ضروری هستند، استفاده شود. کاربردهای زیادی برای این سیستم وجود دارد. می‌توان از آن به‌عنوان بستری برای اعلان‌های مختلف استفاده کرد یا می‌توان یک موسیقی یا تصویر آرامش‌بخش یا شادی‌آور را در سطح شهر پخش کرد. همچنین با استفاده از سیستم صوتی شهری می‌شود مردم را از مناسبت‌های مختلف آگاه کرد یا اینکه برای اعلام تاریخ و ساعت از آن بهره برد.

در گذشته سیستم‌های پیجینگ، ساختاری آنالوگ داشتند و به‌همین‌دلیل، اجرا و پیاده‌سازی آن‌ها برای فضاهای بزرگ و محوطه‌های روباز، بسیار پیچیده و پرهزینه بود. همچنین آن‌ها به این راحتی قابل توسعه نبودند. اما امروزه سیستم‌های پیجینگ، تحت شبکه کار می‌کنند و در بستر اینترنت، قابل اجرا و پیاده‌سازی هستند. از این‌رو راه‌اندازی سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه شهری یا (پیجینگ IP)، بسیار راحت‌تر و کم‌هزینه‌تر از سیستم‌های آنالوگ است و به آسانی می‌توان آن‌ها را توسعه داد.

کاربرد سیستم پیجینگ شهری چیست؟

صرف‌نظر از اندازه یا پیچیدگی امکانات شهری، یک سیستم پیجینگ این امکان را فراهم می‌کند تا به‌طور سریع و موثر اطلاع‌رسانی را در سطح گسترده انجام داد. سیستم‌های پیجینگ IP، قابلیت برنامه‌ریزی دارند و می‌توان آن‌ها را به گونه‌ای تنظیم کرد که پیام‌ها و اعلانات در زمان‌های مشخص و فقط برای بخش خاصی از شهر پخش شود. از کاربردهای این سیستم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اعلام پیام‌های عادی روزانه
  • اعلام مهم‌ترین اخبار روزانه
  • اعلام شرایط اضطراری
  • پخش تبلیغات صوتی و تصویری
  • پخش موسیقی پس‌زمینه
  • اعلام تاریخ و ساعت
  • پخش تصاویر آموزنده، سرگرم‌کننده و مناسبتی
  • پخش پیام‌های آموزشی
  • و بسیاری موارد دیگر

اجزاء تشکیل‌دهنده پیجینگ شهری چیست؟

سیستم‌های پیجینگی که برای فضای شهری مورد استفاده قرار می‌گیرند، از اجزاء مختلفی تشکیل می‌شوند که در این قسمت، آن‌ها را معرفی می‌کنیم.

اینترکام

اینترکام‌هایی که برای پیجینگ مورد استفاده قرار می‌گیرند، از نوع IP یا تحت شبکه هستند که با حمایت فناوری VOIP و به‌عنوان یک نوع کلاینت عمل می‌کنند و این قابلیت را دارند که با هر نوع رجیستری در شبکه ارتباط برقرار کنند. در اینترکام‌های تحت شبکه، شما می‌توانید تنظیمات administrator انجام دهید و تعریف مشترک SIP داشته باشید. همچنین امکان برقراری و قطع تماس به وسیله وب برایتان فراهم است و می‌توانید صدای دستگاه و کیفیت آن را تنظیم کنید. اینترکام‌های سیستم صوتی شهری در مدل‌های مختلفی در دسترس هستند که می‌توان به اینترکام‌های لمسی، تک دکمه، دو دکمه، صفحه‌ کلیددار و … اشاره کرد.

اسپیکر

برای اینکه بتوانید پیام‌ها و اعلان‌ها را در سطح شهر پخش کنید، نیاز به اسپیکر دارید. اسپیکرهایی که برای پیجینگ چهارراه ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، معمولا از نوع فضای باز هستند، اما در مکان‌های مسقف می‌توان از اسپیکرهای سقفی و دیواری نیز استفاده کرد.

آمپلی‌فایر

این دستگاه، نقش تقویت‌کننده سیگنال‌های صوتی را بر عهده دارد و آن‌ها را برای پخش به اسپیکرها ارسال می‌کند.

میکروفن

یکی دیگر از اجزای سیستم پیجینگ تحت شبکه، میکروفن است که صوت را به سیگنال الکتریکی تبدیل می‌کند و برای آمپلی‌فایر می‌فرستد. میکروفن‌ها ممکن است با باطری کار کنند یا از طریق آداپتور به برق وصل شوند.

صفحه نمایشگر

از این نمایشگر‌ها می‌توان برای پخش تصاویر مختلف آموزشی، ایمنی، مناسبتی، اعلام تاریخ و ساعت و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد. آن‌ها معمولا با LED ساخته می‌شوند.

