راهنمای خرید سیستم پیجینگ مراکز فروشگاهی و سیستم صدا برای فروشگاهی

سیستم پیجینگ فروشگاهی
راهنمای سیستم پیجینگ و سیستم صوتی مراکز فروشگاهی، مارکت ها و مال ها جوان پردازش

پیجینگ فروشگاهی چیست؟

سیستم صدا برای فروشگاهی

آشنایی با پیجینگ فروشگاهی

از سیستم پیجینگ فروشگاهی برای هشدار و اطلاع‌رسانی به مشتریان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، رستوران‌ها و مراکز خرید بزرگ استفاده می‌شود. این سیستم‌ها این قابلیت را دارند که اعلان‌های خاص یا برنامه‌ریزی شده را به‌صورت صوتی و تصویری اطلاع‌رسانی کنند و موسیقی پس‌زمینه را در مناطق انتخاب‌شده یا کل ساختمان پخش کنند. امروزه به‌جای سیستم‌های پیجینگ آنالوگ از سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه یا IP استفاده می‌شود که یکپارچه هستند و امکانات فراوانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با پیجینگ فروشگاهی تحت شبکه آشنا کنیم.

جوان پزدازش

برای استفاده از خدمات مشاوره و نصب پیجینگ میتوانید با شماره زیر تماس بگیرید

::روش شماره کلیک کنید::

02691007997

پیجینگ فروشگاهی

سیستم صوتی فروشگاهی چیست؟

این سیستم یک راه‌حل عالی برای ارسال و اعلام پیام‌ها و اعلان‌های عادی و اضطراری به مشتریان و کارکنان است. با سیستم پیجینگ تحت شبکه، تجربه انتظار مشتری را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل می‌کنید. این سیستم به جای سیم‌کشی‌های پیچیده، از شبکه اینترنت برای ارتباطات خود استفاده می‌کند و نصب و راه‌اندازی آن بسیار راحت است. همچنین انجام تغییرات در آن و اضافه و کم‌کردن تجهیزات به آن، به آسانی انجام می‌شود. سیستم صوتی فروشگاهی IP می‌تواند هنگامی که سفارش مشتریان آماده شد، به آن‌ها با گزینه‌های اعلان صوتی سفارشی‌شده یا تجهیزات بی‌سیمی که در اختیارشان قرار دارد، اطلاع دهد.

بدین‌ترتیب با استفاده از این سیستم‌ها دیگر خبری از صف‌های طولانی و سیستم‌های پیجینگ پرسروصدا نیست. سیستم پیجینگ پاساژها و مال‌ها، به مشتریان اجازه می‌دهد درحالی‌که سفارش آن‌ها در حال آماده‌شدن است، به خرید خود ادامه دهند. با پیجینگ فروشگاهی تحت شبکه، می‌توانید روند خرید مشتریان خود را راحت‌تر مدیریت کنید و تجربه خرید آرام‌تر و جذاب‌تری را برای مشتریان فراهم کنید.

کاربرد سیستم پیجینگ فروشگاهی

کاربرد سیستم پیجینگ فروشگاهی چیست؟

پیجینگ‌های فروشگاهی به دلیل قابلیت‌ها و ویژگی‌هایی که دارند، در محیط‌های فروشگاهی به‌طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. از کاربردهای این سیستم‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رستوران‌های زنجیره‌ای
  • خدمات خودرو
  • داروخانه‌ها
  • هایپرمارکت‌ها
  • مال‌ها
  • پاساژها
  • مراکز خرید

محیط‌های فروشگاهی بزرگ‌تر، معمولاً شامل سیستم پیجینگ صوتی هستند که برای ارتباط راحت با کارمندان و اطلاع‌رسانی به مشتریان از پیجینگ زنده، پیام‌های خودکار یا هشدارهای فعال استفاده می‌کنند.

اجزای تشکیل‌دهنده سیستم پیجینگ در فروشگاه چیست؟

سیستم‌های پیجینگ فروشگاهی از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند که شامل موارد زیر است:

اینترکام

دستگاهی است که به شبکه اینترنت متصل می‌شود و صدا و تصویر را بین دو طرف منتقل می‌کند. اینترکام‌های تحت شبکه این قابلیت را دارند که به وسیله یک سرور رایانه یا یک اتصال شبکه محلی (LAN) به هم متصل شوند. اینترکام‌های IP، برعکس اینترکام‌های آنالوگ بر پایه فناوری دیجیتال طراحی شده‌اند که برای آن‌ها این امکان را فراهم می‌کند که داده‌های پیچیده‌تر و عظیم‌تر مانند تصاویری ویدیویی را به راحتی انتقال دهند. اینترکام‌هایی که امروزه تولید می‌شوند، علاوه‌بر قابلیت انتقال صوت و تصویر، برای تامین امنیت ساختمان نیز بکار می‌روند و به قفل مغناطیسی یا الکترونیکی متصل می‌شوند.

اسپیکر

نقش اسپیکرها در سیستم صوتی فروشگاهی، پخش پیام‌ها، اعلان‌ها و موسیقی است که از طریق سیستم مرکزی برای آن ارسال می‌شود. اسپیکرها می‌توانند به‌صورت سقفی باشند یا روی دیوار نصب شوند یا به گونه‌ای طراحی شوند که برای محیط‌های باز کاربرد داشته باشند. اسپیکرهای پیجینگ‌ به دو نوع با آمپلی‌فایر داخلی و بدون آمپلی فایر داخلی، دسته‌بندی می‌شوند که نوع بدون آمپلی‌فایر برای کارکردن، نیازمند آمپلی‌فایر خارجی است.

میکروفن

یکی دیگر از اجزای سیستم پیجینگ فروشگاهی، میکروفن است که از طریق آن، پیام‌های صوتی به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل و سپس برای اسپیکرها ارسال می‌شوند. منبع تغذیه میکروفن‌ها می‌تواند باتری باشد یا اینکه با آداپتور به برق متصل شود.

چراغ‌های هشداردهنده

چراغ‌هایی هستند که در نقاط مختلف محیط‌های فروشگاهی مانند درب ورود و خروج، صندوق و … نصب می‌شوند و می‌توانند با روشن و خاموش شدن خود، پیامی را به کاربران ارائه دهند.

آمپلی‌فایر

آمپلی‌فایرها وظیفه تقویت سیگنال‌های الکتریکی صوتی را دارند که از طریق میکروفون برای اسپیکرها ارسال می‌شوند.

نمایشگرها

آن‌ها برای نمایش پیام‌ها و اعلان‌های عادی و اضطراری و همچنین برای نمایش تاریخ و ساعت مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مزایای استفاده از پیجینگ فروشگاهی

مزایای استفاده از پیجینگ فروشگاهی چیست؟

کاربرد سیستم‌های پیجینگ در فروشگاه‌ها، مزایای فراوانی دارند که در ادامه به سه مورد از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

افزایش فروش و بهبود خدمات

مشتریان با سیستم صوتی فروشگاهی تحت شبکه، می‌توانند برای تماس با کارمندان فروشگاه، یک دکمه تماس را از نقاط مختلف فروشگاه فشار دهند. این درخواست به‌صورت بی‌سیم و بدون صداهای مزاحم برای کارمند فروشگاه ارسال می‌شود و کارمند موردنظر می‌تواند به سرعت نزد مشتری حاضر شود، خدمات ارائه دهد و در نتیحه فروش افزایش یابد.

راحتی مشتریان در فروشگاه

در مراکز خرید، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، فودکورت‌ها و …، گاهی اوقات ممکن است صف‌های طولانی تشکیل شود. با دادن پیجر به مشتریان، آن‌ها می‌توانند به خرید خود ادامه دهند یا روی صندلی کمی استراحت کنند تا سفارش‌‌شان آماده شود. به محض آماده شدن سفارش مشتری، پیجر فعال می‌شود و مشتری را مطلع می‌کند که سفارش خود را تحویل بگیرد.

ارتباط گسسته در فروشگاه

دوران سیستم‌های پیجینگ فروشگاهی با بلندگوهای مزاحم با صدای بلند گذشته است. اکنون این سیستم‌ها با دکمه‌های فشاری و ارتباط مستقیم جایگزین شده‌اند. با سیستم پیجینگ تحت شبکه فروشگاهی، صندوقدار می‌تواند با یک دکمه با همکار خود تماس بگیرد تا به کمک او بیاید و دیگر صندوقدار مجبور نیست، کار را رها کند.

نصب سریع و آسان و مقرون‌به‌صرفه

با استفاده از سیستم‌های پیجینگ پاساژها و مال‌ها، دیگر نیازی به سیم‌کشی‌های طولانی و پیچیده نیست. بلکه این سیستم بر روی زیرساخت اینترنت محیط فروشگاهی پیاده‌سازی و اجرا می‌شود و سرعت اجرای آن بالاست. همچنین در هزینه‌های نصب و راه‌اندازی می‌توان تا حد زیادی صرفه‌جویی کرد.

قیمت سیستم پیجینگ فروشگاهی

قیمت سیستم پیجینگ فروشگاهی چقدر است؟

قیمت سیستم پیجینگ فروشگاهی بستگی به عوامل مختلفی دارد و ثابت نیست. عواملی مانند وسعت محیط فروشگاهی و نوع و تعداد تجهیزات موردنیاز بر روی قیمت آن تاثیر می‌گذارند. اگر می‌خواهید هزینه سیستم پیجینگ تحت شبکه موردنظر خود را برآورد کنید، با ما تماس بگیرید تا کارشناسان خود را به محل مورد نظر شما اعزام کنیم. کارشناسان ما با بررسی و ارزیابی دقیق محیط، می‌توانند قیمت سیستم پیجینگ را به شما اعلام کنند.

شرکت جوان پردازش پارس سیستم آینده با نام تجاری 《جوان پردازش》، یکی از شرکت‌های معتبر و باسابقه در حوزه تحقیقات، ساخت و فروش تجهیزات مخابراتی و ارتباطی تحت شبکه است. این شرکت با بهره‌مندی از کارشناسان متخصص و ماهر و با استفاده از فناوری روز دنیا توانسته به یکی از شرکت‌های پیشگام در زمینه فناوری‌های نوین مخابراتی در ایران، به‌ویژه در سیستم‌های پیجینگ تبدیل شود.

با پیجینگ فروشگاهی شرکت جوان پردازش می‌توانید با مشتریان خود در محیط فروشگاه به‌طور اختصاصی در تماس باشید و با ارائه خدمات یکپارچه و کارآمد به آن‌ها کمک کنید. این امر باعث می‌شود که آن‌ها یک خرید راحت و لذت‌بخش را تجربه کنند و برای خرید دوباره به سراغ شما بیایند. سیستم پیجینگ تحت شبکه جوان پردازش، فرآیند ارتباط کارکنان را تسهیل می‌کند و موجب رشد کسب‌وکار شما می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و اطلاع از طرح‌های فروش با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول

پیجینگ فروشگاهی چیست؟

این سیستم یک راه‌حل برای ارسال و اعلام پیام‌ها و اعلان‌های عادی و اضطراری به مشتریان و کارکنان فروشگاه است.

نصب سیستم پیجینگ مراکز فروش چقدر زمان میبرد؟

در سیستم عای پیجینگ نیازی به سیم‌کشی‌های طولانی و پیچیده نیست و همه چیز بسرعت و تحت شبکه انجام می‌شود.

کاربرد سیستم پیجینگ فروشگاهی شامل چه مواردی می‌شود؟

کاربردهای پیجینگ فروشگاهی شامل موارد زیر می‌شود:

  • استفاده در رستوران‌ها و غذاخوری‌ها
  • استفاده در داروخانه
  • استفاده در فروشگاه‌های مواد غذایی
  • استفاده در پاساژها
  • استفاده در فروشگاه‌های لباس
  • استفاده در مراکز خرید

نحوه کار سیستم پیجینگ فروشگاه‌ها به چه صورت است؟

نحوه کار این سیستم‌ها به صورتی است که پیام صوتی از طریق اینترکام دریافت شده و سپس به وسیله خطوط شبکه به سمت بلندگوها فرستاده می‌شود. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه فروشگاه‌ها امکان پخش صداهای ضبط شده بر اساس برنامه‌هایی است که به آن داده می‌شود.

برای فروشگاه‌ها سیستم‌های صوتی تحت شبکه بهتر است یا سیستم‌های صوتی آنالوگ؟

سیستم‌های صوتی تحت شبکه مزایای متعددی دارد که باعث شده تا برای استفاده در فروشگاه‌ها گزینه مناسب‌تری باشد. از جمله مزایای این دسته از سیستم‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم نیاز به سیم‌کشی
  • کاهش هزینه‌های نصب و تعمیر
  • انتقال صوت و تصاویر با سرعت بالا
  • کیفیت بالا در پخش صدا
  • کاهش نویز و اکو
  • دسترسی آسان
  • امکان کنترل از راه دور

چه نوع بلندگوهایی برای سیستم پیجینگ فروشگاه‌ها مناسب است؟

از انواع بلندگوهای تحت شبکه سقفی، ستونی و شیپوری می‌توان در فروشگاه‌ها استفاده کرد. اما لازم به ذکر است که با توجه به کارایی و قدرت در پرتاب صدای هر یک از این بلندگوها باید در محل مناسب قرار گیرند. به عنوان مثال در فضاهای سربسته که متراژ زیادی ندارند می‌توان از بلندگوهای سقفی یا ستونی استفاده کرد. همچنین در محیط‌های پر رفت و آمد و رو باز استفاده از بلندگوهای شیپوری که پرتاب صدای بیشتری دارند استفاده می‌شود. به طور کلی برای محیط‌های بسته فروشگاه‌ها از بلندگوهای ستونی و سقفی استفاده می‌شود که به پخش یکنواخت صدا نیز کمک می‌کنند.

از سیستم پیجینگ به چه منظوری در فروشگاه‌ها استفاده می‌شود؟

استفاده از سیستم‌های پیجینگ در فروشگاه‌ها با اهداف مختلفی صورت می‌گیرد. از این سیستم‌ها می‌توان جهت پخش موسیقی، پخش اخبار، اعلان و هشدارها، ارتباط با مشتریان و نیروی خدمات، هماهنگی با فروشندگان و همچنین مدیریت خریدها استفاده کرد.

فاصله بلندگوها در سیستم پیجینگ فروشگاه‌ها باید چقدر باشد؟

برای اینکه صداها با کیفیت بالا و بدون هیچ تداخلی پخش شود لازم است تا فاصله بلندگوها بین 5 تا 7 متر باشد. البته میزان فاصله بین بلندگوها بسته به رفت و آمد و سر و صدای موجود در محیط بستگی دارد.

در هر فروشگاه به چند بلندگو نیاز است؟

تعداد بلندگوهای مورد نیاز در فروشگاه‌ها بسته به نوع بلندگو، متراژ فروشگاه و همچنین سروصداهای محیط متفاوت است. قاعدتاً هر چه محیط شلوغ‌تر باشد به تعداد بلندگوهای بیشتری نیاز است. به طور معمول در هر 12 مترمربع فضا به دو بلندگو نیاز است که باید فاصله آنها استاندارد بوده تا صدا یکنواخت باشد.

آیا سیستم‌های پیجینگ فروشگاه‌ها دارای قابلیت زون‌بندی هستند؟

بله یکی از ویژگی‌های سیستم‌های تحت شبکه پیجینگ در فروشگاه‌ها قابلیت زون‌بندی در آنها است که بر این اساس می‌توان میزان پخش صدا را در بخش‌های مختلف کنترل کرد.

آیا می‌توان سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه مراکز خرید را از راه دور کنترل کرد؟

بله امکان کنترل کردن پخش صدا از راه دور در سیستم‌های تحت شبکه پیجینگ وجود داشته و همچنین می‌توان در صورت بروز ایراد نرم‌افزاری آن را تعمیر کرد.

بلندگوهای سقفی توکار یا روکار برای فروشگاه‌ها بهتر است؟

بسته به نوع سقف می‌توان از هر دو نوع بلندگوهای روکار یا توکار استفاده کرد. بلندگوهای توکار برای سقف‌های کنفی و بلندگوهای روکار برای سقف‌های گچی مناسب است.

نحوه اتصال بلندگوهای سقفی روکار به چه صورت است؟

این بلندگوها با استفاده از پیچ و مهره به سقف متصل می‌شوند.

قیمت سیستم پیجینگ فروشگاه چقدر است؟

قیمت سیستم پیجینگ فروشگاه به عوامل متعددی بستگی دارد که از جمله آن می‌توان به تعداد بلندگوها، اینترکام و میکروفون، کیفیت اجزای مورد استفاده و همچنین برند محصولات استفاده شده اشاره کرد. معمولاً در فروشگاه‌هایی که فضای بزرگی دارند به تعداد بیشتری بلندگو نیاز بوده که هزینه آن بیشتر خواهد شد.

اجزای سیستم پیجینگ فروشگاه‌ها شامل چه مواردی می‌شود؟

یک سیستم پیجینگ فروشگاهی شامل اینترکام، نمایشگر، بلندگو، آمپلی‌فایر و چراغ‌های هشداردهنده می‌شود.

ارتفاع بلندگوها از سطح زمین باید چه مقدار باشد؟

بهترین ارتفاع برای نصب بلندگو در فروشگاه‌ها بین 3 تا 4 متر است که بسته به نوع بلندگوها این میزان می‌تواند متفاوت باشد.

نمایشگرها در سیستم پیجینگ چه کاربردی دارند؟

از نمایشگرها در سیستم پیجینگ جهت نمایش اعلان‌ها، ساعت و تاریخ استفاده می‌شود. همچنین می‌توان تیزرهای تبلیغاتی و اخبار را نیز از طریق نمایشگرها اجرا کرد.

آیا وجود آمپلی‌فایر در سیستم پیجینگ مراکز خرید الزامی است؟

بله آمپلی‌فایرها نقش تقویت سیگنال‌های الکتریکی صوتی را دارند و از این رو باعث بهبود عملکرد سیستم‌های پیجینگ تحت شبکه در مراکز خرید می‌شوند.

چراغ هشداردهنده پیجینگ در چه مکانی وصل می‌شود؟

چراغ‌های هشداردهنده در قسمت‌های مختلف قابل نصب هستند که عموماً روی درب‌های ورودی و خروجی، نزدیک قفس‌ها و… نصب می‌شوند.

از چه نوع میکروفونی در سیستم پیجینگ می‌توان استفاده کرد؟

از انواع میکروفون‌های بیسیم و آنالوگ می‌توان در سیستم پیجینگ استفاده کرد و معمولاً برای سیستم‌های تحت شبکه پیجینگ از بلندگوهای بیسیم استفاده می‌شود.

 

راهنمای خرید معرفی محصولات پیجینگ مراکز فروش

معرفی محصولات پیجینگ مراکز فروشگاهی

بلندگوی ستونی تحت شبکه 30 وات جوان پردازش JP WSS30

1,000,000 تومان
افزودن به سبد خرید
کد کالا: JP WSS30 D

شرکت جوان پردازش

پیشرو در صنعت سیستم های اینترکام و پیجینگ کشور

شرکت “جوان پردازش پارس سیستم آینده” با نام تجاری جوان پردازش طراح، مشاور، مجری و تولیدکننده تجهیزات مرکز تلفن، سیستم اینترکام، سیستم صوتی و پیجینگ تحت شبکه

www.javanpardazeshtele.com

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

خانه