مزایای سیستم پیجینگ شهری چیست؟

به کار بردن سیستم‌های پیجینگ در شهرها، مزایای زیادی به ارمغان می‌آورند که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پخش سریع پیام‌های اضطراری

شرایط به سرعت تغییر می‌کند، به ویژه در شهرهای پرترافیک که جمعیت زیادی دارند. برای همین، مدیریت موثر بحران، به شناسایی سریع وضعیت و سپس انتقال سریع اطلاعات به همه مردم بستگی دارد. سیستم صوتی شهری، یک راه سریع برای ارسال پیام‌های فوری به همه افراد است.

پیکربندی راحت و مجزای اسپیکرها

نصب و راه‌اندازی سیستم پیجینگ تحت شبکه برای فضای شهری اصلا سخت نیست. همچنین بر زیبایی شهر تأثیر منفی ندارد. سیستم‌های پیجینگ IP مدرن به گونه‌ای طراحی شده‌اند که زیبا باشند و با هر دکوراسیون شهری ترکیب شوند.

امکان پیجینگ مناطق خاص

سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه در شهرها، شرایط ارتباطات هدفمندتر را فراهم می‌کنند. این ویژگی اجازه می‌دهد که پیام‌ها فقط برای یک یا چند منطقه خاص پخش شوند.

هزینه مقرون‌به‌صرفه

سیستم‌های پیجینگ IP در مقایسه با سیستم‌های پیجینگ آنالوگ راحت‌تر و سریع‌تر، اجرا و پیاده‌سازی می‌شوند و هزینه آن‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

قیمت سیستم پیجینگ شهری چقدر است؟

با توجه به اینکه قیمت سیستم پیجینگ به وسعت منطقه‌ای که قرار است در آنجا نصب و راه‌اندازی شود، بستگی دارد، نمی‌توان قیمت ثابتی برای آن مشخص کرد. بهترین راه برای اطلاع از پیجینگ شهری این است که با شرکت جوان پردازش تماس بگیرید تا ما کارشناسان خود را برای ارزیابی سیستم پیجینگ مورد نیاز شما اعزام کنیم. کارشناسان ما با بررسی همه‌جانبه می‌توانند، تخمین نسبتا دقیقی از هزینه اجرای این سیستم به شما ارائه دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

شرکت جوان پردازش پارس سیستم آینده با نام تجاری «جوان پردازش»، یکی از شرکت‌های معتبر و باسابقه در حوزه تحقیقات، ساخت و فروش تجهیزات مخابراتی و ارتباطی تحت شبکه است. این شرکت با بهره‌مندی از کارشناسان متخصص و ماهر و با استفاده از فناوری روز دنیا توانسته به یکی از شرکت‌های پیشگام در زمینه فناوری‌های نوین مخابراتی در ایران، به‌ویژه در سیستم‌های پیجینگ تبدیل شود.

سیستم پیجینگ شهری جوان پردازش با بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته و مدرن، می‌تواند به نیازهای گوناگون یک شهر برای اطلاع‌رسانی‌های مختلف، به خوبی پاسخ دهد. سیستم‌های پیجینگ این شرکت از نوع تحت شبکه هستند و به راحتی و به سرعت، نصب و راه‌اندازی می‌شوند. همچنین در هر زمان که نیاز بود می‌توان آن‌ها را با کمترین هزینه و با کمترین دردسر، توسعه داد. برای اطلاع از شرایط ویژه فروش سیستم صوتی شهری با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سؤالات متداول

سیستم پیجینگ شهری چیست؟

شامل سیستم های صوتی و ارتباطی شهری است.

اجزای تشکیل دهنده شهری چیست؟

نرم افزار مرکزی، انواع بلندگو، میکروفون، اینترکام و آمپلی فایر تحت شبکه.

پیجینگ شهری آنالوگ بهتر است یا پیجینگ تحت شبکه؟

پیجینگ‌های شهری آنالوگ برای استفاده نیاز به سیم‌کشی داشته و پیجینگ‌های تحت شبکه همان‌طور که از نام آنها مشخص است از طریق شبکه اینترنتی فعال شده و کار می‌کند. نصب پیجینگ‌های آنالوگ زمان‌بر بوده اما پیجینگ‌های شهری تحت شبکه نصب راحت‌تری دارند. به طور کلی کارایی پیجینگ‌های تحت شبکه به دلیل کنترل از راه دور، قابلیت زون‌بندی، کیفیت بالا در پخش صدا و تعمیر و نصب آسان، بیشتر از پیجینگ‌های آنالوگ است.

پیجینگ‌های شهری چه کاربردهایی دارد؟

انواع کاربرد پیجینگ شهری شامل پخش اذان، پخش موسیقی، پخش اعلانهای هشدار، اعلام تاریخ و ساعت، پخش اخبار، پخش موسیقی پس‌زمینه، پخش پیام‌های آموزشی و… می‌شود.

در چه قسمت‌هایی از شهر می‌توان از پیجینگ صوتی استفاده کرد؟

استفاده از پیجینگ‌های صوتی در مکان‌های مختلف هیچ‌گونه محدودیتی نداشته و می‌توان آنها را در نقاط مختلفی از شهر متصل کرد.

آیا بلندگوهای پیجینگ شهری در معرض آب و آفتاب مقاوم هستند؟

بله یکی از ویژگی‌های بلندگوهای پیجینگ صوتی، داشتن بلندگوهای ضدآب و ضد گردوغبار است که باعث می‌شود به‌راحتی از آنها در مناطق مختلف مورد استفاده قرار داد. در واقع جنس این بلندگوها فایبرگلاس و آلومینیوم بوده که مقاومت بالایی در برابر تغییرات آب و هوایی دارند.

قیمت سیستم پیجینگ شهری چقدر است؟

قیمت سیستم پیجینگ صوتی بسته به تعداد بلندگوها، سیستم‌های مورد نیاز و کیفیت اجزای آن متفاوت است.

آیا از سیست پیجینگ صوتی شهری تحت شبکه می‌توان در مناطق شلوغ استفاده کرد؟

بله پیجینگ‌های صوتی شهری تحت شبکه قدرت بالایی در پخش صدا دارند و از این رو برای استفاده در مناطق شلوغ و پرازدحام شهری انتخاب مناسبی هستند.

آیا پیجینگ‌های شهری تحت شبکه قابلیت زون‌بندی دارند؟

بله پیجینگ‌های شهری تحت شبکه دارای قابلیت زون‌بندی بوده و از این رو می‌توان متناسب با محیط‌های مختلف صدای مورد نظر را پخش کرد.

آیا می‌توان از راه دور میزان صدای پیجینگ شهری را تنظیم کرد؟

بله امکان تنظیم صدا و همچنین تنظیم و تعمیر پیجینگ‌های تحت شبکه شهری از راه دور امکان‌پذیر است.

در پیجینگ شهری از چه بلندگوهایی استفاده می‌شود؟

در پیجینگ شهری می‌توان از بلندگوهای شیپوری یا ستونی استفاده کرد. معمولاً در اماکن پررفت‌وآمد از بلندگوهای شیپوری که پرتاب صدای بسیار بالایی دارند استفاده می‌شوند.

فاصله بلندگوها در شهر باید چقدر باشد؟

فاصله بلندگوها در شهر بسته به فاکتورهای مختلف انتخاب می‌شود. اما به طور کلی بلندگوها باید به‌گونه‌ای نصب شوند که به هنگام پخش صدا اختلالی ایجاد نشود و همچنین صدا با کیفیت بالایی پخش شود.

ارتفاع بلندگوها از سطح زمین باید چقدر باشد؟

ارتفاع بلندگوها از سطح زمین بهتر است بین 3 تا 6 متر باشد که بسته به مکان مورد نظر این میزان متغیر است. معمولاً بلندگوهایی که قدرت بالایی در پخش صدا دارند در ارتفاع‌های بیشتر و بلندگوها با قدرت کمتر در پخش صدا در ارتفاع پایین‌تر نصب می‌شوند.

آیا امکان تبدیل سیستم پیجینگ آنالوگ شهری به پیجینگ تحت شبکه وجود دارد؟

بله در صورت نیاز می‌توان سیستم‌های آنالوگ پیجینگ را به سیستم تحت شبکه تبدیل کرد.

آیا امکان ترکیب سیستم‌های پیجینگ شهری با نمایشگرها وجود دارد؟

بله می‌توان سیستم‌های پیجینگ را با مانیتورها و صفحه‌نمایش‌های بزرگ ترکیب کرده و از آنها برای پخش تبلیغات، اخبار، کلیپ‌های سرگرمی و… استفاده نمود.

سیستم پیجینگ شهری تحت شبکه چه مزایایی دارد؟

سیستم‌های پیجینگ شهری تحت شبکه دارای مزایای زیر است:

  • پخش پیام‌های اضطراری در کمترین زمان و با کیفیت بالا
  • حذف نویز و اکو در پخش صداها
  • قابلیت زون‌بندی برای مناطق مختلف
  • نصب و تعمیر آسان
  • هزینه کمتر نسبت به نمونه‌های آنالوگ
راهنمای خرید معرفی محصولات پیجینگ فضای شهری

معرفی محصولات پیجینگ شهری

بلندگوی ستونی تحت شبکه 30 وات جوان پردازش JP WSS30

1,000,000 تومان
افزودن به سبد خرید
کد کالا: JP WSS30 D

شرکت جوان پردازش

پیشرو در صنعت سیستم های اینترکام و پیجینگ کشور

شرکت “جوان پردازش پارس سیستم آینده” با نام تجاری جوان پردازش طراح، مشاور، مجری و تولیدکننده تجهیزات مرکز تلفن، سیستم اینترکام، سیستم صوتی و پیجینگ تحت شبکه

www.javanpardazeshtele.com

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه